Vals veulen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Vals veulen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 12:59

Op de stal waar Stella staat, staat nog een veulentje van ongeveer anderhalf jaar. Die staat tussen twee grote paarden van 4 1/2 en 5 overdag buiten ('s nachts wel binnen). Maar die twee paarden kijken echt niet om naar dat veulen, dus dat beestje verveeld zich rot. Ze krijgt bovendien weinig tot geen aandacht.

Nu stond ze laatst met een ander paard van dezelfde leeftijd als zij in de paddock en het was gewoon niet normaal: het enige wat ze deed was die andere enter bijten en trappen. Weet iemand of dit gedrag tegenover een leeftijdgenoot komt doordat ze nooit met andere veulens heeft kunnen optrekken? Zou ze op deze manier vals kunnen worden tegenover andere paarden??

P.S. Ik vind gewoon dat een veulentje lekker moet kunnen spelen met leeftijdsgenootjes, al is dat alleen maar voor de ontwikkeling van het paard.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:09

Citaat:
het enige wat ze deed was die andere enter bijten en trappen.


Dat kan normaal zijn,omdat even uitgetest dient te worden wie dominant is en wie het watje Huilen wordt.

Ik heb er ook een ,wanneer ik die bij een bepaalde jaarling zet gedraagd
hij zich ook zo.
Zet ik hem bij oudere ruin ,gaat hij op de knieen liggen van de angst.

Zie ook op school Haha!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:31

ik sluit mij bij troef aan, het zal ongetwijfeld een manier zijn om zijn rangorde te bepalen.
sherif mag ook (nu hij aan het puberen is) graag ander paarden uitdagen, met het gevolg dat hij vaak gebeten wordt, tja het hoort erbij, denk ik dan maar. Tenzij het echt te erg wordt dan zet ik hem bij andere paarden neer, waar hij juist onderdanig aan is.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 14:15

Ja nou eh... ze worden bijna elke dag bij elkaar gezet, al een maand lang, en het wordt alleen maar erger lijkt het.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:29

Soms hebben paarden ook ronduit een hekel aan elkaar, ander vriendje zoeken lijkt me.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:23

e zal vast niet vals zijn, want daarvoor moet er meer gebeured zijn. Wat wel kan is dat ze bij die oudere paarden onder in de rangoorde stond en nu haar kans pakt.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:48

Citaat:
ze worden bijna elke dag bij elkaar gezet, al een maand lang, en het wordt alleen maar erger lijkt het.


Vergelijk: "Lijkt wel een koppel(mensen) dat haast uit elkaar gaat" Huilen Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 18:17

Mijn pony heeft bij zijn vorige eigenaar een half jaar lang gevochten voordat ze hadden bepaalt wie de baas was.
Ze moeten gewoon uitvechten wie de baas is en deze twee willen dus allebei niet verliezen.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 21:21

Tja maar dat andere paardje is hardstikke bangig, laat zich in een hoekje drijven en wordt dan 'afgeslacht'. Zelf doet hij echt helemaal niets gemeens, hij mag amper drinken uit de waterbak zonder op te passen dat zijn neus niet weggeslagen wordt. Ik hoop idd dat het veulen niet vals wordt...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:53

Worden ze uit elkaar gehaald als er gevochten wordt?
Of door er een uit de weide te halen of door te schreeuwen....

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 21:29

Nee ze staan in een paddockje van ongeveer 2 bij 5 en er staat niemand bij. Ze worden een tijdje losgegooid, ongeveer een uurtje, zonder toezicht (naar mening dat het wel goed gaat). Niemand doet wat. Ik zie het omdat ik rijd, maar ja, dan kan ik ook niet veel doen en het is mijn pony niet...