Wie kan mij iets vertellen over Sandro Hit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:34

Wij hebben er in 2002 ook een veulen van gehad uit een Donnerhall moeder. Mooi veulen, wel bloedtype wat betreft karakter en dat vererft hij ook blijkbaar.

[img]http://www.imgstudio.com/photo-album/..\IMGphotos\2003\January\5\stamp_lthumb\0105200312375084.jpg[/img]
[img]http://www.imgstudio.com/photo-album/..\IMGphotos\2003\January\5\stamp_lthumb\0105200312362324.jpg[/img]
[img]http://www.imgstudio.com/photo-album/..\IMGphotos\2003\January\5\stamp_lthumb\0105200312362788.jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 05-01-03 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:24

adriana schreef:
Het exterieur van de merrie is ok, alleen de gangen mogen wel verbeterd worden


Sandro Hit kan je niet gebruiken om de gangen te verbeteren, dat doet hij NIET.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:38

Het is geen hengst die je gebruikt om je merrie veel te verbeteren op gebied van gangen. Exterieur lijkt hij wel door te geven: allemaal sportieve, moderne types. Ook doen z'n kinderen het goed op diverse wedstrijden. Stel je hebt een merrie met goeie gangen, exterieur wat te verbeteren en niet te heet: dan moet je toch geen hengst zoeken die specifiek gangen toevoegt?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:55

Ik heb niet gezegd dat hij verslechtert... Zijn kinderen bewegen genoeg maar de spectaculaire super bewegingen die je bij sommige veulens ziet moet je niet verwachten. Met die super bewegingen win je ook geen dressuurwedstrijd uiteraard......

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:54

Ik heb er uiteraard niet zo heel veel gezien. Zulke dingen hoor je van verschillende mensen, lees je en herken je dan.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:07

Inderdaad. De vraag was of je Sandro Hit zou gebruiken om de bewegingen van de moeder te verbeteren: neen dus, ik niet.
Onmiddellijk lijkt het of die hengst wordt slecht gemaakt, helemaal niet dat heeft niemand beweerd.
Ik vind hem persoonlijk ook wat te duur geworden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:26

Zoals gezegd, hij fokt goed maar gebruik hem niet om het gangwerk van de moeder te verbeteren. Heb ik anders beweerd?

Ik dacht dat jij trouwens allergisch was aan modehengsten, ....

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:46

sarabande schreef:
Je hebt beweerd dat die constatering op niets gestoeld is dus heb je niets beweert. Ik reageer niet omdat het een modehengst is maar omdat er onzin over hem gezegd wordt.


Dat beweer jij. Mijn bewering is wel degelijk gestoeld. Alles wat jij niet leuk vindt is volgens jou onzin, ook als het volledig nergens op gebaseerd is van jouw kant.
Uit hoeveel nakomelingen komt jouw kennis over zijn vererving van beweging dan? of antwoord je daar niet op...
of hangt de bewegingskwaliteit van een hengst af van wat hij kost?
rare bevindingen hoor je hier....

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:49

Zannekin schreef:
Uit hoeveel nakomelingen komt jouw kennis over zijn vererving van beweging dan? of antwoord je daar niet op...


Hoeveel nakomelingen???? had ik het niet voorspeld.... dat is meer mensenkennis dan emotie waarschijnlijk..

Nee Kayla, je moet vooral van jezelf vinden dat je er veel vanaf weet.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 05-01-03 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:52

sarabande"]
[quote="Zannekin schreef:
Ik heb er uiteraard niet zo heel veel gezien. Zulke dingen hoor je van verschillende mensen, lees je en herken je dan.



Verward Verward Verward Verward
[/quote]

En??? Je grondig informeren heet dat, zuiver op emotie fokken lijkt mij meer gokken ...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:05

Vond een mooi zinnetje terug van een Hanno fokker die had laten dekken van Diamond Hit
"Schick, Korrektheit und Bewegung bringt die Stute mit (was man halt so von einer Stute erwartet...)"

Niks mis mee, een hengst hoeft niet alles mee te brengen, de combinatie telt.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:16

Ik begrijp het hier niet zo goed. Het lijkt of er hier enkel naar spectaculaire beweging wordt gekeken. Een veulen kan super zijn zonder dat hij z'n benen tot aan z'n oren zwiert, en eentje met extravagante beweging kan een slecht exterieur hebben.
Stel je voor dat je een volbloed merrie hebt en je zoekt een hengst die massa geeft, dan neem toch ook geen volbloed hengst? Dat vindt iedereen normaal, maar op het gebied van beweging blijkt dat anders te zijn...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:36

Lovely schreef:
Maar even, er is toch geen enkele hengst die een veulen van een slecht bewegende moeder kan verbeteren? Het lijkt mij vrij zeldzaam dat een merrie die niet kan lopen, een geweldig veulen kan brengen, ongeacht welke hengst.


Op die manier kan je ook zeggen dat geen enkele hengst een slechte hals verbetert of slechte achterhand... kwestie van een hengst te nemen die dan op dat gebied extra vererft en dan te hopen dat het bij jou veulen verbeterd zal zijn....

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:59

Leuk, Akzent II is nu ook niet de minste: bv. Deniro= Donnerhall X Akzent II.
Ik heb ook een super Sandro Hit veulen gehad vorig jaar.
De vraag ging over beweging toevoegen, dan zijn er gewoon hengsten die beter geplaatst zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: manic en 68 bezoekers