Fokken is gokken? Voor de liefhebbers!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:29

Akke schreef:
Over een aantal weken ga ik deze taak behandelen op school. Leek me leuk voor op bokt!

Een paardenfokker wil zijn KWPN-merrie laten dekken. Zijn doel is het fokken van een veulen dat op de veulenveiling goed zal scoren, zodat hij het voor veel geld kan verkopen.


Heb je het onderzoek naar winstkansen bij de diverse loterijen gelezen. Daar heeft deze "fokker"meer kans om veel geld te winnen dan met een veulen op de veiling

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:48

Dan moet je je vraagstelling duidelijker stellen. Er valt niets te antwoorden omdat je al gekozen lijkt te hebben voor Krack C. Als jij nu eens in nederlandse taal toelicht waarom etc, dan geef je anderen een houvast om te reageren. Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:42

Een vraagje, hoeveel affiniteit heb je met het onderwerp. Want als je alleen via papieren een product wil scheppen zonder enige voeling met de fokkerij en dat proef ik een beetje in je argumenten, dan vind ik dat je een vreemde keuze van onderwerp maakt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:30

Akke schreef:
ik dus ook niks maar dan ook niks gehad over paardenhouderij.Wat betreft dat fokken; daar heb ik echt nog nooit mee te maken gehad. Hoe zou ik het dan moeten weten?


Niks met paarden en niks met fokkerij. Het lijkt mij niet mogelijk om op die basis een overtuigend verhaal bijelkaar te breien. Ik kan je immers de grootst mogelijke flauwekul op de mouw spelden. Verdiep je eens in de achtergronden en kom dan met steekhoudende argumenten terug. Dan leer je er misschien wat van

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:33

Akke schreef:
Hmmm dacht toch echt met dit topic een stap in de goede richting te zetten; als basis om me daarna te verdiepen. Als je dan vervolgens alleen maar commentaar krijgt op de inhoud...tja

Mijn advies is dus omgekeerd, eerst je er in verdiepen en dan om advies vragen op het door jou onderzochte. Lijkt mij ook leerzamer, was toch voor school????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 0 bezoekers