King is nu bijna 6 jaar mijn paard. Ik heb ontzettend veel meegemaakt. King was mishandeld toen ik hem heb gekregen. Het eerste jaar heb ik amper op hem kunnen rijden. Poetsen etc. was op eigen risico. Gelukkig is king nu weer helemaal de oude en dit mede doordat ik VD met hem ging doen. Inmiddels heb ik zo'n sterke wand met mijn kanjer, wij kunnen letterlijk alles samen.
Voor wie king nog niet kennen:
-King
-16 jaar
-Gelders tuigpaard
-Ruin
-springen,dressuur,vd,mennen,buitenrijden
Januari 2011
Zoals bij velen is dit jaar ook voor ons in de sneeuw begonnen. Rijden konden wij nog steeds doorzetten, wat waren wij blij met de binnenbak! Helaas gebeurde er in de eerste maand van het jaar al iets naars. King kwam stok kreupel uit de padock en had daarbij een grote wond opgelopen bij zijn spronggewicht. Dit was al snel aan het ontsteken. Na 2 weken gestapt te hebben konden wij gelukkig snel weer samen dingen doen.

We deden met de sneeuw veel aan vrijheidsdressuur, wat genieten wij hier samen van!

Februari 2011
De sneeuw was weg en we konden weer lekker buitenrijden. Wat hadden we dat gemist.
Mijn vriend heeft voor ons een Blok gemaakt, wat king zo leuk vind! meneer wil er het liefst niet meer vanaf! Al presteerd hij het altijd op het randje te gaan staan.

Maart 2011
In maart hebben we voornamelijk genoten van de buitenritten in de Vlietlanden, buytenpark,balij en het westerpark.
ook hebben we hem weer eens lekker laten vrijspringen. En wat is hij ongelovelijk goed!! Wat ben ik trots op king.

April 2011
Vanaf april hebben wij er een kleine hond bij, Een goldenretriever pup. hiermee heb ik veel geoefend om te laten wennen aan king. Dit gaat zo goed! Wat is er mooier om uiteindelijk samen met je dieren op buitenrit te gaan.
A la flace dat deden we ook nog vaak, samen met king zijn grote vriend

Mei 2011
Deze maand was het weer ongelovelijk mooi weer, en dan krijg je toch echt kriebels om mooie foto's van je paardje te maken.
Ook reden wij nog lekker veel buiten en natuurlijk oefende wij veel met Vd. We moesten namelijk een demonstratie geven op het Lentiz College in maasland.

juni 2011
We oefende oefende en oefende met Vd, het ging zo ontzettend goed. Met een prima gevoel zijn we op Demonstratie gegeven en wat was jij braaf zeg. Je bent toch zo'n mooie jonge een kanjer!

Juli 2011
Dit is de maand waar voor jou ook veel nieuwe dingen kwamen. We waren van plan om je te laten beleren. En daarvoor hadden we al een mooi tuig aangeschaft! Wat deed jij dat goed, geen probleem alles mocht er op en jij liep daar te stralen. We hebben dit veel geoefend. Ook met gewicht je keek niet op of om. Daarna zijn we aan het eind van de maand lekker op vakantie geweest. Even lekker de stabrechtse en lieropse bos en heide onveilig maken! Het gebied dat wij nu door en door kennen. ritten van 3 uur geen probleem. Wat hebben wij genoten!

En sinds kort snap je nu ook het liggen op commando

Augustus 2011
Dit was een spannende maand voor ons. Deze maand zijn we van stal veranderd.
En jij werd meteen beleerd door de mensen van stal. Rustig aan eerst in de tweespan en daarna alleen. Wat liet jij het goed over je heen komen.En leuk dat je het vind. Ik ben zo trots op je!

September 2011
Nadat jij beleerd was hebben wij veel geoefend en plezier gehad met mennen. Jammer genoeg beviel deze stal niet goed genoeg en kregen we snel te horen dat we naar de stal mochten komen waar we op de wachtlijst stonden.

Oktober 2011
Dit is de maand dat we naar de andere stal verhuisde waar jij met je oude maatje ( Dabass, gelders uriterp) verenigt werd. Jullie hebben jarenlang op de zelfde manege gestaan. Wat zijn jullie leuk samen. Samen veel buitenritten gereden en natuurlijk ook voor de kar. Het is helaas wel 1 keer verkeerd gegaan. Jij schrok en nam het rit aan waardoor ik van de kar viel. Gelukkig heeft mij vriend je veilig thuis kunnen brengen (met 1 teugel). Deze maand hebben wij ook met de hond geoefend. Deze was nu oud genoeg om mee te gaan met rit. Dit hebben we eerst vast gedaan en daarna kon ze lekker meerennen.

November 2011
Deze maand was het nog ontzettend mooi weer! De zon scheen gewoon en wat heb jij daar weer van genoten. Samen hebben we met neckrobe veel geoefend en ook veel vrijdheidsdressuur. Ik ben zo ontzettend blij met jou!

December 2011
Deze maand was veel wind helaas, daardoor hebben we wat minder buiten wezen rijden. Hierdoor hebben we lekker veel in de bak kunnen oefenen. Wat kan jij ook alles. Jammer genoeg moeten we wel met slof rijden in de bak. Dit doordat mijn schouder niet goed tegen druk kan en dan snel een sbo krijg. Maar ondanks dat doe jij zeker ontzettend je best!
Ik hoop dat 2012 voor ons weer een super jaar mag worden als 2011.