Hoe ik aan Prúður kom kon je al lezen in dit topic: [ITP] Mijn Canadese Ijslander in Belgie; Prúður frá Fitjamyri!
Prudur was op dat moment enkele maanden onder het zadel. Maar omdat hij pas in juli naar Belgie zou komen, mocht Prudur van januari tot juni in de grote kudde in Canada blijven lopen. Af en toe kreeg ik leuke updates van hem! Een vriendin van me verbleef op dat moment in Canada en zij zorgde ervoor dat Prudur niet te mensenschuw werd, door hem af en toe een handje graan toe te stoppen!

Na lang, lang, laaaaang afwachten ging Prudur in juni eindelijk in quarantaine! De vriendin die in Canada verbleef liet ook een paard naar Europa komen, dus de paarden hadden toch nog een beetje gezelschap tijdens de quarantaineperiode

Alles verliep vlot en op 16 juli kwam dan eindelijk DE grote dag! Ik ging Prudur halen op de luchthaven in het verre Luxemburg! Helaas geen foto's van de hereniging op de luchthaven, want daar mochten geen foto's genomen worden..
Maar wel een foto van toen hij net op de weide stond!

Toen kon ons avontuur pas echt beginnen!

De eerste 2 weken mocht Prudur gewoon wat bekomen van zijn lange reis. Dit deed hij samen met Frits, mijn andere paard, en Shetlander Jommeke.
De rangorde van de kudde moest natuurlijk wel weer bepaald worden..

Gelukkig was dit vrij snel beslist, en liep de kudde er zo bij:

Na 2 weken wachten werd het tijd om Prudur weer eens op te zadelen.. Hij was eigenlijk nog maar gewoon ingereden, maar na 6 maanden niet meer onder het zadel te zijn geweest, kon ik gewoon opstappen en een buitenrit maken. IJslanders: Altijd zooo cool!

Maar gaandeweg gingen we meer doelgericht trainen. In het voorjaar zou ik namelijk graag een viergangenproef en een toltproef willen rijden.
In augustus was de toltknop al behoorlijk goed geinstalleerd:

Ook de galopknop was aanwezig..

En soms was ook de telgangknop er al.. Niet helemaal de bedoeling

In september ontdekte Prudi dat water niet zo eng is en ontpopte zich tot een volwaardig zeepaard!

Prudur vindt de binnenpiste maar niets, en ik eigenlijk ook niet..

Daarom trainen we nog steeds voornamelijk buiten.
In november was ook de drafknop aanwezig

Af en toe maken we ook een sprongetje. Prudur vindt dit zoooo heerlijk! Steevast de oortjes naar voren en GAAN!
Helaas snapt ie de bedoeling echt niet zo goed..

Maar het liefst van al... tolten we gewoon de wereld door!

Ik hoop dat jullie ook van het topic genoten hebben!
Groetjes van Iris en de Bonte Reus in Belgie!