Welk ras herkennen je in dit 8 maand oud veulen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Welk ras herkennen je in dit 8 maand oud veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 16:50

Ik ben nu 's benieuwd wat een ander paardenmens nu denkt te herkennen in ons Little Surprise Zoë (we weten nog van toeten nog van blazen wat ze precies is), dus hier even enkele foto's .... wat zou ze kunnen zijn of kruising van wat met wie ... Haha!

Als ukkepukje :
Afbeelding

8 maand :
Afbeelding

Mijn lief koppie :
Afbeelding

DANK U

wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:15

hoi!!
heb je geen papieren van je veulen??
met vriendelijke groetjes wendy Haha!:D:D:D

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:26

op de 3e foto heeft ze wel iets van een fries weg

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 17:26

Nope, geen papier of bewijs of iets dergelijks die het ras vermeld, dit veulen is geboren geweest uit een pony die voor de slacht geboekt was en die ik heb gekocht op de valreep - bleek ze ondanks vele andere berichten van dierenarts(en) en andere mensen toch drachtig te zijn - dit veulen is bij ons geboren op 16 maart 02 uit een 130cm grote pony, ik heb van haar wel een foto (moeder) -k'heb er nog meer hoor, maar die vind ik zo mooi Lovers :

Afbeelding

Gezien deze pony voor de slacht was kreeg ik er geen papieren bij. Of het een geldige reden is weet ik niet en kan me ook niets schelen, al wat me iets deed is dat ze niet werd afgemaakt voor naast een portie friet te komen liggen ... dus heb ik er ook niet op aangedrongen.
De dierenarts typeerde de moeder als zijnde een New Forest pony met waarschijnlijk Mérens bloed in of Fell gezien ze iets meer vetlok heeft dan de gemiddelde NF ... vandaar ook waarschijnlijk de milde gelijkenis op een Fries, Fell is daar "familie" aan. Op de foto ziet ze er lichter gekleurd uit dan wat ze normaal is, het is genomen na een lange zonnige periode en 'r kleurtje kwam er een beetje van af. In hoeverre de DA er juist op is betwijfel ik wel gezien ie ook de drachtigheid gemist heeft (ondanks meerdere bezoeken in de tijd dat we haar gecorrigeerd hebben aan 'r hoef en de meerdere entingen en boosters die ze gekregen heeft en ik er ook telkens naar vroeg). Zelfs de week voor het veulen werd geboren werd m'n telefoontje vanwege oedeemvorming voor 'r uier afgedaan als voorjaarsgras-zwelling ... Lips are sealed

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:13

Fijn dat je haar van de slacht hebt gered hoor....werkelijk een prachtige mammie heeft ze.
Heel succes met je nieuwe aanwinst !!!!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:47

'n Dartmoor? Of iets van 'n New Forest?

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:05

Het veulentje doet me wel een beetje denken aan een hengstenveulen dat een paar jaar geleden bij mijn verzorgpony's geboren is (new forest) en vooral de mama ziet er wel NF uit. Maar misschien een soort 'bospony', dus kan idd. wel nog een ander ras mee inzitten Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 00:46

Haha! ... Die klinkt leuk, Zoë, de "bospony" hihihi.. Ik weet wat je bedoeld hoor! Moest wel even lachen, klinkt zo gaaf!!!!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:01

een appie is het in ieder geval niet Haha! Haha! Knipoog
maar als je vermoed dat er NF in zit waarom neem je niet eens contact op met dat stamboek, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

je kunt het ook gewoon een huis,tuin en keuken pony noemen. Cool

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 11:13

Het is niet de bedoeling om papieren of iets dergelijks te verwerven, het is meer uit persoonlijke intresse en om te eten als "wat" ik haar kan omschrijven. Denk dat het op basis van vermoeden zowiezo vrijwel uitgesloten is de juiste achtergrond te achterhalen ... jammer genoeg, want ik vind 'r héél erg mooi ...

Ariège

Berichten: 15
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:06

Heb je ook nog duidelijkere foto's van Zoë? Lijkt me wat klein voor een fries veulen en wat groot voor een Fell.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 12:26

De foto's zijn juist binnen om te ontwikkelen, de meest recente zitten nog op de camera, maar tot 6/7 maand kan ik ze deze week nog gaan ophalen en inscannen - ik ben fier om 'r te tonen - en zal zeker de mooiste jullie niet onthouden!!!! Deze foto's zijn genomen van bewegende beelden en dus inderdaad niet echt duidelijk te noemen al vallen die nu nog redelijk mee. Voor een Friesje is ze zeker te klein, maar het zou wel kunnen dat ze dus 'r moedertje x een Fell type is (wat ik helemaal te gek zou vinden, da's een bijzonder mooi ras!!!).

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:56

je kan pas echt zien wat voor een type ze is als ze wat ouder is, een veulen kan nog veranderen net als puppies en baby's enz. golda was ook een klein luxe veulen (op haar papier stond overwegend gelders vermeld), maar pas na een jaar zag ik pas dat ze een echte gelder aan het worden was. dus........... mijn mening is.................wacht gewoon af.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:20

Jah ik weet het niet echt ik ben nooit zo goed in paarden raden Verward Maar ik vindt de merrie op de foto wel super mooi Lovers . Tja ik iets van Fellbloed kan er best wel inzitten, maar New Forest kan ook heel best, wat ik al zei ik ben hier niet goed in, maar het is zekers geen Welsh dat weet ik wel Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:00

ik denk een kruisjes ras hihihi

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:18

Hi ik denki dat het veulen ook merens bloed bevat omdat die op een frisje lijkt of van de fell pony die lijken ook op friezen alleen dan mini en de moeder lijkt inderdaad een nf

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:53

hij lijkt op een pony die ooit eens bij ons op stal stond. die was toen een jaar oud dat was een kruising welsh/shetlander. wacht nog maar even en jaartje voordat je m doopt tot..........maar er zit iets fijners in dan alleen maar new forrest/merens want hij heeft wel erg lange benen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:58

nf is ook sierlijk en fijner