De gouden WK-medaille ligt op mijn nachtkastje. Mooi is ie! Nog steeds een beetje een raar gevoel over alles wat er gebeurd is. Ik was erg blij met Hunter Douglas Sunrise maandag. Zij voelde aan als nooit tevoren en swingde echt door de baan. Ze voelde zeer vertrouwd, met energie en veel lossigheid. Helaas maakte ik zelf een stomme stuurfout in de zigzag, waardoor we echt een grote blunder maakten. Dit onderdeel telt dubbel, dus de punten vlogen naar beneden!
Ik kwam de ring uit met een zeer goed gevoel wat betreft Sun, maar baalde wel van mezelf. Maar dat kan de komende dagen natuurlijk wel opgelost worden. De vorm is er in ieder geval! Ook was ik super gelukkig met de rit van Hans-Peter en Exquis Nadine. We waren allemaal echt nerveus toen hij de ring in reed. Hij had zo'n vervelende voorbereiding gehad, omdat Nadine 2 dagen eerder onderuit gegleden was op het asfalt op stal en daardoor wat wondjes had. Maar ze zetten een super proef neer. Goed vooruitzicht voor vandaag dus! Wat er met Adelinde en Parzival gebeurde, komt alleen in je ergste nachtmerrie voor. Zij moesten de ring verlaten na 5 onderdelen, omdat Parzival bloed in zijn mond had, omdat hij op zijn tong gebeten had. Dan weet je echt niet wat er op dat moment door je heen gaat... Vreselijk... Adelinde hield zich sterk, maar zelfs voor sterke mensen is dit een drama.
Gelukkig lieten Edward en Moorlands Totilas een hele goeie proef zien, en stelden zij op een super wijze de gouden medaille veilig! Echt geweldig! De eerste gouden WK teammedaille ooit! En daar zijn wij gewoon bij! Heel trots ben ik op Sunrise en op ons, Edward, Hans-Peter, Adelinde en mijzelf als team! Vandaag was een dag van uitersten, een dag om nooit te vergeten...
X Imke
Veel publiek in Kentucky:
Edward na zijn megaproef:
Het oranjekamp is opgelucht en blij:
Adelinde op weg naar de medailleceremonie.
Gevolgd door Imke:
GOUD!!!!
Ereronde:
Op de foto tijdens de persconferentie:
Alle medaillewinnaars signeren een paard, wat in Lexington city wordt geplaatst, na de WEG.
Imke haalde de kranten!
en de huldiging in het oranjekamp:
foto's met dank aan www.academybartels.nl