Nu dan even een iets uitgebreider verslag.
Woensdagochtend om 04.00 in stal om Tuffy te voeren en om 05.00 vertrokken. Het eerste stuk is lastig rijden met de truck en trailer vele bochtige smalle wegen continue berg op en berg af. Na een dik uur bereiken we de eerste grote weg, pff gelukkig alles is goed gegaan en de oplegger heeft al zijn banden nog

Nog een uur later zijn we op de snelweg en loopt het als een trein. Het is nog pikdonker en er zijn weinig mensen op de weg. Opeens begint de trailer te slingeren als een malle en ik schrik me dood. Omhoog, omlaag, naar links en rechts en ik denk poedersuiker een klapband. Met moeite behoudt ik de macht over het stuur en weet ik op de noodstrook te komen. Alarmlichten aan het is pikdonker en ik ben alleen samen met Veronica mijn groom ( die helaas nog geen rijbewijs heeft). Eruit zaklampje alle banden zijn heel. Klep van de trailer open midden op de autobaan (de trailer heeft geen klein deurtje) niets te zien aan het paard. Weer ingestapt in de auto en langzaam opgetrokken, niets aan de hand. Ik snap er geen bal van maar rijdt rustig verder totdat het een half uur later licht wordt. We stoppen om een grote controle te doen en te tanken. We gaan de trailer in om de deken van de geschoren Tuffy eraf te halen aangezien het langzaam warm wordt. oliebol overal bloed bij haar heup.... Water en desinfecteermiddel om het schoon te maken en lijkt allemaal mee te vallen. Geen diepe wonden slechts oppervlakkige schaafwonden. De benen zijn in orde alleen 1 been kap is precies achterstevoren geraakt. We smeren zalf op de wond en traumeel gel om de wond heen. Er is gelukkig geen zwelling te zien. De wanden van de trailer zijn geheel verkrast ze moet dus door haar knieen zijn gegaan daarbij aan het tussenschot haar heup hebben geschaafd en vervolgens weer opgekrabbeld. Tja we moeten maar weer verder rijden kentucky is nog een heel eind rijden. We stoppen een aantal uur later nog een keer en Tuffy staat er goed bij en eet goed. Gelukkig had ze een deken op toen het gebeurde dat heeft de schade zeer zeker beperkt. Waarom ze gevallen of wat dan ook is op de trailer weten we niet het was een rustig stuk autobaan waar we gewoon rechtdoor reden. Wellicht een insect in de trailer gekomen of iets dergelijks.
10 uur later komen we in Kentucky aan en ben ik totaal gesloopt. Een rotreis in welke het tijdstip gepland staat om Eddie in te slapen. Aan de poort van het kentucky horse park worden de papieren gecheckt en die zijn gelukkig in orde. Vervolgens worden we naar de foute stallen gestuurd waar ik amper nog draaien kan met het grote voertuig. Uiteindelijk komen we op de juiste plaats aan en mag Tuffy eindelijk van de wagen af. Daar wordt ze wederom uitgebreid gecheckt en mag ze dan naar haar stal. De teamveterinair Jan Greve komt meteen naar Tuffy haar heup kijken maar het valt gelukkig allemaal wel mee en ze draaft gelukkig goed. Ook valt ze meteen aan op haar eten en vanochtend bij het wegen blijkt ze maar 3 pond verloren te zijn van de reis, dus dat is ook heel goed.
Nadat het paard verzorgt was, de trailer geparkeerd (ergens verderop want op het terrein parkeren is 100 dollar per dag), en alle spullen uitgeladen zijn kan ik slapen

Vanochtend gereden op de renbaan en ze loopt super

Meer verslag weer morgen na de galoptraining

Carmen.