Wie weet wat uitslagen v/d KWPN-hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:20

Bij de gelderse hengsten zijn door:

833 Toemba Elegant x Zichem -+
Zelf waren wij er niet echt van onder de indruk, wel een aardige hengst maar geen "vaderdier"
Wordt naar mijn idee niet aangewezen voor het verrrichtingsonderzoek.

886 Triton Koss x Walser ++
Beste hengst die er bij liep, mooi blij paard met front en beweging.
Hoop dat hij naar het verrichtingsonderzoek mag.

Zelf vond ik 887 Toekomst Laurentz x Elegant ook erg aansprekend, werd dan ook ster maar mocht helaas niet door naar de 2e bezichtiging.

Wat ik erg jammer vond was dat de gelderse hengsten er min of meer in de pauze even tussen door werden gedaan Boos!
Iedereen liep van de tribunes af en in het "strodorpje" werd met een luidspreker reclame gemaakt voor een nieuw paardenblad "het Showpaard" ( www.hetshowpaard.nl voor gratis proefnummer).
Het was dus erg druk en rommelig en de speaker die wat vertelde over de hengst in de ring kwam er amper boven uit.
De gelderse hengsten mochten ook maar 1 rondje draven tegen de tuigpaardhengsten 2 rondjes.
Daar sta je dan met je hengst, maanden getraind en dan niet eens de mogelijkheid om hem normaal te laten zien.
Gelukkig is de 2e bezichting op het Federatiecentrum (17 jan.)
Bij de tuigpaarden zag je dan ook dat het 2e rondje vaak beter ging.

Tuigpaardhengsten die door gaan:
804 Titan -+ Cambridge Cole x Waarborg
808 Tiroon -+ Fabricius x Farao
811 Tygroh -+ Fabricius x Waterman
812 Tornado -+ Ganges x Renovo
818 Tennessee ++ Immigrant x Proloog, ondanks dat ik niet van Saddlebredbloed houd vond ik dit een erg mooie hengst, hij kan fantastisch gaan, hij is wel wat fijn gebouwd.
821 Torino + Jonker x Ganges, mooie hengst, gangen zijn iets minder
824 Triomfator ++ Larix x Renovo, mooie hengst die erg goed kan gaan

De rest heb ik nog niet want we moesten naar huis om de paarden op tijd naar binnen te halen.
Hengsten die me verder nog positief opvielen:
829 Tango + Lorton x Unitas, kan erg goed gaan
830 Theodorus + Lorton x Heineke, leuke aparte hengst, liet zich door de spanning niet helemaal goed zien maar kan zeker goed lopen.
833 Talisman + Manno x Fabricius, mooi paard maar liet zich ook niet optimaal zien
838 Tempelier + Manno x Immigrant, mooie hengst met goede gangen (zal het saddlebred experiment dan toch niet zo mislukt zijn?)
843 Talos + Manno x Wilhelmus, mooie hengst die erg goed kan gaan (eigendom van een van de juryleden die dan ook even werd vervangen)
846 Thomas + Milano x Fabricius, mooie hengst die goed kan gaan
847 Titano + Milano x Bariton, mooie hengst kan goed gaan
848 Tilano -+ Milano x Waterman, kan goed gaan maar is nog heel erg jeugdig
849 Ten Sharp Milano x Harmonie, mooie hengst die goed kan gaan, al met al geeft Milano mooie paarden met veel uitstraling en goede bewegingen.
853 Tornado + Nando x Wouter 100% Gelders, helaas de enige, mooie hengst met veel front en goede gangen, hopelijk word hij goedgekeurd, je ziet de hengsten met het jaar luxer worden en we moeten uit kijken dat we niet te veel de hackney kant opgaan!!!!!!
854 Thunderbol ++ Nando x Acle Satan Supreme, echt F1 product mooi paard dat super kan gaan.
857 Tivaldi + Renovo x Alpinist, leuk paard kan goed gaan
865 Teo + Waterman x Farao, groot paard met veel uitstraling kan aardig gaan.

Verder staan er nog een heel stel -+ hengsten in m´n boekje waar er ook nog wel de nodige van naar de 2e bezichting zullen gaan.
Ben benieuwd of mijn "uitslagen" bij die van de jury blijven (bij de eerste hengsten kwamen we aardig overeen)
Van de oudere hengsten is er geen een door gegaan.

-+ leuke/mooie hengst maar niet echt bijzonder (de meeste die van mij een -+ kregen werden ster verklaard)
+ mooie hengst kan goed gaan
++ mooie hengst met veel uitstarling en supergangen



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:38

Fokker: D. Zeldenrijk te Braambrugge
Eigenaar: AB-Stal te Bennekom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:53

Lijkt er wel op maar is hem niet.
Deze hengst had iets meer front, was wel een vos maar anders getekend.
Wat mij ook opviel was dat hij een behoorlijk volle/lange voorpluk had, zie niet zo heel veel.

Wel een leuk paardje op de foto.
Blije uitstraling en een "wakker" oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:35

Of de Nando x Wouter door is weet ik dus niet, maar ik denk het wel.
Bij de Lorton x Pygmalion heb ik niets staan dus is hij waarschijnlijk niet geweest, ik maak altijd bij elke hengst aantekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:51

Ja, Lorton x Celekind Keur (Pygmalion x Windekind Keur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:46

De uitslagen staan op www.kwpn.nl
Helaas de enige 100% gelderse er niet door


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth en 54 bezoekers