Odieta -Door de jaren heen.. m t/m zz licht Afscheid..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odieta

Odieta -Door de jaren heen.. m t/m zz licht Afscheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:16

Afbeelding
Odieta
15 jaar
Junior stv X Zeoliet
Ster,prok,sport
Zz-licht dressuur.

Odieta b t/m zz-licht. Nu aftrainen en rustiger aan gaan doen.. Haar verhaal !

Odieta, Wij hebben haar al ruim 10 jaar, Nadat ze als 3 jarige al een keer tot bijna dood in een sloot heeft gelegen, heeft ze een veulen gehad, en hebben wij haar gekocht als bijna 5 jarige. Oorspronkelijk voor mijn moeder om mee te rijden. Maar odieta was een aparte. Ze kon niet vast staan, ging hangen liet zich vallen op de grond, ging de trailer niet in, zadel dwang singel dwang, kon totaal aan flippen en was lastig te rijden.
Na een peesblessure, weer opgebouwd en net toen ze begon te lopen, Ontplofte ons huis door een gaslek, Odieta stond aan huis in een brandende stal, en werd gelukkig op tijd weggehaald. Helaas gleed ze hierbij uit en kreeg ze een paal in haar lies wat resulteerde in een slagaderlijke bloeding. Met nood is ze gehecht op de wasplaats maar veel bloed verloren ook dit was kantje boord. Na een lange periode leek ze hersteld, helaas liep ze na 6 maanden nog onzuiver. De Da had gezegd dat het een leuk paard zou zijn voor recreatie. Na 1,5 jaar ging ze wonder boven wonder toch goed lopen. Na een tijdje trainen kon mijn moeder echt niet samen met haar. Ze was te lastig te rijden en per toeval ben ik er opgestapt.

Zo hebben Odieta en ik ons tepletter getrained en zijn we in 2 jaar tijd van b tot aan z2 gekomen, daarna de z2 door gereden en een poging zz -licht gedaan.
Echter was haar galop vrij beperkt. En de punten die ik in draf reed verloor ik weer in de galop. Zo heb ik een jaarlang tussen de 58% en de 59.8 % gereden.
Na een periode leek ze niet fit veel zweten zwaar ademen niet goed te rijden.

Op naar de Da bleek ze kissing spines te hebben, EN op zich had ze daar nog niet zo een last van maar door de beperking in de beweging ging ze compenseren in haar lijf en raakte haar banden geirriteerd. Daarnaast was haar linker bekken beschadigd door de vele val partijen die Mevr gemaakt heeft.
Weg droom weg sport. En dat ene puntje zz-licht zat er ook niet meer in.

Na 3 maanden vrij geven ging ze alleen maar slechter lopen. Hierop hebben we besloten haar te laten behandelen.
Wonder boven wonder sloeg de behandeling aan! en tegen alle verwachtingen in dat ik uberhaubt nog meer haar zou kunnen rijden kon ik haar weer rustig gaan trainen. In hoeverre ze nog mee kon in de sport kon de DA mij niet vertellen, Hij gaf aan dat ik haar moest trainen en rijden tot ik zou merken dat het niveau te hoog zou worden.En ze weer last zou krijgen.

Na ruim een jaar er tussen uit te zijn geweest besloten eerst een keer z2 te starten hier werden we 2x 1ste met 223 en 228
Daarna toch de gok gewaagd.
De stoute schoenen aangetrokken en Ons ingeschreven voor de zz-licht, Maar ok direkt selectie voor kring 2/3
Hier werden we 5de met 58.86% en 3de met 60.29 % Eindelijk ons puntje in de zz-licht en zelfs nog een goede plaatsing voor de kring finale.

Afgelopen weekend was ze al niet helemaal fit en heb ik al wat rustiger aan gedaan, Toch besloten de 2de selectie te rijden dan maar op halve kracht. En daar merkte ik al dat ze weer in ging houden, en dat ze last had, De proeven nog best verdienstelijk gereden, met 195 en 202 punten.
Maar dit was voor ons de laatste keer.

Ik heb haar de belofte gemaakt als ze het niet meer kan stoppen we. En het gaat niet meer, het niveau is te hoog voor haar om te kunnen lopen zonder pijn te krijgen. Nu zal ik haar rustig af gaan trainen. En dan hopelijk een nieuw baasje voor haar vinden die met haar op b/l/m niveau wil rijden en of lekker naar buiten wil met haar.

Na bijna 5 jaar, 7 dagen in de week bloed zweet en tranen alle energie, Na 5 jaar gevochten te hebben om samen met deze Tante (want dat is het wel) te trainen en verder te komen, is genoeg genoeg en mag ze nu lekker genieten en wat rustiger aan gaan doen !! Dat verdient ze wel!!

Ondanks dat het zeer doet deze keuze te moeten maken.. en ik liever nog veel langer verder zou trainen.. Verdient ze het dat ik mijn verantwoording neem..
Dankbaar voor alle momenten samen. En vooral het leren rijden wat ik nooit en te nimmer uit een boekje had kunnen leren.. Gaan we nu samen af trainen En zit onze tijd er als sport combinatie na prachtige jaren met ups & downs nu op.

Onderstaand de foto's door de jaren heen.. Bedankt voor het lezen,, En mocht iemand een goed thuis voor haar weten, of weet je iemand die heel blij zou zijn met mijn Dappere dame graag een pb !!!

De eerste foto's B starten. Ik vond haar zo knap !!
Afbeelding
Dit was de laatste keer b. Hier hadden we 5 winstpunten gereden.. Het enige nadeel is dat ik daar vervolgens 2 uur stond voor ze de trailer in ging :S

Oliebollen spring in Ik reed toen geloof ik L/m Niveau .
Dit doen we elk jaar op stal als in een nieuw jaars borrel.
Afbeelding

M niveau starten
Afbeelding

Thuis trainen.. M niveau
Afbeelding

Kür op muziek.. De tango verkleed samen met jessica. Tevens afsluiter M. Daarna Z1 starten !!
Afbeelding

Oliebollen spring in:
Afbeelding -- Afbeelding

Eerste keer Z1
Afbeelding -- Afbeelding

Fotoshoot Femke fotografie. Training z1 en portret foto's:
Afbeelding -- Afbeelding - Afbeelding -- Afbeelding -Afbeelding

Voor ronde chio .. 2de van de 40 starts met 218 punten. en een 9 voor mijn binnenkomen.
http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... 20chio.jpg --- http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... el%204.jpg

Z1/Z2:
Chio
http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... 5_bXLD.jpg - http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... 5_EV4D.jpg

Bedankt voor het kijken.. Laat een berichtje achter !! :)
http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... odieta.png

http://www.novosite.nl/editor/assets/ma ... 20ik_1.jpg
Laatst bijgewerkt door Berdien op 12-12-11 21:35, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Max. 15 foto's. De rest in links gezet.

laura123456

Re: Odieta -Door de jaren heen.. m t/m zz licht Afscheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:35

wat een mooi paard ! :)

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:38

in 1 woord !Wauw!
Wat een paard en wat een doorzettingsvermogen van jullie beide!
Supermooi, hoop dat je een leuk baasje voor haar vindt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:42

Wat knap van je dat je nog zo hoog met haar bent gekomen in de sport, zeker aangezien het niet het makkelijkste paard is. Goed dat je ook aan haar denkt en ik hoop dat ze een nieuw baasje vindt die lekker met haar buitenritten gaat maken :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:45

wat een knap paard,en wat een doorzettingsvermogen hebben jullie,
ik hoop dat je een leuk nieuw baasje gaat vinden,

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:54

wat een mooi paard!
en wat knap van je dat je je eigen dromen aan de kant zet voor haar welzijn. Niet iedereen is altijd
zo diervriendelijk ...
Ik hoop dat je een leuke nieuwe eigenaar gaat vinden!

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:04

Respect voor jullie! en 'Wauw' wat een paard!!! :D

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:46

Kun je haar niet aanbieden als fokmerrie?

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 17:39

Evt zou ze ook als fokmerrue wegkunnen, ze heeft best een goed papier moeder ster prok pref prest.. Dus mochten jullie iemand weten graag een pb.. Verder bedankt voor de reaktie's dit soort beslissingen zijn nooit makkelijk.. :(

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:15

Wat een mooi maar ook best wel heftig verhaal! Je hebt dit paard echt een mooie tijd gegeven en veel bereikt en volgends mij is het een mooie keuze voor die je hebt gemaakt... :)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:52

Gewoon nieuwsgierig hoor, zeker niet aanvallend bedoelt: maar waarom doe je haar weg? Wil je zelf per se verder in de sport oid? :)

Mooie foto's :)

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:28

@ princeps , naast odieta heb ik nog 2 paarden staan waarvan 1 drachtig, Ik werk voor mijzelf in de paarden en paarden trainen is voor mij mijn hobby passie sport en mijn werk.
Ik wil absoluut verder in de sport. en dat kan niet als ik alle paarden houd waar ik niet mee verder kan.> wil niet zeggen dat ik haar zomaar wegdoe, ik ga haar eerst rustig aftrainen, En daarna de tijd nemen om een goed thuis voor haar te vinden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:41

Jemig ! Mooi en knap beestje ! ;d

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:12

Oh op die manier! :) Nou iig nog veel succes ermee!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:20

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

diep respect...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:28

ben je niet bang dat een nieuw iemand haar TOCH te veel gaat vragen? ik vind het een topper!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:28

Wat een verhaal, echt respect! _/-\o_ En wat een super gaaf paard!

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:33

wat een leuk paard helemaal leuk verhaal ook en super gave foto's

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:34

Wàt een verhaal zeg!
jouw paard heeft een heel elftal aan engeltjes op haar schouder zitten.
mooi verhaal om te lezen en gave fotos erbij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:07

RIJ-ITP---> EJL-ITP

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:28

Amina22 schreef:
wat een mooi paard!
en wat knap van je dat je je eigen dromen aan de kant zet voor haar welzijn. Niet iedereen is altijd
zo diervriendelijk ...

Dat doet ze niet.
Imo verkoop je zo'n paard niet maar houd je het zelf of laat je het in slapen. De kans dat de volgende eigenaren minder paard-vriendelijk zijn en haar toch hoger laten lopen dan haar lichaam aan kan is veel en veel te groot. Ik snap het idee er achter en jij hebt het super gedaan met haar, maar haar verkopen vind ik een slechte zet. :) Sorry. :) Het is een erg mooi dier maar met een moeilijk karakter, nog een pijnpuntje wb het vinden van een leuk recreatie huisje. :) Ik gun het jou en haar van harte maar ik acht de kans nagenoeg onbestaande. Zou zonde zijn als het mis gaat nadat jij er al die energie hebt in gestoken.. :)

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 00:36

Ayasha schreef:
Amina22 schreef:
wat een mooi paard!
zo diervriendelijk ...

Dat doet ze niet.
Imo verkoop je zo'n paard niet maar houd je het zelf of laat je het in slapen. De kans dat de volgende eigenaren minder paard-vriendelijk zijn en haar toch hoger laten lopen dan haar lichaam aan kan is veel en veel te groot. Ik snap het idee er achter en jij hebt het super gedaan met haar, maar haar verkopen vind ik een slechte zet. :) Sorry. :) Het is een erg mooi dier maar met een moeilijk karakter, nog een pijnpuntje wb het vinden van een leuk recreatie huisje. :) Ik gun het jou en haar van harte maar ik acht de kans nagenoeg onbestaande. Zou zonde zijn als het mis gaat nadat jij er al die energie hebt in gestoken.. :)

Weet dat dit idd lastig is.. Dat is een kwestie van een goed contract afsluiten. En anders niet wegdoen. Of in eigen eigendom houden en haar door een ander laten verzorgen. Tenzij iemand haar wil hebben als fokmerrie.. Dat zou ik het liefste hebben.. En als ik de middelen had om haar aan huis te houden had ik dat gedaan.. maar helaas is dat geen optie. Dus dat betekend erg goed zoeken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:38

Wees voorzichtig met contracten. Ik geloof dat die tussen de paarden maar heel weinig waard zijn. :) Het is inderdaad gewoon een erg lastige situatie en ik hoop écht dat je gewoon iemand voor die mooie dame vindt. :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:26

Woww mooi paardje

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:32

Wauw, da's een mooie!!!!!!!!