Vereft Ferro schimmelkleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:50

Ik ken een schimmelmerrie van Ferro,...... Dus dat hij geen schimmels geeft klopt niet, sorry. Vraag me niet wat aan moederskant zit, want dat weet ik niet.

Zwart + zwart = niet altijd ook zwart (mijn Ferro kwam uit een zwarte moeder, maar was toch bruin). Mijn veulen komt uit een zwartbruine moeder en een bruine vader en is zwart,....... Ik weet het dus niet meer,...... Verward


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 09:17

Sorry Joost, maar mijn vorige was dus ook gefokt om zwart te zijn, maar is door de fokker verkocht omdat hij bruin was. Ferro is wel degelijk zwart en zijn moeder was dat ook (ik heb de foto's gezien). Misschien maakt moeder natuur wel eens een foutje???

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:42

Hahaha, ohw jee Joost, nee zelfs geen kopersnoet en al helemaal geen vos. Misschien dat Damiro (vader v.d. moeder) wel een vos was, maar volgens mij ook niet,...... Vader en moeder beide pikzwart,......

Enne, nee de vader was/is ook echt Ferro,...... Al heeft die natuurlijk wel wat wit op zn lijf Knipoog ......

De zwartbruine moeder van mijn zwarte veulen komt uit een vos, dus wat dat betreft zou het wel kunnen, toch?

Nee sorry, ik kan er echt niets anders van maken. Jammer dat ik de foto van de merrie niet heb, anders had ik het je kunnen laten zien,.... Het volgende veulen na de mijne, was wel een zwarte (uit dezelfde combinatie dus). Nee echt, de mijne was een foutje wat kleur betreft, anders was hij ook hengst gebleven en ingezet voor de keuring etc. Mijn geluk dat hij (donker)bruin was,........


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:27

Hahaha, nou nou jongens, ik hoef geen onderzoek te laten doen hoor, het is mijn paard niet meer,.... Bovendien heeft hij teveel Ferro trekjes om geen Ferro te zijn. Ik heb de papieren zelf in handen gehad, ik heb geen reden om te geloven dat het geen Ferro is. Zelfde kol, sneb en witte voetjes als Ferro. Zelfde vorm hoofd als Ferro. De bouw was meer van moederskant, Ramiro. Gangen (zie profiel), toch echt een Ferro,....

Willen jullie mij nu zeggen dat mijn vorige dus óf geen echte Ferro was óf geen zwarte moeder had??? Dan ga ik voor het laatste, dan had de foto die ik heb gezien niet van de moeder moeten zijn, maar waarom zou de fokker/verkoper daarover liegen??? Gezondheidsredenen van het paard is geen argument, laat ik dat allereerst zeggen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:36

Hmm, mijn vorige was dus in de winter haast zwart en in de zomer bruin. Misschien dat dit dan ook het geval was met de moeder?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lailapri en 2 bezoekers