tist ook een jaar lang itp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

tist ook een jaar lang itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 15:10

Hoi hoi

Ook ik ga een jaaroverzichtje doen

In het begin van het jaar vond ik het niet meer nodig om in de opfok weide te blijven.
Ik en mijn 2 vriendjes daarop maar verhuisd naar een andere weide met houten omheining.
Maar ik kreeg er wel nog 2 vriendjes bij. Yay heb graag veel vriendjes.

Afbeelding

Ik vermaakte mij wel met die vriendjes. Hoewel ik ’s nachts in een klein huisje moest slapen. Maar dat vond ik niet zo erg kom ik goed rusten ’s nachts en had ik veel energie om de volgende dag mijn vriendjes het leven zuur te maken.

Afbeelding

Maar ik merkte wel dat ik meer en meer in dat huisje moest blijven.
Op een dag als ik gedaan had met spelen en terug naar mijn huisje ging kreeg ik een vreemd ding op mijn rug. Nu ja vrouwtje legde wel meer dingen op mijn rug die beten nooit dus vertrouwde ik dat vrouwtje wist wat ze deed.

Afbeelding

Dan kreeg in ineens een taart met 3 worteltje in. Dat vond ik wel leuk en lekker.

Afbeelding

Ik mocht niet meer bij mijn vriendjes. Vrouwtje zei dat ze te wild werden en ik gewond zou geraken. Gelukkig kreeg ik wel andere vriendjes om mee te spelen.

Afbeelding

Maar ik kreeg dat ding op mijn rug steeds meer en meer. Er kwamen ook nog andere dingen aan. Allemaal heel vreemd. Dan moest ik met al die dingen rondjes lopen aan een touw. Soms zonder die dingen soms met.

Afbeelding

Dan kwam vrouwtje ook nog eens op mijn rug. Was wel raar maar ook wel leuk ik werkt graag met vrouwtje.

Afbeelding

Vrouwtje begon steeds meer op mijn rug te zitten en steeds moest ik andere dingen doen. Maar ik ben slim en wist nadat vrouwtje het mij een paar keer had uitgelegd wel wat ik moest doen.

Afbeelding
Afbeelding

Na dat ik vrouwtje een paar maanden op mijn rug droeg mocht ik terug op de weide. Maar dit vriendje kende ik niet. Geeft niet ik leer hem wel kennen.

Afbeelding

Vrouwtje kroop niet meer op mijn maar bleef me wel bezoeken. En soms deden we leuke dingen.
Iets waar in voorop moest lopen en niet achter vrouwtje moest blijven. Was wel even raar maar ook leuk.

Afbeelding
Afbeelding

Dan had ik op de weide in iets gestaan. Mijn been deed heel erg veel pijn. Vrouwtje was erg bezorgd. Ze belde maar en belde maar. Even later kwam nog iemand die wou de hele tijd naar mijn been kijken. Waarom wil je daar nu naar kijken mijn hoofd is toch veel leuker. Ik kreeg 2 prikken maar stoere hengst al ik ben gaf ik geen kik. Dan kreeg ik nog iets rond mijn been. Gelukkig was dat ook in stoer blauw. Vrouwtje was bezig van roze als hengst kun je toch geen roze aan doen. Ik kreeg lekker veel eten van vrouwtje. Zat wel een smaakje aan maar ik at het toch op.

Afbeelding

Mijn been deed wel minder pijn dan in het begin maar het bleef wel pijn doen. Op een dag kwam vrouwtje met een andere auto met iets achter. Ik had dat wel al gezien. Dat kende ik.
Ik liep er heel flink op. Mijn vriendje ook. Dan ging dat ding weer open en moest ik eraf. Ik wou niet ik wou bij mijn vriendje blijven.
Ben er dan uiteindelijk toch af gegaan. Mijn vriendje bleef er op en dat ding ging terug toe. Ik moest terug in dat kleine huisje. Maar ik wou bij mijn vriendje blijven. Ik deed alles om er uit te geraken niets lukte. Mijn buur zei dat ik kalm moest blijven. Dat deed ik dan. Maar toen ging hij ook weg dat vond ik helemaal niet leuk. Gelukkig kwam hij terug en werd ik weer kalm. Ik kon wel wat slaap gebruiken na zo’n dag.

Afbeelding

Dat rare mevrouwtje bleef komen en bleef liever naar mijn been dan naar mijn hoofd. Het deed dan ook wel nog wat pijn. Maar het is wel al minder.
Nu ik gekalmeerd ben mag ik wat meer buiten. Soms los soms aan dat touw van een paar maanden geleden. En terug werken met vrouwtje meer dan op de weide. En vrouwtje zegt dat als mijn been beter is we terug gaan rijden. Dat wil ik wel dus ik laat vrouwtje mijn been goed verzorgen. Ben ik snel weer beter. En hoop ik mijn jaar toch nog goed af te sluiten.

My_Chimanga

Re: tist ook een jaar lang itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:07

Hoe gaat het nu met z'n been?

ruth310

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:12

Nu maar hopen dat ie snel weer goed is..

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:38

hem vandaag los laten lopen en vond dat hij in stap vrij zuiver liep
maar vanaf dat hij begon te draven was er een onzuiverheid te zien

bedankt voor de reacties

Nicollevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:28

Mooi&leuk paardje heb je :) Nu maar hopen dat allemaal snel goedkomt met zijn been!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:09

Wat een prachtige PRE zeg!
Hij komt (als ik het goed heb) toch bij dezelfde eigenaresse vandaag als mijn PRE merrie?
Jammer dat je zo aan het tobben ben met zijn been
Wat heeft hij precies?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 10:45

unamie schreef:
Wat een prachtige PRE zeg!
Hij komt (als ik het goed heb) toch bij dezelfde eigenaresse vandaag als mijn PRE merrie?
Jammer dat je zo aan het tobben ben met zijn been
Wat heeft hij precies?

ja hij komt van dezelfde eigenaresse :)
hij hag een wonde in zijn kootholte.
door dat hij nog op de weide stond is er modder en ander vies in gekomen.
daarop heeft hij een onsteking gedaan.
deze kroop omhoog naar zijn pees

is allemaal heel snel gegaan woensdag avond gaan kijken alles normaal
donderdag middag stond hij bijna niet op dat been
DA gebeld en tot eergisteren (maandag)
ontstekingsremmer gehad
de AB was een weekje eerder gestopt

stilletjes aan loopt hij zuiverder
en vorige vrijdag dus groen licht gehad om terug stilletjes te beginnen werken
ga het erg kalm aan doen nu

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:03

Hoop dat de stijgende lijn gaat blijven voor ja! Weer lang zat geweest zo...

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:33

Wat een leuk paard zeg! Hopen dat zijn been snel opknapt en dat je dan weer lekker met hem aan de slag kunt. Alvast veel plezier en hopen op een snel herstel in 2013.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 14:25

dank je voor de steun

hij had gisteren denk ik wat meer last van zijn been
maar de ontstekingsremmer zal aan het uit werken zijn dus toch even af wachten