Wie heeft er foto's en info v. nakomelingen Negro.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:58

Cute, als je al hoort dat Variant niet groot fokt, en dat Ferro niet altijd een sterk achterbeen geeft, weet je toch al genoeg? Oftwel, Negro lekker op stal laten staan en een andere hengst zoeken als ik jouw was,....... Voordat je E-pony's met een zwakke achterhand gaat fokken,.......

P.S. Dit is absoluut niet vervelend bedoeld, maar wel even ontnuchterend! Zoek svp een hengst die de mindere kanten van je merrie kan verbeteren ipv een hengst te nemen die die minpuntjes kan doorgeven,.....



Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 00:17

Hmm, ja dat kan misschien, maar ja, als Variant weer "verkleind" en Ferro een minder sterk achterbeen doorfokt, zijn die pluspunten weer opgeheven, snap je?? Maar ja, zo simpel werkt het natuurlijk niet met fokken, maar ja, het is denk ik toch de overweging waard,....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:07

Cute_12 schreef:
Ik laat haar wel in het voorjaar dekken (nee ik ben niet eigenwijs Lachen ) ik vind dat dat wel kan, ze is al aardig ontwikkeld voor een 2,5 jarige. Lijkt mij geen belemmering voor haar.


Cute, we proberen je allemaal (voorzichtig) te vertellen dat dat misschien niet zo'n goede keuze is,...... Ze is wel al redelijk volgroeid, maar erg klein. Daar ligt het euvel dan ook. Waarom kijk je niet aan of ze toch wat later nog in een groeispurtje komt ipv haar met haar 2,5 al te laten dekken?? Dan heeft ze al haar energie voor haar veulen nodig en zal ze zeker niet meer doorgroeien (toch??),.......

Wat wil je eigenlijk met het veulen gaan doen? Houden en ook mee gaan fokken/rijden, of doorverkopen als sportpaard (of wanneer het een merrie is als fokmerrie o.i.d.)??? Ben ik wel benieuwd naar,....

Ohw enne, ja we komen zeker een keertje kijken hoor!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:14

Tja, een goed paard heeft geen kleur zeggen ze dan,...... Ik persoonlijk zou niet snel zoiets kopen:
Afbeelding

(voor de duidelijkheid: dit is het veulen op de foto van Troef).

Maar Cute, heb je al besloten wat je met je merrie gaat doen en als je gaat fokken, welke hengst je er dan opzet???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bretus, lexa, Natascha_Kn, xPabloBokt en 141 bezoekers