1e bezichtiging, wat valt tot nog toe op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:02

Nog niet in verdiept, maar Ferro vind ik persoonlijk niets, heb te veel gezein een matige draf hadden. Dus dat verbaast me niets.

zitten er ook nog vrij onbekende hengsten tussen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:15

mm, die Kigali X libero H, dat klinkt best leuk. Kigali is niet overdreven bekend, Libero weer wel.

trouwens verhoudingsgewijs vind ik er nog best veel frans bloed inzitten (hors la loi, cor de la bryere, galoubet). Wel allemaal bekenden en bewezen bloed.

En die Jumbo Jet X onbekend? Dat vind ik wel heel typisch.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 08:30

Troef schreef:
Na vijf dagen voorselectie zijn al 110 hengsten aangewezen voor de tweede ronde. Vandaag werden 19 hengsten aan dit aantal toegevoegd. Negen hengsten ontvingen het predikaat ster. In totaal hebben 53 hengsten dit predikaat behaald.

Uitslag van donderdag 21 november
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
458 Mermus R x Epilot
459 Mermus R x Joost
469 Metall x Vindicator
470 Metall x Kastello
477 Metall x Ubis
483 Metall x Jazz
488 Monaco x Oula Owl
491 Mondriaan x Ferro
497 Montecristo x Burggraaf
499 Montecristo x Fruhling
505 Monteverdi x Clavecimbel
509 Nairobi x Ulft
513 Namelus R x Faram
514 Namelus R x Aramis
517 Nassau x Hinault
533 Negro x Clavecimbel
534 Negro x Glendale
537 Negro x Belisar
542 Negro x Kaiserstern

Ster verklaard
465 Metall x Freiherr
466 Metall x Sultan
471 Metall x Samber
494 Montecristo x Eusebio
515 Namelus R x Ahorn
518 Nassau x Burggraaf
519 Nassau x Hamilton
526 Navarone x Boy B
532 Negro x Damiro

(Bron: KWPN)


Is het kwpn op de dressuurtoer? Zo lijkt het wel, veel hengsten die tegenwoordig in de dressuur worden uitgebracht.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:31

INteelt is binnen het kwpn niet zo direct nodig als bij die Osmium X ferro.
Zelf zou ik ook niet direct met zo'n paard verder fokken.

Het kwpn is dus geen gesloten fokkerij en kan dus voldoende nieuw bloed binnenkrijgen, dus die osmium X ferro lijkt mij overbodig. (ik heb het paard overigens niet gezien, maar kijk puur naar bloedvoering).

Binnen het Friesch paarden-stamboek is inteelt ook een probleem geweest, nu wordt het steeds beter.
Het probleem met alle gesloten fokkerijen is wel vaak dat ongewenste eigenschappen lastig eruit te fokken zijn. Enige inteelt kun je niet voorkmen.

Zelf hoop ik dat die ene inteelthengst geen voorbeeld is voor de toekomst. Ik ben bang dat je zwakke punten terug gaat fokken met zo'n hengst.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: diemth, SentiBot en 79 bezoekers