[paard] mijn aller grootste vriend die mijn hart dit jaar wist te veroveren en die Hoop gaf voor dat waar ik alleen nog maar over durfde te dromen.
Stukje geschiedenis.
2009 was ons diepte punt.
[paard] werd afgeschreven en zou worden overgenomen door de verzekering.
En we waren nog wel met hem en zijn moeder naar Lauwers oog geweest.
Mentocht bij Lauwersoog.
Hij bewoog als een paard met Atactie en het leek steeds erger te worden.
Eerder dat jaar verloor ik mijn beste vriendin [paard] (ik moest haar laten inslapen) en nu zou ik dan ook afscheid moeten nemen van [paard].
Ik kon het niet over mijn hart krijgen hem te laten gaan.
Hij bracht mij zoveel vreugde en hij begroete me altijd zo vrolijk en hij zat vol levenslust.

Samen met mijn jaarling [paard] speelde hij uitbundig.
Na 3 behandelingen van dierfysio Gerrit Weijers kon ik hem trainen voor de kar.

Rijden kon ik dat jaar niet maar we hadden veel plezier met mennen.
2010 Ups en downs maar wel een stijgende lijn.
Dat jaar durfde ik zelf nog niet meteen met hem te rijden, ik vond mezelf nog te zwaar voor hem.
Ik woog 90 kg en dat vond ik te zwaar voor een paard dat nog niet genoeg in de bespiering zat.
Maar ik besloot voor dat jaar dat hij verder door gereden zou worden.
Lars Nijboer heeft hem 6 weken in training gehad en deze training heeft hem positief verbeterd.

Gezamelijk waren we tot de beslissing gekomen dat [paard] verkocht zou worden als hij weer goed zou gaan lopen.
Ruin voor recreatief mennen. (Parelli)
Voor dat jaar besloten we hem nog even aan te houden tot [paard] (mijn andere paard) 3 jaar zou worden.
Zo besloot ik [paard] te verhuizen naar een stal dichterbij zodat ik meer tijd voor hem had.
De verhuizing was een goede beslissing want het rijden ging goed.
Ons eerste RT-HAW topic.
Mijn topper [paard] in actie met mij op zijn rug.
2011 [paard] mag blijven!!!!!.
[paard] en ik zijn zo naar elkaar toe gegroeit in dit jaar dat ik heb besloten dat ik met hem verder ga.
We hebben zoveel samen door staan dat ik er niet meer aan kon denken hem te gaan verkopen.
Mijn andere jonge paard heb ik over gedaan aan mijn oudere zus.

Ik reed met [paard] een tocht van 32 km, ik heb nog nooit zo zitten glunderen op een paard.

Met [paard] ging ik naar strandheem (Opende).
Die dag durfde hij mij te volgen het water in, iets wat hij tot eerder nooit durfde.
Hij is een topper, een paard dat bij mij past.
Een paard dat mij elke fout die ik maak vergeeft, mij altijd vriendelijk begroet.
En hij is elke euro om hem hier te krijgen waar hij nu is, waard geweest (en is dat nog steeds)!!!.
Voor dit bijzondere paard maakte ik dit filmpje.
Nog elke dag ben ik blij dat ik in hem bleef geloven.

.