Wie rijd of heeft een volbloed arabier??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 02:10

Jeddah is 80% arabier. Ik droom al jaren van een arabier, maar wegens omstandigheden kwam ik vooral met Paints en Quarters in aanraking. Toen ik in 1998 weer naar nederland verhuisde nam ik me voor een paardje met veel arabisch bloed te kopen.

Dat werd Jeddah!

*1*Waarom heb je besloten een volbloed arabier te gaan rijden of an te schaffen?
Tja, omdat ze me altijd al aanspraken en ik altijd stinkend jaloers was op mensen met zo'n mooi paardje!

*2* Was dat een bewuste keuze of was het eigenlijk een beetje toeval?
Het was zeker een bewuste keuze!

*3* Waarom is je keuze gevallen op een volbloed arabier?
Vooral om het karakter en de uitstraling. Ik heb met veel arabieren gewerkt en het viel mij op dat ze erg intelligent zijn, ik noem ze de "Border-Collie's" onder de paarden!

*4* Wat doe je met je paard (wedstrijden in welke disepline of rij je recratief)?
Ik rijd endurance en recreatief dressuur en western met Jeddah, ze is zo makkelijk, ze stapt zo over van dressuur naar western op een los teugeltje!

*5* Heb je in het verleden een arabier gereden of in je bezit gehad maar ben je toch op een ander ras overgestap? wat was daar de rede van?
Nee dus...

*6* Heb of rij je een Merrie, Hengst of Ruin. Heb je bewust gekozen voor dat geslacht?
Ik heb een merrie, daar heb ik ook voor gekozen, ik heb nu eenaal liever merrie's dan hengsten.
Jeddah is ook drachtig van Cugant, 100% Poolse hengst.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, DotBot, JoukjeV, koend en 123 bezoekers