De hengst Jungh.n.gekort, wie kent hem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

De hengst Jungh.n.gekort, wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 18:42

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid ben ik op zoek naar mensen die de hengst (of tegenwoordig ruin) Jungherr nicht gekort kennen of daar misschien ook een afstammeling van hebben? Dit onder andere omdat het paard (Just Joey, Westfaals) van mijn vriendin een directe afstammeling van hem is (pardon was.... Verdrietig). Jungherr zelf stamt (volgens het paspoort van Joey) weer direct af van Jasper x Taipan xx (op keuringsrapport staat vermeld: vv. Jasper x Taipan xx).
Ik heb begrepen dat Jungherr een (nog) niet goedgekeurde hengst was ten tijde dat hij Tamina (moeder van Joey) dekte. Gezien de afstammeling van Jungherr lijkt hij mij een KWPN-er (maar ik heb verder de balluh verstand wat Nederlandse hengsten betreft) maar omdat Joey zelf en Tamina allebei Westfaals waren is Jungherr misschien ook wel Westfaals (stamboek van de vader staat niet vermeld in het paspoort van Joey). Ik zal nog eens op zoek gaan naar de echte stamboekpapieren van Joey (als ze die nog hebben). Ik heb nu alleen het (NHS) paspoort tot mijn beschikking.
Alvast bedankt!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:07

Jungherr is niet goedgekeurd dan. Staat immers achter zijn naam (nicht gekort). Het is dus een veulenboekhengst.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:06

Mijn paard mijn paard! Hup Marlien , ik wil wel weten wie de pappie van mijn Joey was! Heeft hij niet zoveel aan nu hij een biefstukje is..maar goed, ik wil het wel weten!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 00:13

Hahaha, tenminste iemand die een afstammeling van hem kent... maar da's niks aan want die kende ik ook Tong uitsteken Maar goed, zit dus nu thuis en heb dat stamboekpapier dus bij Roy liggen Frusty Dus zal morgen ofzo Joey's hele afstamming erop zetten. Hopelijk dat de kenners ons dan wat meer kunnen vertellen Lachen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 14:57

Blijkbaar hebben de hengstenkenners onder ons nogal een moeite met de vader van Joey Haha! Daarom voor nog meer info wat zijn afstamming betreft hier zijn stamboekpapier:
Afbeelding
Afbeelding
De merrie heet voluit Tamina (ging wat mis met copieren) en was ingeschreven bij het Westfaalse stamboek. Het registratienummer van de hengst is 4.20890 (staat niet op stamboekpapier vermeld maar wel op het paspoort van Joey) en het is dus een Nederlandse hengst. Op het stamboekpapier staat vermeld dat Tamina in de kudde gedekt is.
Kan iemand ons wat meer vertellen over Joey's afstamming? En dan niet alleen over de bekende hengsten Jasper en Lucky Boy maar hopelijk ook over de rest.
Nog wat fotootjes van Joey zelf (officieel op stamboekpapier is zijn naam trouwens Just Joker, wedstrijdnaam was Just Joey)
Afbeelding
Afbeelding

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:40

Is er nou helemaal NIEMAND die ons wat meer kan vertellen? Ook niet over zijn opa's en oma's??? Of andere afstammelingen hebben???

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:10

Waarom neem je niet eens contact op met de fokker? Die zal wel wat kunnen vertellen.
Ik kan je een heel klein beetje algemene info geven over:
Darling Boy xx: Vos, 1.66m., hij heeft 3 goedgekeurde zonen gebracht waar onder dus Taipan xx.
Taipan xx: heeft voor het Landgestüt Warendorf gedekt en heeft daar 6 goedgekeurde zonen gebracht. Hij was bruin en 1.70 m.
De merrie Fantasie heeft samen met Taipan xx ook nog een zoon Tilman gebracht. Een volle broer dus van de moeder van Joey.
Volgens mij als je contact opneemt bij het stamboek kunnen ze je ook het een en ander vertellen denk ik.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 20:50

Zij kan ons jammer genoeg ook niet veel meer vertellen Verdrietig Joey is rechtstreeks van haar gekocht maar zij kan zich de hengst ook niet meer goed herinneren (behalve dan dat ie blijkbaar haar wel aanspraak) en Tamina leeft ook niet meer Vandaar dat we het eens via bokt willen proberen. Maar ik heb idd al wel de contactpersoon van het Westfaalse stamboek gevonden nu nog een mailtje schrijven. En een contactpersoon bij het KWPN zien te vinden maar daar schijnen ze nogal moeilijk te doen als je met zulke vragen komt aanzetten Scheve mond

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:05

Hmm, bij het NRW zijn ze meestal vrij makkelijk en bij het KWPN ook eigenlijk, over hun service heb ik absoluut niet te klagen. Ze hebben me al behoorlijk wat keren geholpen.
Gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen.