wie heeft er info over Balaton

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

wie heeft er info over Balaton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 22:02

Een clubgenootje van mij heeft een afstammeling van Balaton, wie kan ons helpen aan info of een site op internet waar we info kunnen krijgen van deze Arabische volbloed hengst

heel veel dank alvast Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:26

pb eens eventjes met de gebruiker balasjow. (alias ella) zij hebben een prachtige nakomeling uit balaton en zijn ook heel actief in het stamboek.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:35

Afbeelding

Balaton (*Menes x Panagia [Aswan])
Chestnut, born 21-02-1982

Gr. Isabel Pling

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:41

waah, wat een prachtige hengst.

Sorry off-topic Haha!

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:47

helaas deze hengst leeft niet meer

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:49

Deze hengst leeft nog wel.
Is al eerder een topic over geweest.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:51


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 22:59

Heel veel dank voor de info, heb het doorgegeven

Haha!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:40

Balaton staat nu weer op de Tersk Stud in Rusland

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:10

Ik heb zelf ook een Balaton zoon, en inderdaad Balaton leeft nog.

Ik vond ergens een stukje over Balaton, heb het voor het gemak maar even gekopieerd.

"Balaton is bekend als vader van vele show en racepaarden. Hij is een van de meest invloedrijke hengsten van de afgelopen 15 jaar. Zijn nakomelingen hebben schoonheid, sterke lichamen, goede karakters en bewegingen. Er zijn weinig Rusische pedigrees zonder Balaton in het papier.

Een aantal van de meest belangrijke Europese stoeterijen gebruiken Balaton bloed in hun fokbeleid.

Balaton werd geboren in 1982 op de Tersk Stud in Rusland. De voskleurige hengst was van zo’n extreme kwaliteit dat hij de eerste hengst was die al op drie jarige leeftijd ingezet werd voor de fokkerij van de Tersk Stud. Geen andere hengst heeft deze eer eerder gehad op de Tersk Stud.

In 1987 zei Mr. Ponomarec over hem “ Hij is het paard van de eeuw” en zo wordt hij nog steeds genoemd.

Balaton behoord tot de Balaton Amurath strain en Kuhailan type. Balaton's vader is Menes die een aantal jaar chief sire op de Tersk Stud was. Balaton's moeder is een van de beste Aswan dochters, de schimmel merrie Panagia Haar moeder is een dochter van de twee bekende paarden Salon en Ptashka. Ptaska’s dochter Pustinia was een succesvol renpaard.


Ook Balaton is ingezet als renpaard toen hij twee was. Uit die tien starts is hij zeven maal bij de eerste drie geƫindigd Maar hij was succesvoller als showpaard en vader. Hij was chief sire op de Tersk Stud van 1985 tot 1990. In 1991 and 1992 werd hij geleasd door de Kossack Stud in Nederland waarna hij terug ging naar Rusland.

Balaton is bekend om zijn droge beenwerk en type. Zijn hoofd is droog een heeft mooie en vriendelijke ogen. "

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:50

Ohw sorry ik had ergens gehoord dat hij dood was

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:21

Allereerst is de bovenstaande foto niet van BALATON maar van de puur egyptisch gefokte hengst ALAA IBN TUHOTMOS.
Ik heb pas nog Robbie den Hartog gesproken, eigenaar van the kossack stud waar Balaton voor jaren ter dekking heeft gestaan en die heeft mij verzekerd, dat hoewel Balaton al 20 jaar oud is hij nog steeds in blakende gezondheid in Rusland merries dekt op de Tersk stoeterij. Hij vindt het dan ook heel onplezierig dat mensen over Balaton zeggen dat hij overleden is. Indien hij komt te overlijden, zal Robbie zeker de eerste zijn die dit nieuws naar buiten brengt. En neem van mij aan dat dit wereldkundig gemaakt zal worden want Balaton is wereldberoemd. Misschien is het handig om contact met hem op te nemen als je iets over Balaton wilt weten. Hieronder enkele foto's van Balaton himself

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een foto van Balaton met Robbie den Hartog



Afbeelding


In Nederland staan nog enkele zonen van hem ter dekking waaronder Balasjow. Hij is een van de beste zonen van Balaton met 6x een eerste premie op de Hengstenkeuring en met ingang van HK 2001 een definitieve 1e premie.




Afbeelding

Staat bij Rih Arabians te Goudswaard

http://http:www.arab.nl

groetjes Ella Kooiman

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:02

Daar sluit ik me helemaal bij aan, heb zelf aantal jaren gewerkt bij The Kossack Stud en kom er nog. Rob vertelt je graag van alles dus gewoon bellen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:29

Welke hengst stond/staat er dan op de arabieren stoeterij in serooskerke (schouwen/zeeland)? hier ben ik van de zomer wezen kijken, op de open dag en toen reden ze ook op een koffievos hengst, echt een plaatje

Sorry een beetje off-topic Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:40

Balasjow schreef:
Allereerst is de bovenstaande foto niet van BALATON maar van de puur egyptisch gefokte hengst ALAA IBN TUHOTMOS.
Ik heb pas nog Robbie den Hartog gesproken, eigenaar van the kossack stud waar Balaton voor jaren ter dekking heeft gestaan en die heeft mij verzekerd, dat hoewel Balaton al 20 jaar oud is hij nog steeds in blakende gezondheid in Rusland merries dekt op de Tersk stoeterij. Hij vindt het dan ook heel onplezierig dat mensen over Balaton zeggen dat hij overleden is. Indien hij komt te overlijden, zal Robbie zeker de eerste zijn die dit nieuws naar buiten brengt. En neem van mij aan dat dit wereldkundig gemaakt zal worden want Balaton is wereldberoemd. Misschien is het handig om contact met hem op te nemen als je iets over Balaton wilt weten. Hieronder enkele foto's van Balaton himself

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een foto van Balaton met Robbie den Hartog



Afbeelding


In Nederland staan nog enkele zonen van hem ter dekking waaronder Balasjow. Hij is een van de beste zonen van Balaton met 6x een eerste premie op de Hengstenkeuring en met ingang van HK 2001 een definitieve 1e premie.




Afbeelding

Staat bij Rih Arabians te Goudswaard

http://http:www.arab.nl

groetjes Ella Kooiman


vergeet boomerang van the forlock's niet. is ook balaton. de papa van mijn veulen heeft balaton als opa.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:19

Foto niet van Balaton?????????????
Deze heb ik van de Kossack site gehaald (weet dat het niet mag, maar met mij zullen dat wel velen doen...). Zelfs Balaton's naam staat eronder?????? het zal hem dan wel wezen, toch ???!!! [ heeft hetzelfde kolletje als de onderstaande foto's)??!!!!!

Gr. Isabel

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:43

Toch is het niet Balaton. Alaa ibn Tuhotmos heeft zelfs een keer op de voorkant van de catalogus voor de Nationale van het AVS gestaan. Het jaar weet ik niet meer, maar de catalogus heb ik nog wel ergens. Als je op de site van de Kossack Stud kijk zal je ook zien dat ze niet op elkaar lijken. En over de open dag in Serooskerke, was dit niet in Ellemeet bij Rzadkiewa Arabians? Dan kan ik je mededelen dat dit Balasjow was. Hij werd oosters gekostumeerd gepresenteerd en later aan de hand

Ella

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:09

Pelaton is ook een goedgekeurde hengst
een schimmel balatonxprisrak

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:26

Balasjow schreef:
Toch is het niet Balaton. Alaa ibn Tuhotmos heeft zelfs een keer op de voorkant van de catalogus voor de Nationale van het AVS gestaan. Het jaar weet ik niet meer, maar de catalogus heb ik nog wel ergens. Als je op de site van de Kossack Stud kijk zal je ook zien dat ze niet op elkaar lijken. En over de open dag in Serooskerke, was dit niet in Ellemeet bij Rzadkiewa Arabians? Dan kan ik je mededelen dat dit Balasjow was. Hij werd oosters gekostumeerd gepresenteerd en later aan de hand

Ella


Apart zijn naam staat ook op het plaatje.

Maar je zal idd wel gelijk hebben Tong uitsteken

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:37

Pelaton is geruind...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:05

is dat zo? wat jammer.

boomerang is balaton x aswan

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:18

Huilen Verdrietig Wat?????? Pelaton geruind????

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:42

Balasjow schreef:
En over de open dag in Serooskerke, was dit niet in Ellemeet bij Rzadkiewa Arabians? Dan kan ik je mededelen dat dit Balasjow was. Hij werd oosters gekostumeerd gepresenteerd en later aan de hand


Klopt, daar was het, ik kreeg gelijk de kriebels om Dar te laten dekken door hem, jammer dat hij niet erkend bij het NRPS. Maar Balaton is toch niet van hun?? Zo kwamen ze, vond ik, wel over toen ze over hem vetelde, vandaar dat ik niet zeker wist of hij het was.

Echt een pracht paard Kwijl !!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:51

De vader van KUBINEC... het meest geweldige paard dat ooit op deze aardkloot heeft rondgelopen (en dat nog steeds doet)!!!!!!!!!
Ik heb Kubi heilig verklaard vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:53

Balasjow schreef:
Toch is het niet Balaton. Alaa ibn Tuhotmos heeft zelfs een keer op de voorkant van de catalogus voor de Nationale van het AVS gestaan. Het jaar weet ik niet meer, maar de catalogus heb ik nog wel ergens. Als je op de site van de Kossack Stud kijk zal je ook zien dat ze niet op elkaar lijken. En over de open dag in Serooskerke, was dit niet in Ellemeet bij Rzadkiewa Arabians? Dan kan ik je mededelen dat dit Balasjow was. Hij werd oosters gekostumeerd gepresenteerd en later aan de hand

Ella


Jajajaja het is een kloon van Balaton nou goed??? Eerst was het Alexander, toen moest-ie door voor Gomel, nu is het weer een ander. Dit is Balaton.