Mijn merrie heeft een miskraam gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Mijn merrie heeft een miskraam gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 00:23

Vanavond heeft mijn welsh-B merrie Largo een miskraam gehad. Ze was inmiddels 5 maanden drachtig en alles leek voorspoedig gegaan. Omdat haar veulen inmiddels was afgespeend stond Largo tijdelijk bij een vriendin van me op stal, Geral hier op bokt.
Zij belde me vanavond om te vertellen dat Largo een miskraam heeft gehad. Volgens de dierenarts die er bij geweest is, hadden we niets kunnen doen om het te voorkomen.
Het was een heel mooi hengstveulentje. Hiervoor heeft ze ook al 3 hengstveulens gehad.

Het is een beetje onwerkelijk gevoel, vanmorgen plaatste ik op een andere forum nog een topic om te vragen wat voor veulen men zou verwachten uit deze ouders en nu is er geen veulen meer Huilen Huilen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:36

Jeetje wat jammer.Je vraagt je natuurlijk altijd af wat de reden geweest zou zijn.Hartstikke jammer!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:05

Hey wat stom Irene!
Ik had net gelezen dat je Largo voor een opknapkuur had verhuisd.
Gaan ze het veulentje onderzoeken om de reden te achterhalen?
Je vriendin zal er ook wel het hart van in zijn!
Veel sterkte!

groetjes
"Balte"

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:51

Jeempie wat een schrik...Knuffel had vorig jaar ook een miskraam gehad. Dit veulen hebben we wel laten onderzoeken omdat we bang waren voor Rhino, maar uit het onderzoek kwam naar voren dat het veulen waarschijnlijk was gedraaid in de baarmoeder en toen heeft de navelstreng beknelt gezeten waardoor het veulen geen lucht meer kreeg...Allemaal erg sneu...

Heel veel sterkte!!!!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:04

Oh jeetje, dat is balen!
Hoe is je merrie er onder?

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:42

Heej, mijn merrie heeft 2 weken geleden ook een miskraam gehad. Was ook een hengstveulen, hebben we laten onderzoeken, het veulen was gezond geweest en met mijn merrie is het ook goed. Erg jammer en we weten niet waardoor het kwam. Hoe is het met jou merrie? Veel sterkte meis, het is toch schrikken!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:31

he jeetje wat rot zeg. zijn toch altijd rot berichten dit.

IsisLover
Berichten: 167
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: het mooist dorp uit nederland..............Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:53

wat erg voor je en jou pony Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 14:50

Ik moet eerlijk zeggen dat sinds het veulen eruit is, het met de merrie een stuk beter gaat dan de laatste dagen daarvoor.
Ik vond haar voor die tijd wat ingevallen en onrustig. Maar ja, ze was drachtig en haar huidige veulen net afgespeend, dus dan denk je al gauw dat het daar door komt.
Nu het veulen eruit is, ziet ze er een stuk beter uit. Is moeilijk te omschrijven, maar omdat ik haar goed ken, zie ik dat gewoon.

Het is niet leuk dat het gebeurd is, maar gelukkig is met de merrie alles goed. Volgend jaar gaan we het maar opnieuw proberen. Ze heeft al 3 gezonde veulend gehad dus ik ga er vanuit dat dit gewoon "pech" is geweest.
Wel jammer, want ze was gedekt door een Zweedse hengst, die maar voor 1 dekseizoen in Nederland stond, dus dat gaat helaas niet meer.

Bedankt voor jullie medeleven Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:02

Ja die dinsdagavond zal ik niet snel vergeten, verdorie we schrokken ons rot.
Ik wilde eerst niet naar het dode veulentje kijken, maar heb het uiteindelijk toch gedaan. Wat is dat met 5 maanden al compleet, heb daar toch met verbazing bij staan kijken.
Largo was de eerste 2 dagen heel zoekerig, nu is dat helemaal over.
Ze kan het heel goed vinden met mijn 2 andere merries, dus loopt daar een paar uur per dag mee in de wei. Verder lekker borstelen, knuffelen en met kleine meisjes op haar rug rondhobbelen in de bak.
Ze eet weer goed en heeft weer alle aandacht voor alles wat er om haar heen gebeurd.

Onze Aniek ging ook helemaal over de rooie toen ze Largo de bekende merriehinnik liet horen. Aniek is fokmerrie geweest en heeft vorig jaar, vermoedelijk door stress het veulen verworpen. Het leek wel alsof ze begreep wat er was.
Huilen