De afsluiting van WEG Lexington KY 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

De afsluiting van WEG Lexington KY 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 03:33

Als Kentucky resident kon ik het natuurlijk niet maken om niet naar de spelen te gaan. Helaas ging mijn plan niet helemaal zoals ik het graag had gewild. De bedoeling was dat ik de reining ging meemaken als westernruiter helaal geweldig natuurlijk. Ik heb een vriendin die als vrijwilligster/manager tijdens de spelen hielp en ze had pasjes voor "backstage". Maar ja we hadden gasten, een vriend uit NL over en ik kreeg een hengst in pension dus het was beter om later te gaan ik kon niet weg. Uiteindelijk op de valreep de laatste dag en dus de afsluitceremonie.

s'ochtends waren en nog clinics van Lyn Palm, Pat Parelli en John Lyons. Stom als ik kan zijn was ik vergeten dat we een uur tijd verschil hebben (wij wonen in zuid KY) dus we kwamen een uur te laat, en ik was al om 6.00 mijn mandje uit hmm. Maar ach het mocht de pret niet drukken. De sfeer was nog steeds goed, alleen kon je wel merken dat iedereen die hard had meegewerkt had en de standhouders allemaal moe waren. Het is ook best veel zoveel dagen achter elkaar. Ik heb ook grote bewondering voor alle vrijwilligers. Ik had een training meegedaan om als vrijwiller te werken tijdens de spelen. Er kwam alleen zoveel bij kijken en je moest echt een paar dagen in training en minimaal 6 "diensten"draaien. Zo vaak kan ik niet van ons farm weg, bovendien wordt het dan wel erg kostbaar het is toch 2.5 uur rijden hier vandaan. Maar evengoed hele leuke en interessante mensen ontmoet.

Heb zelfs een tijd met John Lyons zijn dochter gesproken en uiteindelijk kwam hij zelf er ook bij en zijn vrouw. Wat een aardige mensen en wat kan je een hoop van ze leren! DVD-tje en boek gekocht in de uitverkoop, dat is weer het voordeel als je op de laatse dag gaat :-). Tijdens de afsluiting reden ze samen (vader en dochter) op één paard, zag er erg onconfortabel uit voor haar en dat was het ook zei ze.
Afbeelding

In de grote arena werd de afsluitceremonie gehouden, maar er was nog een arena waar de afluiting om 13.00 al begon. Er kwamen allerlei rassen voorbij, paarden trainers, shows etc. Het was geweldig, veel leuker dan het gebeuren in de hoofdarena. Was blij dat ik bij de kleine arena was om alles mee te maken.

Zo was er een man uit Australie ( nee niet Clinton Anderson) met 4 paarden. Eentje zat hij op en de andere 3 liepen los met hem mee. Wat een humor had die man en wat had hij die paarden onder controle...althans eentje had haar eigen draaiboek maar hij loste het met een grap en een geintje op en het was eigenlijk wel grappig. Op een gegeven moment liet hij 1 paard liggen en gingen alle andere paarden er zijwaards overheen heel knap. De paarden liepen er ontspannen bij en keken zelfs een beetje boefig af en toe dus ik denk dat ze er wel lol in hadden. Meestal hou ik niet zo van trucjes enzo maar dit was wel heel leuk en knap.
Afbeelding Afbeelding

Uiteindelijk kwamen we oranje legioen tegen en was Ijsbrand net een speech aan het houden
Afbeelding

Ik heb alle foto's verder in een mapje gedaan je kan het als diavoorstelling bekijken. Alle foto's staan erin dus ook de mislukte :-)
Hier een kleine selectie

Kruizing Appaloosax Fries 4 jarige hengst
Afbeelding

California Cowgirls

Afbeelding

paarden met gekke oren, kan even niet meer op de naam van het ras komen

Afbeelding

Dat was het de rest staat op deze link http://cid-1266510db5ba9deb.photos.live.com/play.aspx/WEG%20Kentucky%202010/P1000785.JPG?ref=2

See y'all in Kentucky, groetjes uit Burkesville

MoniqueT

Re: De afsluiting van WEG Lexington KY 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 04:15

Ha Marion, wat leuk! Wij staan op jouw foto's. Jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 04:22

ja echt heel erg jammer!! toen ik thuis kwam zag ik jouw foto's dus ik gelijk tegen mijn man WHAA dat was Monique and the gang sjips!!

edit: regent het al bij jullie??? wij zitten steeds tusen de buien in nog steeds stof te happen ;-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:00

Nou vond het niet erg dat we de regen niet meegenomen hadden uit Virginia hoor!

Leuk weet zo'n verslag! Kan me voorstellen dat iedereen er wel een beetje klaar mee was.

En dat jij nu het uurverschil moet vergeten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:25

Goh wat een gaaf verslag! :j En mazzelaar, gewoon met John Lyons gezellig kunnen kletsen! Goed man! :):)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:23

mooie foto's! en leuk verslag :j

Die fries x appaloosa is trouwens om te :~ :~ :~ :~

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:58

Coole foto's en op die laatste foto heet dat ras een Marwari paard geloof ik.
En idd die AppaxFries is een supermooi beestje!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:43

Het paard met de "gekke oren" is een Marwari of Kathiawri paard. Een ras uit India.
Hun oren zijn hun raskenmerk ... als ze alert zijn draaien de puntjes naar elkaar toe & raken.
Leuk verslag ! :)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:57

Wauw wat een leuk paard die fries x appaloosa <3 Zou ik wel willen hebbe..hahah

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:38

ja dat is het een Marwari ik kon er even niet op komen. best pittige pardjes waren dat ze vlogen door de arena :-)

Die Friesx App ja daar stond ik ook bij te kwijlen heb hem later nog even van dichtbij kunnen zien en aaien wat een enorm beest. Hij was ook best groot.

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:44

Leuk om te lezen wat je hebt meegemaakt ! ben wel een beetje jaloers, was wel leuk geweest om erbij te zijn.
We hebben even overwogen om naar kentucky te gaan, maar veel verder dan dat zijn we nooit gekomen.
bedankt voor je foto's !

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:54

Gave foto's Marion! Weer een heel andere blik op de WEG dan al ons mengedoe.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:41

Oh wat gaaf zeg dat je er gewoon bij bent geweest!
Ik had gráág met je willen ruilen om even met John Lyons gekletst te kunnen hebben ;-) !

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:43

Ik moest ook gelijk aan je denken, weet dat je een grote fan van hem bent :-)