Lobeke ox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Lobeke ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 00:09

Wat vinden jullie van deze arabische hengst, ik las net in het blad van het NRPS dat deze hengst weinig merrie's aangeboden krijgt, terwijl ik het zo'n leuke beest vind, veel uitstraling met goede sport prestaties
Afbeelding

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:33

ja die ken ik die is gaaf.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:47

Lobeke is Z dresuur, Z springen en Z samengesteld. Ik denk dat er bij het AVS weinig mee gefokt wordt omdat hij Spaans gefokt is en de Rusische lijnen momenteel heel erg in zijn.

Waarom er bij het NRPS weinig mee gefokt wordt weet ik niet. Gek eigenlijk want de derde en vierde generatie in zij pedigree zijn exact de zelfde lijnen als waar Nagasaki uit voort komt.

Misschien heeft het te maken met het feit dat de hengs niet veel op keurignen komt. In ieder geval niet bij het AVS. Dus er wordt ook niet veel reklame voor gemaakt.

Ik heb Lobeke een aantal keer gezien op de Europese kampioenschappen sport voor Arabische paarden waar hij het altijd super deed. Dit jaar haalde hij zich helaas bij het verlaten van de dresuurring open aan het hek en kon de andere onderdelen niet meer starten.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:31

Lobeke is echt een gouden beestje! Ik snap ook niet waarom er niet meer mee gedekt wordt. Misschien dat mensen hem te duur vinden.
Voor meer info zie ook www.venmstables.nl

Groetjes Jolanda

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 12:15

Als ik Darmorah door hem zou laten dekken (als Haha!) dan zou ik ƒ350,- (lees gulden!) kwijd zijn, dat vind ik toch niet zoveel!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:18

da's zeker niet veel.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:44

Hij is leuk en veelzijdig.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:24

Die is toch ooit Nederlands Kampioen geweest in het Z SGW?

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:47

Lobeke is Nederlands Kampioen Klasse Z - S.G.W. Varsseveld
En het dekgeld voor een arabier vind ik wel best duur f 1500,-

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:12

Waarom vind je dat dekgeld veel?? Kijk eens naar zijn carriere, hij boert goed tussen de paarden en dat voor zo`n "kleine opdonder". En laten we eerlijk wezen hij mag er echt wezen.
Ik vind het niks teveel gevraagd hoor!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:17

Lekker ding zeg! Heb je er meer foto´s van?

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:53

Hele mooie hengst, weinig dekgeld, goede sportprestaties.
Misschien dat mensen leiver geen schimmelhengst nemen!
Ikzelf laat mijn merries daardoor niet door l0obeke dekken

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 11:15

batje schreef:
Lekker ding zeg! Heb je er meer foto´s van?


Afbeelding

meer kon ik niet vinden

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:22

tanx! Ben heel benieuwd naar zijn bouw..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:54

ik vind het ook een leukerd, ben bij ze op stal geweest toen ik ene paardje zocht!
hier nog wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de paardjes waren losgebroken
Afbeelding

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:40

Ik heb hem zo vaak live zien lopen en weet ook niet waarom hij zo weinig merries krijgt Haha! Het dekgeld voor een NRPS(of ander niet-arabier)merrie is niet hoog. Met de bloedlijnen is ook niets mis, maar misschien imponeert hij te weinig op hengstenshows tussen de andere hengsten.

Lobeke heeft al zoveel gezien dat hij op shows net iets minder spettert(vind ik) en op de NRPS-hengstenshowdag van dit jaar vond ik hem ook wat tam(had hij ook net het SGW-seizoen achter de rug trouwens dus wel begrijpelijk Haha! )...
verder heeft hij de regio waarin hij staat niet echt mee. De meeste fokkers zitten nu eenmaal niet in de randstad en in gelderland zijn ook genoeg andere leuke hengsten Lachen En er is hier het afgelopen jaar uit gemak(zeker bij de ponyfokkers) heel veel met hengsten gedekt die aan huis komen, zoals bijv Emir. En volgens mij wordt met lobeke niet gereisd Verward (of alleen in overleg)

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:28

Hij is inderdaad niet zo indrukwekkend op show als sommige andere hengsten. Ik zag hem dit jaar in Deurne en was geloof ik de voorlaatste of derde laatste! Maaaar.... hij was er ook voor een speciale attractie... soort showjumping! Hij sprong over alles wat je maar kon denken: een picknicktafel (met en zonder baasje erbovenop), een kruiwagen, een vlag, enz. enz.! Daar had hij ineens meer succes... Deze hengst bewijst wel dat Arabieren ook alle takken van de paardesport aankunnen. Hier in België zijn er nog veel vooroordelen van dat Arabieren niet meekunnen tussen de andere paarden en zo, en dat ze alleen maar voor het showen dienen! Niets is minder waar dus! Lobeke, doe zo voort!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 20:45

robbie schreef:
Hele mooie hengst, weinig dekgeld, goede sportprestaties.
Misschien dat mensen leiver geen schimmelhengst nemen!
Ikzelf laat mijn merries daardoor niet door l0obeke dekken


Is dat zo erg dan, ik bedoel krijg je dan rare kleur combinatie's zoals een heel wit hoofd ofzo?? Stel ik laat Darmoor door hem dekken, wat zou er dan uit kunnen komen? (zeker weten doe je dat niet natuurlijk!!)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:11

Ik ga ervan uit dat Darmoor de vos uit je usericon is *LOL* Misschien een vos of een schimmel(eventueel een roodschimmel), maar een bruine of een zwarte kan ook *LOL*
Eigenlijk kun je er van alles van zeggen, maar 'vreemde' aftekeningen zoals een withoofd komen nauwelijks voor(en dan net zo goed bij twee bruinen als bij een vos en een schimmel).

Ik denk dat het er meer aan ligt dat mensen geen schimmel willen fokken en dat ze daarom liever geen schimmelhengst kiezen Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 23:29

Ooh, ok hij staat op nl. op het lijstje van potieële vader voor Darmorah's evt. veulen Haha!