Welke hengst raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Welke hengst raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 18:11

Ooit wil ik waarschijnlijk wel een veulentje van mijn merrie. Maar nog niet nu, al ben ik al een paar jaar aan het rondkijken wat voor hengst ik zou kiezen.

Ook heb ik al eens met wat mensen gepraat die zelf ook fokken daar heb ik wel tips van gehad. Dat ik er bijvoorbeeld het beste een springpaard op kan zetten die ook bewezen dressuur is.

Hier komt wat info over mn merrie:

Het is een vos, met veel witte aftekeningen, maar voor meer foto's zie profiel..
Afbeelding


Haar vader Belisar is ook een vos. Is met name een dressuurhengst, weet eigenlijk niet hoe het met zijn springkwaliteiten zit.

Haar moeder is zwart. En is van Astronaut, waar Jasper en Le mexico weer achter zitten.

Verder heeft ze een lief karakter, maar wel erg eigenwijs. Dus er moet wel een hengst op met een wat makkelijker karakter.
Dressuurmatig is ze goed in zijgangen en verzamelen, wat minder in strekken, zich lang maken.
Springen is ze zeer goed in, alleen doen wij niet veel.

Verder ben ik op zoek naar een wat grotere hengst, ze is zelf 1.65, niet echt groot dus. En ze is vrij lang en het moet dus een wat compactere hengst worden.

Kunnen jullie helpen. Ben wel benieuwd!! Alle suggesties zijn welkom...


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 23:11

De hengsten die ik zelf ik gedachten had zijn:

Lux: Errug gaaf, maar weer erg lang en dus kan dat beter niet. Het probleem is dat ik zelf wat langere paarden mooier vind. Dus is het moeilijk om een paard te vinden dat ik mooi vind en nog kan ook. En kan Lux (en nakomelingen) dressuren??

Numero Uno: erg gaaf paard. Maar heb het paard nog nooit zien lopen, ken alleen van plaatjes.

Donnerhal: ook erg mooi, maar kan hij ook springen?

Krack: zelfde als Donnerhal

Ramiro: Ben zelf gek van zijn nakomelingen. Maar kunnen ze ook leuk lopen???

En dan is er nog Ferro: Is zwart, moeder van mijn paard ook dus kans op zwart veulen. Kan zowel springen als dressuur en is compact. Alleen ben ik weer niet weg van het paard. En ik ken de verhalen van dat hij achter niet altijd zuiver is....

Jazz lijkt me idd niet goed om zijn karakter. En Belisar staat al bekend om een lastpak te zijn net zoals zn nakomelingen.

Ik heb ook nog even naar Cantos gekeken, ziet er goed uit!! Alleen ken m zelf niet, nog nooit zien lopen. Contender daar ken ik wel nakomelingen van.
Fidermark trouwens ook!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 16:52

sarabande schreef:
Cantos kan je nog zien met Donnerhal en Ramiro zal dat iets lastiger zijn Dromen


Dat is waar, maar Donnerhall heb ik vaker zien lopen en van Ramiro ken ik verschillende nakomelingen (ken hem van plaatjes). En ben gek op hun hoofdjes, zo sprekend. Alleen ben ik niet weg van hun gangen.

Iemand nog tips??
de wat oudere hengsten ken ik wel, maar met name de wat jongere nog niet. Dus die mogen ook!!

En tips bij het zoeken van een geschikte hengst zijn ook welkom!!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 22:47

Anoukie schreef:
Sorry, niet fokken........ Ik zit ook op een ander forum en als ik me niet vergis, heeft je paard OCD (gehad). Dat is erfelijk en ik persoonlijk zou niet fokken met dat paard om die reden.


Daar heb je heel veel gelijk in. En dat is ook de reden waarom ik nog niet zeker ben of ik eraan ga beginnen.
Maar op dit moment heeft 65 procent van de KWPN'ers OCD. En dat heb ik het nog niet eens over de paarden waarvan het niet eens bekend is.

Ik heb het er al met verschillende mensen over gehad. En hoeveel hengsten zullen het wel niet gehad hebben? Het is makkelijk te verwijderen, en je ziet er niets van terug. Dus wie weet welke goedgekeurde hengsten het ook wel niet hebben.

Maar het zal nog de eerst komende paar jaar niet gebeuren, dat ik ga fokken, denk ik. Of ze moet niet meer bruikbaar zijn voor de sport. En ik wil als ik het ga doen er zeker nog met echte fokkers over hebben.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 21:42

Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar mening.

Dan vraag ik me alleen nog af: Ze is dus aan OCD geopereerd, ze had er last van enz..
De stukjes zijn verwijdert en het bot is gepolijst. Kan je dan echt nog op de foto's het zien dat een paard het ooit gehad heeft?

En dan nog even over haar 'lange lichaam'. Zij hoeft niet zo zeer 'verkort' te worden. Maar zoals ik zei, ze is wat langer, maar niet TE lang. Maar nou ben ik bang dat als ik er een langere hengst op zet dat het veulen dan wel TE lang wordt.

Maar ik zal zeker nog een tweede keer gaan bedenken of ik wil gaan fokken met haar.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 140 bezoekers