Iroko

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Iroko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 14:13

Eeej!

Kort vraagje, maar ben wel heel benieuwd!

Wie heeft er nog meer een paard waarvan de vader IROKO is?

Ik heb nu een 4,5 jarig paard van Iroko en rijd er nu alleen nog dressuur mee...

Vor fotos, zie mn profiel Haha!


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:15

Bij ons op stal staat een 7 jarige ruin, Miroko, zoon van Iroko. Hij is ontzettend goed in gekke bekken trekken, en uiteraard ook dressuur Lachen

Heel leuk paardje, maar volgens mij wel een druktemakertje..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 15:40

Mijn bijna 2-jarige is van Iroko. Onzettend lief beestje, heel mooi, maar ik denk dat ze aan de kleine kant blijft. Haar moeder was ook maar 1.60m, dus veel groter zal ze niet worden.
Dit is ze als veulen:
Afbeelding
Afbeelding
Dit toen ze een half jaar oud was:
Afbeelding
En dit was ze afgelopen zomer (1 jaar):
Afbeelding
Afbeelding

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:42

Hoi! Vorig jaar heb ik een merrie van Iroko ingereden,ze is nu 4.Ze is behoorlijk eigenwijs en ik heb dan ook behoorlijk wat met haar te stellen gehad,maar nu loopt ze al heel netjes.Wat een geweldige kleur trouwens, Rinnie! Die van ons is maar een gewone vos (nix mis mee,natuurlijk),maar die van jou is echt apart!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 02:10

Ik weet niet of je de site al kent, maar op de website van het fokkersproject Dutch Breeders of North America (DBNA) staat van alles over Iroko en zijn veulens. Hij wordt namelijk door dit project gehuurd. Zie www.dutchbreedersna.com.

Groetjes Jenneke, MissHIS

PS, Rinske: leuke foto´s! Pling

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 19:07

thx voor jullie reacties Haha!


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:25

Ja, die kleur hè?! De een vindt het verschrikkelijk, de ander geweldig. Ze heeft haar kleur trouwens van haar moeder (ook roan-vos (van El Rosso)). Gelukkig is haar karakter beter dan dat van haar moeder, die was wel lief hoor, maar je kon haar niet uit wei krijgen, en alles wat vreemd was, was eng, zelfs al een boomblaadje. Echt irritant. Maar Ulvi is een scheetje!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:12

Een halfbroer van onze Ifanta is ook een Iroko. Deze is op de hengstenkeuring geweest maar helaas in de laatste ronde is hij eruit gegaan, nu wordt hij dressuurmatig getraind en heeft als ik het goed kan herinneren ook al de PAVO Cup gereden. Het gaat hier om: Nashua (Iroko x Ariban x Farn). Misschien gaat onze Burggraaf dit jaar ook wel bij Iroko maar daar zijn we nog niet helemaal uit Verward