Leuke site voor uitzoeken kwpn hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:02

Ik heb de test net gedaan ik krig alleen o en p paarden uit de o en p jaargang dus! Daarvan zit opan bij en aangezien mijn merrie met Peter Pan x Jasper hetzelfde gefokt is heeft dat weinig zin!

Een minpuntje waar de site vanuit gaat is het gebruik van indexen, dat wil lang niet allen zeggen1 Je kan via indexen wel die ideale combinatie op papier zetten maar dat wil niet zeggen dat het zo uitpakt! Het veulen kan namelijk het type van zijn moeder mee krijgen of alleen van zijn vader1 Je kan in de praktijk niet van uitgaan dat de ene eigenschap de andere overfokt. Knipoog


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:31

Troef schreef:
Citaat:
Goh we krijgen nu de sitemakers er ook al bij


Daar is ook niks mis mee.

Ane, laat je niet van het net drukken daar ik blij ben dat we nu eindelijk
iemand hier op het net komt die zijn stanpunten wil en waarschijnlijk kan verdedigen.

Zodat we eindelijk de fokkers emotie vertaald krijgen . Knipoog


ben het met je eerdere opmerking eens! daarvoor hebben ze die indexen uitgevonden. Daarbij gaf ik in het programma aan een springerichte hengst te willen hebben en ik krijg hoofdzakelijk dressuurhengsten.
Mijn manier van een dekhengst uitzoeken is altijd uit te gaan van de praktijk, hoe ziet de hengst eruit, wat doen zijn nakomelingen en ondanks dat kan er nog een prutje uitkomen! Maar je kunt vind ik niet alleen uitgaan van indexen het is een handig hulpmiddel en hel leverd informatie op maar t blijft een beperking. Knipoog

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:01

Troef schreef:
Gabrychia

Citaat:
Peter Pan uit Eugata keur van Fresco x A palatin. Ze komt uit de stam van Zaire en ziet eruit als jasper en is ook daarom niet groot 1.61m maar springen en met name draven doet ze als geen ander! Ik hoop in de toekomst nog voor mijn plezier wedstrijden te gaan rijden en veulentjes te fokken.


Er zat inderdaad Opan bij.

Je wil mischien toch een "Jasper" Dek dan toch maar eens met Opan als Lijnen teelt
Dan krijg de massa van een Peter Pan en de gummy van een jasper.
Denk er wel aan Courville en Abgar zijn de enige echte volbloeds die generaties door drukken.

Wil je dat zeker weten ga maar naar Del mar en dan naar hypomating
en vul Courville x een huidige volbloed in
Of Courville x Abgar
en kijk dan eens naar de DI
succes.


haha is een idee1 Mijn merrie heeft idd veel elastiek en een enorm vermogen maar helaas wel de lichtelijk overbouwde massa van Jasper daarom wil ik hem er niet twee x in hebben moet er op den duur wel beter op worden maar bedankt voor het idee! Ik ben met mijn profiel bezig dus binnekort zie je fotos van de merrie
Knipoog

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:16

Troef schreef:
Citaat:
Ik ben met mijn profiel bezig dus binnekort zie je fotos van de merrie


Ik heb je profiel geplaats maar ik zie geen Jasper.


nee en wordt t een beetje offtopic maar ik ben de hele avond bezig maar krijg geen fotos erop1 heb een site waarvan ik ze kan uploaden maar deze vakjes ontbreken[img][/img]

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:50

Met de stelling fokken is gokken ben ik het maar gedeeltelijk eens neemt niet weg dat het gokelement (risico) kunt veminderen , hierbij bedoel ik het risico op een minder paard of een ongewenste aanparing, door de indexen te volgen.

Wat een grote rol speelt is tevens waar de markt naar op zoek is! De tendens bij het kwpn ligt op het moment erg sterk op de dressuurgerichte hengsten. Dit blijkt ook uit het programma dat het merendeel van de door mij ingevoerde gegevens dressuurhengsten zijn. Terwijl ik met een duidelijk springerichte merrie daar niet naar op zoek ben.

En het klonen van paarden lost toch helemaal niks op? Het is toch niks allemaal paarden tegenelkaar te laten racen die dezelfde genen dragen of allemaal tinka's boys tegen elkaar laat springen?

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:02

Troef schreef:
Citaat:
De tendens bij het kwpn ligt op het moment erg sterk op de dressuurgerichte hengsten. Dit blijkt ook uit het programma dat het merendeel van de door mij ingevoerde gegevens dressuurhengsten zijn. Terwijl ik met een duidelijk springerichte merrie daar niet naar op zoek ben.


Ik denk dat ze een springhengst niet voldoende linaire in kaart kunnen brengen. Haha! Huilen


Ja psies ik zoek een hengst die goed kan bewegen en goed kan springen een allrounder dus maar die kunnen moeilijk worden gecategoriseerd het is of dressuur of springen en dus niet beide gecombineerd!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:19

sarabande"]
[quote="Zannekin schreef:
Iedereen mag hier z'n mening kwijt zeker?


Ja zelfs onzin meningen. Dat neemt niet weg dat in de regels staat dat reclame niet mag en daar lijkt dit toch sterk op.
[/quote]

Ik vind t een interresant programma maar meer vanwege de gedachte die erachter zit als dat ik als fokker, hobbymatig of niet, daar ook daawerkelijk mijn keuze af zou halen.
Voor mensen die het totaal niet weten zou t een leidraad kunnen zijn maar voor de echt geinterreseerde fokker lijkt t mij dat die toch meer naar de paarden zelf kijken en naar wat de stammen doen en een goede fokker kent zijn stam en zijn paarden!

Maar mening geven kan altijd en als je het programma niet wilt gebruiken dan doe je dat toch niet?

Oww chantal mijn ogen kijk ik maar al te goed uit1 heb talloze hengsten op mijn lijstje staan waarvan het merendeel Duits is gefokt en gekeurd Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:22

Hey gribaldifan dan heb je kennelijk iets verkeerd ingevuld! Dat had ik bnamelijk ook gedaan... Scheve mond
Verkeerd gelezen dus Haha!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:52

GribaldiFAN"]
[quote="gabrycha schreef:
Hey gribaldifan dan heb je kennelijk iets verkeerd ingevuld! Dat had ik bnamelijk ook gedaan... Scheve mond
Verkeerd gelezen dus Haha!

Ik heb het meerdere keeren op verschillende manieren ingevuld. Die manier zou best kunnen werken. Maar de gegevens zijn onvolledig.
Je zou zoiets pas in gebruik moeten laten nemen als zo'n systeem klopt en ook werkelijk alle hengsten erin zitten met hetzelfe aantal aan gegevens en informatie.

Dan heb je er echt wat aan!
[/quote]

ben het hiermee met je eens!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:40

Ja Visser dat is zeker een goed idee had het gisteren met mijn pa over en die zat vol ideeen het eventueel te kunne verbeteren.

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers