Minifokkers, al een hengstenkeuze gemaakt 2003?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Minifokkers, al een hengstenkeuze gemaakt 2003?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 17:59

Ik vroeg me af of jullie al naar een hengstje voor 2003 gekeken hebben?
Mijn merries zijn eind mei uitgerekend van een Appaloosa hengstje, Albert genaamd, (ja weet het vreselijke naam!, maar hij is wel erg mooi) van de hengst Wantsley Mordred, voor Show Girl denk ik dat ik voor dezelfde hengst ga, mits er nu natuurlijk een knap veulen uitkomt. Voor Angel ga ik mezelf eens verwennen Knipoog en heb ik voor een (erg dure Haha! ) amerikaans gefokte hengst gekozen. Als alles goed gaat, gaat ze naar de hengst:
Rabbit´s Hutch Ranch Charro Star, een zilverappel hengst van 84 cm.

Afbeelding

Knapperd hé! Hij had op de afgelopen merriekeuringen 3 veulens, alledrie kregen ze een eerste premie en één werd ook kampioen. Hij staat in 2003 ter dekking bij Stal Hazelberg, die hebben hem voor een seizoen gehuurd van stal Zegwaard. Op de site van Zegwaard staat ook nog een palomino-zoon van hem te koop, dus ben benieuwd wat voor kleuren we dan weer krijgen. *LOL*
Er is alleen één maar... ik moet nog even mijn E achter B halen Haha! ! Dus heb me net meteen ingeschreven voor half januari, en nou maar duimen dat ik het voor het dekseizoen haal! Tong uitsteken

Waar kiezen jullie voor volgend jaar en waar zijn jullie paardjes eventueel nu al drachtig van? Ik ben benieuwd!
Groetjes Linda

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:31

jep voor volgend jaar als het allemaal een beetje meezit: dent cortez of zeferino, zit met de kleuren die toch zeldzaam zijn Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:27

Ik zou zelf graag een veulen van Colijn Falabella van de IJselhof willen. Maar ik heb zelf een hengstje en die worden zelf niet drachtig Knipoog .

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 21:54

Volgend mij heeft Dent Cortez zo´n beetje de zelfde kleur als Charro Star, is inderdaad ook een mooie hengst. Oh nee! Dent Cortez is bruin, Dent Heartbar is zilverappel-bruin.
Colijn Falabella wilde ik eerst ook nemen of Beau Falabella, maar die is even groter, het is wel makkelijk dat ze KI doen, hoef je niet zo´n eind te reizen, maar nu Jona dood is vondt ik dat ik het wel verdiend heb om een keer een dure hengst te nemen. Alleen hopen dat het wel een merrieveulen wordt...
Tja jammer dat hengstjes zelf niet drachtig worden hé. Knipoog

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:21

Ik heb net een NSPS merrietje aangeschaft die ik volgend jaar ook mee wil nemen naar de NMPRS keuring omdat ze chique gebouwd is. Ik laat haar volgend jaar dekken door een NSPS hengst, als ze het leuk doet op de NMPRS keuring wil ik erover denken om het jaar daarna met een NMPRS hengstje te fokken.
Die Rabbit Hutch heb ik volgens mij op de keuring gezien, als dat hem was was het wel een onopgevoed kreng, ik heb nog ergens ene foto zoek hem wel even op !

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:00

Als het goed is heb ik dit jaar een hengstje gehuurd van Stal Zegwaard,
het is de zoon van Special Effort, genaamd Special Efforts Naughty Doll,
Naughty Doll is tevens beschikbaar voor dekkingen van buiten, dus voor degene die er belang bij hebben om te dekken met een 100% amerikaans appaloosa hengstje...............

Afbeelding

De hoogte van het dekgeld moet ik nog overleggen met Peter, maar mocht er belangstelling zijn hoor je dat natuurlijk gelijk.

Zowel Naughty Doll als zijn vader geven regelmatig Silver Dapple veulens, kijk maar op de site van Stal Hazelberg, daar heeft Naughty Doll dit jaar ook weer een silver/chocolat dapple veulen gegeven.
En van Effort heb ik al meerdere veulens gezien met deze kleur!
Ben heel benieuwd wat Mika dit jaar voor een veulen gaat krijgen, ik moet nog heel lang geduld hebben, maar wie weet wordt dat veulentje ook wel een silver dapple!! *spannend*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:25

Meavey schreef:
Volgend mij heeft Dent Cortez zo´n beetje de zelfde kleur als Charro Star, is inderdaad ook een mooie hengst. Oh nee! Dent Cortez is bruin, Dent Heartbar is zilverappel-bruin.
Colijn Falabella wilde ik eerst ook nemen of Beau Falabella, maar die is even groter, het is wel makkelijk dat ze KI doen, hoef je niet zo´n eind te reizen, maar nu Jona dood is vondt ik dat ik het wel verdiend heb om een keer een dure hengst te nemen. Alleen hopen dat het wel een merrieveulen wordt...
Tja jammer dat hengstjes zelf niet drachtig worden hé. Knipoog


Doet stal :Saujana aan KI

Zit me wel iets van bij.

Priscilla

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 17:19

Nee volgens mij niet. Saujana is volgens mij alleen natuurlijk dekken, maar Stef weet dat waarschijnlijk wel.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:33

Volgens mij was Rabbit Hutch de gene die Dennis nog een paar flinke meppen verkocht heeft voor Den de ring in moest. De eigenaar stelde nog ff voor of we niet konden ruilen. Maar zo'n 'niet lief' paardje voor Den ruilen doen we niet.
Tis een beetje een mislukte foto maar hier is tie.
Afbeelding

Dent Heartbar is ook wel erg leuk. Maar helaas iig te klein voor Floortje ooit. Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:46

wouw het is wel een erg mooie hengst...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:13

De foto die je hier boven laat zien is niet Rabitt Huch, maar dat is
Special Efforts Casper.........
Dhr. Breukers heeft hem thuis gehad en voorgebracht op de hengstenkeuring.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:10

Is dat ook Dhr. Beukers die hem vast heeft ? Grote vent, stond al heel vroeg met blikje bier in zijn hand ?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:14

Ja, dat klopt, degene die hem vasthoudt is Breukers........
En dat blikje bier zal ook wel kloppen want dat schijnt ie nogal lekker te vinden.... Lips are sealed Lips are sealed (heb ik gehoort hoor, persoonlijk ken ik hem niet, dus ik kan er beter niet te veel over zeggen Lips are sealed Lips are sealed )

Kijk anders eens op de site van zegwaard, klik op verhuur en voer geen voorkeur in, dan kun je mooi Casper en Hutch vergelijken.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 13:18

Jeetje das ook een mooie, jammer dat het Star niet is, maar wat een leuke kleur ook zeg! Kwijl

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:20

Casper is zeker mooi, ik heb zelf ook nog wel getwijfeld hoor, maar hij heeft geen AMHA papier en is uit een moederlijn waar ik niet zo kapot van ben, die lijn zit ook al in Evien en dat is dan in mijn ogen vragen om ellende, want dan ga je de dingen die je niet wilt zien nog eens benadrukken misschien.
Casper heeft NMPRS papieren zit dacht ik rond de 92 cm, maar dat weet ik niet helemaal zeker, hij is in ieder geval veel groter dan Hutch en Naughty Doll.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:34

Saujana doet NIET aan KI (ik ben Saujana expert hier Haha!, lin whitehouse is een persoonlijke kennis van mij).
Bedoel je wel Dent Cortez? Want die is "gewoon" bruin. Heartbar is zilverappel.
Saujana hoopt in 2003 nog 2 heel erg leuke hengsten te kunnen brengen: Saujana's Takdir, zo'n 75cm, V. Dent Cortez, bruin. En Saujana's Tujuh, schimmelbont, 71cm v. Dent Heartbar.
Honey is drachtig van Saujana's Raja (zoon van de preferente hengst Toyhorse Midnight Shadow). Ik weet nog niet of ik hon volgend jaar laat dekken en ik zit met de hoogte (tujuh is echt te klein, en heartbar ook, helaas) Ga wel op de hengstenkeuring uitkijken naar valkjes.

Dent Heartbar:
Afbeelding

Dent Cortez
Afbeelding

Toyhorse Midnight Shadow:
Afbeelding

ben BTW ook erg gecharmeerd van Dent Painted Eagle, maar die dekt maar beperkt
Afbeelding

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:18

oke stef bedankt!
Dan ben ik vast en zeker in de war met stal ijselhof Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:34

Ja, de IJselhof doet iig wel KI.

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:04

Ik kies dit jaar wederom voor onze Lowietje. Lekker makkelijk een hengst thuis! Knipoog En ik vind hem qua type, bouw en beweging goed op Edit passen.