Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 20:37

Goedendag!

Het is inmiddels 1 januari 2014 dus mag ik van mezelf officieel terugkijken op 2013. En wat was het een jaar! Zoals bij velen is er bij ons ook veel veranderd.

We beginnen met een korte samenvatting van 2012: "Knudde..."
In 2012 hebben we erg veel pech gehad, Dieni is over de voorstang van de trailer gesprongen omdat ze schrok van een loslopend paard op het parkeerterrein, ze is door het prikkeldraad gegaan op buitenrit waardoor zij 5 nietjes in haar been moest hebben en ik een nachtje in het ziekenhuis moest blijven met een klaplong, ze kreeg een hoefzweer die maar niet los wou komen en ze kreeg een fikse oogontsteking waarvoor ze zelfs nog even op de kliniek heeft gestaan.

Met dit gedoe gingen we vol goede moed 2013 in.

Helaas had Dieni iets minder 'Moed'. Ik, een echte dressuurprikker, en zij, een paard dat élke bloembak, andere plank, juryhokje, en wát dan ook eng vond.. Met tranen in mn ogen wou ik de ring uit, voor de zoveelste keer kreeg ik haar niet eens over de hoefslag in de binnenbaan. Ik wou haar verkopen, ik wil dressuur rijden, en zij durft niks....

Maar van de jury mocht ik er niet uit, 'Rij gewoon je rondje, daar leert ze van, en misschien is het een idee om met haar te gaan springen! Dan wordt ze dapperder.'

Nu was ik dat ook van plan, maar na die tip zeker, ik heb meteen een springinstructeur gebeld en we zijn aan de slag gegaan. *\o/* En dat ging hartstikke mooi!

Nouja, niet direct, daar was het ook moeilijk om haar over de hoefslag te krijgen en iedere nieuwe hindernis weigerde ze eerst een keer. Maar naarmate de tijd vorderde ging het beter en beter.

En het buitenseizoen begon, en dat ging qua dressuur ook meteen beter, we reden nog B en kwamen met leuke prijzen thuis :) Helaas geen foto's van.

Toen kwam een stalgenootje met het beste idee van 2013; Ga je mee naar een Crossles???
Voor ons beide de eerste keer, trillend van de zenuwen, maar we gingen! En het was GEWELDIG *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kort daarna is Nikki de Kerf langs geweest voor een fotoshoot van mijn dames, ze heeft ze echt prachtig vastgelegd! Zie ook dit topic
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens kwamen de Almelose Ruiterdagen, we gingen L1 starten:
Afbeelding

En.... Na twijfelen, toch op het laatste moment nog opgegeven voor een B parcour, mijn én Dieni's allereerste parcour!! Ik dacht; Ik moet er toch een keer in, en als ik niet meer durf, stop ik gewoon!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oooooh, wat vond ik het éng, en hoog!! We waren niet foutloos, eerste parcour twee weigeringen op het witte hekje (ja duh, daar wou ze begin het jaar in de dressuurring ook niet langs!) en het tweede parcour geen weigeringen maar 2 balken.

Een paar weken later nog een keer een parcour geprobeerd, deze keer in Markelo, en ons eerste foutloze parcour en daarmee een winstpunt was een feit:
http://www.youtube.com/watch?v=uQJnXeqB ... 3AgNkSZMRg

Vlak daarna ook voor de tweede keer een Crossles bij Alice Naber, érg gaaf!
http://www.youtube.com/watch?v=U7m3ZAQz ... Rg&index=1

Tussendoor maakten we ook veel buitenritten, onder andere op de holterberg, in Ommen en op de dwingelose heide:
Afbeelding
Afbeelding

En toen, gingen we een oefencross rijden in Haarle: Whaaaaahhhhh
Afbeelding
Dieni vond het prachtig, ik vond het doodeng, achja, zoals gewoonlijk: Gewoon vasthouden, je komt vanzelf aan de andere kant!
Afbeelding
Foto is gemaakt door Spoolder.net

En toen, en toen, stond er iets op de agenda, namelijk: Onze SGW wedstrijd!!
De eerste was Neede, die ging een beetje mis, wat ze nooit doet; weigeren in het parcour, deed
ze daar wel, gevolg: Boem... Daar lag ik, en ik mocht geen cross rijden.

Maar gelukkig hadden we nog een paar kansen: Vasse:
Afbeelding
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 83bd75.jpg
Ze vond het prachtig! Foutloze cross en een tweede prijs!! *\o/*

Daarna nog Barchem en Bathmen gereden, beide een foutloos parcour, maar in Barchem geloppeerde ik in de cross van hindernis 4 naar 5 waar ze ineens schrok van een geel paaltje (ja, je bent een merrie of je bent het niet.) Bam, daar lag ik weer!
Maar Bathmen weer een foutloze cross gereden! *\o/* Geen prijs helaas, want ik had rustig aan gedaan en daardoor veel tijdfouten.

En dat was ons eerste cross seizoen, *\o/* We hebben een nieuwe liefde gevonden! *\o/* Het was geweldig en Dieni en ik zijn erg naar elkaar gegroeid het afgelopen jaar.

Toen kwam weer het indoorseizoen, de grote test of al het werk van de afgelopen zomer zijn vruchten zou afwerpen....


En dat deed het!!!!! *\o/*

In een hele enge aangeklede baan met bij elke letter een bloembak en veel te zien, liep ze netjes haar rondjes!!! (voor de mensen uit twente: Hellendoorn, de Helderse dressuurdagen)
Leuke punten en prijzen gereden! :D

En natuurlijk gaan we ook door met springen, dat gaat ook steeds simpeler:
Afbeelding
Een mooi foutloos rondje in Marienheem, foto gemaakt door Spoolder.net

Echt, wat heb ik genoten van mijn geweldige paard. Ik ben heel blij dat ik haar vorig jaar niet heb verkocht. Ze is een enorme knuffel op stal, elke dag staan we uitgebreid te knuffelen <3 , en we hebben nu eindelijk ook dezelfde doelen op wedstrijd. *\o/* Op naar 2014.

Doelen voor 2014:
Hopelijk gauw naar de L2 en daarna M1 (dat vind ik een ontzettend leuke klasse om te rijden, M1 :) )
Springen blijven we denk ik B, maar wie weet ;)
En SGW gaan we er verder bij pakken en hopelijk veel mooie ritten maken!

Maar nu eerst nog de winter :brr:

Ik wens iedereen een geweldig 2014! *\%/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-01-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes in links gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:42

Wat een bloedmooie merrie. Wat goed dat je het zo hebt aangepakt, ziet er super uit in ieder geval!!!

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:44

Wat een knapperd zeg! <3

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:47

Prachtig paard en je hebt het super opgelost!
Heel veel plezier in 2014!

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:53

Wat een leuk topic. Erg mooi om te lezen hoe jullie samen leuke nieuwe dingen ontdekken en daarin niet alleen samen groeien maar ook naar elkaar toe groeien.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:58

Super mooi overzicht! Wat is Dientje toch een knapperd! :)

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 21:18

Nu al reacties :D bedankt :) Ik ben echt heel blij met haar! Ik wist aan het begin van het jaar ook echt niet wat ik moest doen, ik had al meer druk, meer ontspanning, hoog, laag, alles geprobeerd in de ring, maar niets hielp..

En dank je Anne :D ik ben erg benieuwd waar jij en El Salvador staan volgend jaar :D

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:21

Wat een leuk topic! Super om te zien dat de nieuwe weg die jullie zijn ingeslagen ook zo positief is geweest voor de dressuur. Dat eerste crossfilmpje is ook leuk zeg, paard heeft er duidelijk plezier in. Ziet er niet uit alsof dat jullie eerste keer was. Op naar een minstens zo veelzijdig en leuk 2014 voor jullie! :)

RoWi

Berichten: 6885
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:17

Ontzettend leuk overzicht, geweldig dat ze het zo goed doet! *\o/*
Heel veel geluk in 2014!

Keep calm and eat chocolate! :D

OlympicOrry

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:26

Heel leuk overzicht, geweldig dat jullie iets gevonden hebben dat jullie beiden leuk vinden.
Succes in 2014!

Bjarni
Berichten: 2218
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:46

Wat een mooi jaaroverzicht om zo te lezen. Erg leuk paard heb je.
Super om te zien dat jullie zo vooruit gegaan zijn en steeds meer op elkaar durven te vertrouwen!
Dat moet helemaal goed komen in 2014!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:02

Wat een geweldige dier heb je onder je kont zeg! En je mag die jury nog wel even bedanken voor haar gouden tip, haha. :D

Heerlijk dat je het op deze manier hebt aangepakt, op naar weer zo'n geweldig jaar!

fessie_lover
Berichten: 54
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Borne

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:05

Wat een leuk overzicht. Zitten erg mooie foto's tussen!
Echt fijn dat je bij de dressuur nu ook je verdiende punten haalt

Ciska Z1 B* spr
Gerrits Fabrio M2+7
K.uups H.ohenglanz B+15
K.uups F.antasy M2+8

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:42

Hulde aan die jury zeg. Echt een super mooi overzicht en een bloedmooi paardje om te zien

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:43

Leuk overzicht!
Knap dat je toch hebt doorgezet, en veel succes in 2014! :)

¤ You can close your eyes
for things you don't want to see,
but you can't close your heart
for things you don't want to feel ¤

.
http://www.bokt.nl/tools/timeout.php
♡♥♡♥♡♥ ~Ovide~ ♥♡♥♡♥♡
Sinds 29-11-2015 van mij <3

_Carien

Berichten: 1790
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:33

Oh! Droommerrie <3
En wat mooi te lezen dat de knop om is, er straalt zoveel plezier van af!

Keep shining, keep smiling...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:07

Stoer dat je dat gewoon gedaan hebt! En ook super dat het zo heeft uigepakt :j

Wendy31

Berichten: 183
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:31

Ik ben altijd een meelezer en reageer niet snel. Nu moet ik toch reageren. Wat zijn jullie gegroeid afgelopen jaar zeg! Zo duidelijk te zien in de foto´s. Je ziet dat ze het geweldig vind. Prachtig paard is het, heel veel plezier en succes in 2014!

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:22

Wauw wat een super jaar.
Ooit wil ik ook crossen alleen is mijn paard zo lomp met springen dat ik bang ben dat ze blijft haken achter zown stomme boomstronk en we over de kop gaan :')

Ulla <3 B+10 L1+11 L2+10 M1 startgerechtigd!
Bylottie <3 B+12 L1+12 L2+11 M1+6

Bernoe

Berichten: 1496
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:32

Goed zeg! "Ik als echte dressuurprikker" zeg je dan, nou het springen en crossen misstaat jullie niet! Succes voor het volgende jaar.

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Rimada16

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-09-13

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:26

mooi overzicht ! echt super gaaf!!!!!

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Het jaar van de koerswijziging, Dieni bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:30

superleuke combi! mooi overzicht :))

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 11:35

Wow, we staan in uitgelicht *\o/*

En wat een leuke reacties weer *D Bedankt!

Ik voel me net zo'n klein pennymeisje, het is zo'n ontzettend lief paard! We staan elke dag uitgebreid te knuffelen :+ dat is zo schattig, sta je te knuffelen, laat je haar los, en dan drukt ze zich weer helemaal tegen je aan, knuffelen <3 Ik ben zoo blij dat ik haar niet heb weggedaan!

En ja, echte dressuurprikker :P ik had nog nooit een parcour gesprongen :') ja, onderling, miniparcourtjes... Maar ze doet het zo makkelijk, en vindt het zo leuk! Gister weer concour gehad en dan rij ik het eerste parcour echt prutafstanden (daarom mag ik me daar eigenlijk ook niet mee bemoeien van m'n springinstructeur hahaha, gewoon in hetzelfde tempo op af galopperen, moeilijk!) maar ze redt zich overal mooi overheen, 2x foutloos en het eerste parcour een 6e prijs, daarom voor het eerst een ereronde mogen rijden *\o/* *pennydroom :o *

Ze vindt nog steeds wel dingen eng, als er bijvoorbeeld ineens iets veranderd bij de uitgang van de bak, of een spandoek langs de kant van het parcour. Maar de reacties worden geleidelijk aan steeds iets minder heftig. Zo vond ze eerst ook een heleboel dingen aan de hand eng, en ook vreemde mensen mochten niet aan haar zitten, die reacties worden nu ook steeds minder, gelukkig.

Die jury had het idd echt bij het goede eind, ik heb later nog gedacht om terug te zoeken wie dat was en hem een kaartje met springfoto te sturen, maar ik kan niet meer terugvinden welke jury dat was..

Van dit soort paarden wil ik wel 20 stallen vol! Echt, wat een schat..
Laatst bijgewerkt door Casca op 05-01-14 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:42

Heel mooi!! Ik denk dat jij nu zo een beetje mijn voorbeeld bent geworden. Heb een jonge merrie die ook van veel dingen schrikt ...maar gewoon volhouden, trainen, trainen, trainen..alles is te bereiken zolang je er maar voor wilt vechten. Mooi verhaal om te lezen en erg inspirerend! Bedankt!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:57

Wat een mooie merrie! <3

Ontzettend knap van je dat je ondanks de tegenslagen toch keihard hebt doorgezet en jullie samen er zo goed zijn uitgekomen. Complimenten en ga zo door!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers