Vigour B

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaaa

Vigour B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 18:49

heeft iemand misschien foto's van deze hengst? of een afstamming??

Mireille1970

Re: Vigour B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:54

Bel Jordan-Stables.com eens, die hadden hem op stal...

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:45

ik had er 1 en die staat nu in Zwitserland!!
ik plaats straks nog wel een foto van de merrie die ik had..

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:20

Ik heb een 8 jarige Vigour B x Lysander niet de makkelijkste en drachtig van Bojar

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:22

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:12

ik wilde gaan kijken naar een vigour B x Samber, was M dressuur en kon heel mooi lopen! Echt een mooi paard, bont maar heel chique!

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 22:36

@ Mireille1970, bedankt voor de tip
kunnen degene die ook n Vigour B hebben misschien ff een foto plaatsen?

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:38

okeej hier is ze dan: op deze foto was ze een jaarling maar ze is niet veel verandert (tot haar 4de) en ik zal nog wel een foto plaatsen van niet zo lang geleden
Afbeelding

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:59

Sinds anderhalve week rijd ik een 7 jarige merrie van Vigour B. Afstamming is Vigour B x prest sport v. Ramano x ster v. Waldo x keur v. Eclatant. Ze heeft op de keuring in juli een 1e premie gehaald.

Hier een paar recente foto's, kan beter maar het is beter dan niets :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:16

hallo

dit is mijn 9 jarige merrie van vigour bx galopin
ik rij m1 dressuur met haar en ze heeft 2 nakomelingen 1 van bonaparte en 1 van rubiquil en ze is weer drachtig van rubiquil
ook is het een stermerrie

Afbeelding

Afbeelding

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:45

VIGOUR B

NRA 950014*90 Stb Geboren 14-03-1990 stokmaat 1.62 m

Zwart, linksachter sokje achter oplopend en buitenzijde onderbroken met zwart vlekje binnenzijde kroonrand, rechtsachter wit vlekje voorzijde kroonrand en wit vlekje binnenhoefbal.

Percentage Anglo-Arabisch bloed: 37,50% waarvan minder dan 5% Arabisch bloed.

Goedgekeurd in 1995:
De vader van Vigour B is de zwartbruine hengst Vasco. Deze zoon van de Engels volbloed Gag xx komt uit dezelfde stam als onder andere de super presterende KWPN-springhengst Nassau (v. Indoctro). Vasco zelf liep Z2 dressuur en sprong op nationaal niveau. Via Gag xx is Vigour B verwant aan onder andere de hengsten Baldwin B, Gagson Wimborn x, Galant en Guco van de Uunckhoeve, maar Gag xx is bovendien de vader van de moeder van onder andere Emile Hendrix’ topper Finesse. Vasco’s moeder, de keur, preferente prestatiemerrie Jolanda, stamt van de hengst Darwin (v. Odin van Wittenstein). De moeder van Vigour B is de zwarte keurmerrie Tamara, die op haar beurt afstamt van de dressuurpaardenleverancier Luitenant Generaal. Deze hengst komt uit dezelfde moeder, de keur, preferente prestatiemerrie Irma la Douce, als de hengst Pion. Onder Rob Ehrens heeft Pion (v. Abgar xx) internationaal gesprongen, maar één van zijn bekendste en meest succesvolle goedgekeurde zonen is Aktion, die onder Gyula Dallos uitkwam op het allerhoogste niveau van de dressuursport. Achter hengstenmoeder Irma la Douce vinden we achtereenvolgens de hengsten Epigoon ((Amor x L’Invasion), Passaat (v. L’Invasion) en Zadonis. Lt. Generaal dekte van 1973 tot 1987, maar is toen afgekeurd. Behalve Vigour B heeft Lt. Generaal nog een goedgekeurde kleinzoon in Ravel STV (v. Rossini).

Verrichtingsonderzoek 1995:
=========================================================================
stap draf galop rijproef vrij springen parcoursspringen steeple karakter stalgedrag algemene indruk
V M V V V G G ZG G V =========================================================================

Eigen prestaties:
Vigour B heeft zich onder Alice Lozeman in het springen al bewezen tot in de klasse ZZ. Op grond hiervan heeft Vigour B het prestatie-sportpredikaat gekregen. Daarnaast is de zwartbruine hengst ook door haar uitgebracht in de Z-dressuur.

Afstammelingenonderzoek positief afgerond in 1999:
De rijpaardhengst Vigour B brengt zeer rijtypische nakomelingen met sprekende hoofden die een goede tot zeer goede uitstraling hebben. De halzen zijn goed van lengte en vorm. Een enkele maal is de hals arm bespierd in de bovenlijn. De schoft is goed ontwikkeld. De schouderligging is goed. De rug, lendenpartij en croupe zijn goed van lengte en bespiering. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is overwegend goed gesteld. Een enkele maal is het achterbeen lang. Het totale beenwerk zou wat forser mogen zijn. De stap is ruim. Vaak gaan de nakomelingen van Vigour B in stap achter nauw. De draf wordt op een elegante wijze getoond met veel souplesse en balans. Ook in draf gaan de Vigour’s achter vaak nauw. Vigour B verbetert vooral in type en uitstraling

Fokker : A. Plaisier, Molendijk 84, 2986 AB RIDDERKERK
Eigenaar : Mw. D. v.d. Brink-Peppink, Zeggelaarsweg 24, 6741 GV LUNTEREN
telefoon 0342-493958

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:50

Ik heb een 6 jarige Vigour B. Loopt nu L2 dressuur, maar moet al bijna naar het M. Kan ook super springen. Verder een super lief en braaf paard. Ze is dit jaar voor het eerst gedekt door Van The Man.

Afbeelding

Afbeelding

ringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:10

@gerdy; wat een mooie merrie heb jij zeg!

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:12

@ ringo: ja he misschien toevallig ook de mama van jouw super paardje

silvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:42

hier is een foto van valouschka, mijn vierjarige merrie.
ik wil de dressuur in met haar, ze is 1.61 naar mijn mening best klein. wat voor stokmaat hebben jullie paarden?
oja haar moeders vader heet sit this one out.
groetjes silvy
Afbeelding

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:38

Vicky is 1.51m., haar moeder is ook een E-pony.

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:55

die van mij is ook maar een kleintje 1.60m heb nog best geluk gehad dat ze een paardje is geworden der moeder was een e-pony

en van der moeders kant zit er geldersbloed in dus ze is wel lekker stevig daardoor toont ze ook wel ietsje groter

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:48

Die van mij is 1.65. De moeder is 1.70

silvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:20

blijkbaar worden de kinders van vigour dus niet zo groot, vindt het op zich niet erg maar een groot paard toont wat mooier. zijn er nog meer vigour afstammelingen die enigzins lui zijn? valous kan best lui zijn als het warm is en echt niet te stoppen als het koeler is. je kent het wel staart op hol en showen. s'zomers krijg ik dit dus niet voor elkaar waardoor ze op de keuringen wat tam overkomt.

groetjes silvy

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:55

die van mij is echt niet lui, zit altijd boordevol energie en wil ook altijd voor me werken als ik erop zit dan, op keuringen liep ze ook altijd zo van nou ja als het dan echt moet dan wil ik best wel een paar rondjes lopen, hierdoor is ze dus jammer genoeg ook geen keur geworden omdat ze daarvoor net wat te weinig liet zien.

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:20

nee die van mij is ook zeker niet lui...
ze is trouwens ook maar 1.63

versailles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:23

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:55

Slotje wegens oud topic.