Een even niet al te lang verslag van vandaag en gisterenmiddag.
Gisterenmiddag voordat Kay aankwam heeft de teamsmid nog een kleine verandering gedaan aan mijn verslag. We hebben besloten om in alle 4 de ijzers 2 nagels te vervangen met een speciale nagel die afremt op glad gras en asfalt. Verder is hij tevreden met het beslag en de ijzers met extra grip die eronder zijn.
Vanochtend om 10.00 heb ik nog een kleine galoptraining gedaan met Tuffy op de renbaan. Aanwezig waren de persvoorlichtster van de KNHS Christa van Duin, Rabosport TV en nog een fotograaf ( mijn excuses heb niet helemaal meegekregen wie dat was

Tuffy voelde goed aan in de galop en lijkt er helemaal klaar voor

Er is een schema bekend gemaakt met welke land hoe laat moeten draven. De eerste beginnen om 08.30 en wij zijn om 09.50 al aan de beurt. Dan moet er aansluitend gewogen worden. Van 12.00 tot 16.00 kan de vetgate ingericht worden en tussen 14.00 en 16.00 is er een routeverkenning van de eerste en laatste stukken van alle rondes omdat dit vrij gecompliceerd in elkaar zit.
s' Avonds om 19.00 is de openingsceremonie. Denk er nog over na of ik mee wil lopen aangezien de volgende dag de race al is. De start zondagochtend is pas om 07.30 dus dat valt reuze mee. Als alles perfect gaat kom ik niet in het donker... Als het donker wordt zal de route echter gemarkeerd worden met breeklichten en extra lantaarnpalen.
Morgen na de keuring krijgen we een gps volgsysteem dat vrijwillig gedragen kan worden. Dit systeem is voor jullie te volgen op http://www.radderydiskmark.com , zal ik dus maar dragen dan zondag voor alle thuisblijvers

De eerste ronde is 32 km dus ik verwacht rond 09.15 binnen te komen in de eerste vetgate. We zullen zien hoe het veld zich gaat bewegen. Ik schat in dat de 1e boven de 20 km/u gaat rijden, maar het parcours is toch niet zo eenvoudig als gedacht. Het gaat toch wel wat omhoog en omlaag en er is veel vals plat. En dan zal het nog afhangen van het weer. Dat was het weer even voor nu, snel gaan slapen morgen wordt nog een drukke dag!
Carmen Romer
Verwant artikel:
[WEG] Carmen Römer: Tuffy gewond geraakt tijdens trailerrit!