http://www.dehoefslag.nl
Anky van Grunsven en Whizashiningwalla hebben hun laatste training afgewerkt in de enorme indoorarena van het Kentucky Horse Park. Onder het toeziend oog van trainster Rieky Young werd er verder geslepen aan het stoppen met de spin, het schakelen en de rundowns. Beide waren te spreken over de generale voor de landenwedstrijd al geeft Anky onomwonden toe dat dit WK voor haar te vroeg komt. ‘Ik was heel tevreden, maar het is duidelijk dat ik er niet klaar voor ben om hier top te presteren. Het gaat steeds beter, maar eigenlijk was het me beter uitgekomen als dit een jaar later op het programma had gestaan. Maar goed, ik was er mee akkoord gegaan om reserve te zijn en dan kun je ook geen nee zeggen als blijkt dat er een beroep op je moet worden gedaan, al heb ik er wel even over moeten denken toen de bondscoach me vroeg.’
Op zaterdag breekt dan toch het uur van de waarheid aan voor Anky als ze voor Nederland, dat als twaalfde land heeft geloot, het spits afbijt. Ze zal op de eerste dag ondersteuning krijgen van Fenna Elzinga met Smoking Kills. Op zondag komen de twee sterkste combinaties van het team in actie. De in Amerika verblijvende Hubertus Heule liet met Crome Shiner al tijdens de training een goede indruk achter, Rieky Young deed het met Burnt Starlight rustig aan. Young: ‘Hij heeft de laatste dagen al zo’n goed gevoel gegeven, vandaag verdient hij een dagje relaxen. Ik ga op zondag als laatste van start en heb er ongelooflijk zin in. Ik wil aan de bak. Ik verwacht dat het publiek de tent afbreekt en dat wij niets cadeau zullen krijgen in dit topveld.’
Klik hier voor haar blog.