Ultimo, mijn grootste vriend sinds 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Ultimo, mijn grootste vriend sinds 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 23:35

Toch ook maar eens een topic over mijn allergrootste vriendje… ;)

Ultimo (Osmium x Doruto x Amor) is mijn eerste eigen paard, en hij is in april 2009 bij mij gekomen. Ultimo is een ontzettend gevoelig paard, maar juist daarom passen we waarschijnlijk zo goed bij elkaar ;)
In het begin hebben we een moeilijke periode gehad, en er zijn momenten geweest waarop ik me heb afgevraagd waar ik aan begonnen was. Het rijden ging totaal niet, we begrepen elkaar niet.
Nu, zo’n 3,5 jaar later, weet ik zeker dat hij mijn beste aankoop ooit is geweest en had ik me geen fijner paard kunnen wensen. Het is zo’n ongelofelijk lief en eerlijk paard, aan de hand zo mak als wat maar met rijden een paard met pit, heel sensibel en eentje die je moet leren kennen. Hij kan met elk paard overweg en het woord ‘gemeen’ kent hij zeker niet. Ik hou zoveel van dit paard dat ik het niet eens in woorden uit kan drukken.
In de tijd dat hij nu bij mij is hebben we samen een hele hoop leuke dingen mogen doen. Vandaar een klein overzichtje ;)

April 2009. De eerste dag dat Timo bij mij was.

Afbeelding

Mei 2009. Na een paar weken zijn we verhuisd naar onze huidige stal.
De eerste keren rijden gingen nog wel redelijk.

Afbeelding

Het eerste jaar was een lastig jaar.
In november 2010 durfde we ons dan toch te wagen aan onze eerste B wedstrijd.

Afbeelding

Bosritjes is ook iets wat we samen fantastisch vinden. Zonder een ander paard erbij komen we helaas niet ver, dus gaan we altijd gezellig met andere paarden op pad. En dan is Timo ineens heel dapper ;)

April 2011

Afbeelding

Juni 2011

Afbeelding

In augustus 2011 gingen we een weekje op vakantie naar de bossen. Het was wederom fantastisch :D

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen waren we samen ook een beetje begonnen met springen, en waagden we ons in november 2011 aan onze eerste crosstraining (puppytraining uiteraard haha).

Afbeelding

Helaas hebben we onze springcarierre momenteel even stopgezet na een paar harde vallen voor mij. Timo is zo sensibel dat hij het bij de kleinste onbalans al op een rennen zet. Vandaar dat we ons nu even op de dressuur richten ;)

In mei 2012 zijn we naar een bokt-fotoshoot geweest. Vanwege het feit dat ik net heel hard gevallen was en erg last had van mijn stuitje hebben we hier helaas geen rijfoto’s kunnen maken, maar ik heb wel hele mooie portretfoto’s gekregen <3

Deze hangt groot in mijn woonkamer, omdat zijn blik hier precies de blik is die ik altijd zie en waar ik verliefd op ben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In juni 2012 zijn we naar de allround KNHS instructieweek geweest. Erg leuk en leerzaam, we hebben ons daar prima vermaakt :j

Spanning blijft bij Timo het grootste punt om aan te werken

Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen zijn we hard doorgegaan met wedstrijden rijden. We moeten nog zoveel leren, maar thuis hebben we al zoveel vooruitgang geboekt dat we hard blijven trainen, trainen, trainen… Timo is van een schrikkerig en oncontroleerbaar paard veranderd in een werkbaar en veel rustiger paard. Op wedstrijden is de spanning nog wel ons grootste probleem, maar ondertussen hebben we nog maar 1 puntje nodig voor het M, waar ik al heel trots op ben :)

Afbeelding

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:09

Wauw wat een beauty zeg!!
Jullie zijn een prachtig combi samen.
Heel veel plezier samen in 2013 :)

xSerena

Re: Ultimo, mijn grootste vriend sinds 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:29

Super Shaar!
Timo is echt een leuk paardje!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:14

Timmie... knapperd! Jullie zijn zo leuk samen en Timo is een topper ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:19

Wat een leuke combinatie zijn jullie en wat is hij knap! Mooi overzicht ook. Veel succes en plezier in 2013! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:21

Wat een ontzettende leuke combinatie zijn jullie Shaar! Leuk om zo alle foto's op een rijtje te zien!

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:25

Wat een mooi paard zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent ;)