Met half dichtvallende ogen zit ik achter mijn computer. Ik denk dat ik ook maar het beste bij het begin kan beginnen, maar ik wilde alvast zeggen dat ik Eline en andere bokkers wil bedanken voor alle antwoorden op de vragen die ik had. Helemaal top!
Om ff voor half zeven zaten we al in de trein, op weg naar Deurne. We hadden de opdracht om 3x over te stappen en voor ons als beginnende treinreizigers, was dat even iets anders dan instappen en uitstappen wanneer je er bent. Hoewel we op de goede weg zaten, gingen we per ongeluk weer terug, richting Breda! Oeps, dat was niet de bedoeling. Na wat rondvragen hadden we dan uiteindelijk de goede trein te pakken en kwamen we met het Shuttle busje aan op Horse Event. Spannend.
Voor ons was het allebei de eerste keer dat we heen gingen. En zonder een reporter taak had ik er komende jaren ook niet heen gegaan, superleuk dus. We wisten niet goed wat we konden verwachten en er was ook zoveel te doen! Ten eerste wil ik me even verontschuldigen voor al mijn kleine foutjes in mijn Live verslag (mijn fotocamera wilde niet werken, namen bij verkeerde foto..). Niet zo slim en beetje stom van mij. Hopelijk bevalt dit verslag beter en maken de foto's het nog leuker.
Let's start
Na even in het VIP paviljoen geweest te zijn, zijn we naar Frédéric Pignon geweest. Ik moet toegeven dat ik zijn manier van handelen mij wel erg aanspreekt en ik vond het dan ook een hele mooie show. Jammer dat we de laatste show niet konden bijwonen.

Wat actie
Horseball hebben we ook nog even gezien! Wat een ontzettend gave sport. Als ik dat ooit nog eens zou kunnen doen, zou ik die kans zeker nemen!

Mijn ingezonden verslag ging over het witte sprookje en de 10 zwarte dwergen. Het prachtige witte paard van Frédéric heb ik benoemd tot het witte sprookje. Die manen waren echt om te kwijlen. Maar mijn 10 zwarte dwergen waren helaas niet zwart, maar wel dwerg!

Ik vond deze man zo aandoenlijk met zijn twee witte pony's.
Er reden 4 wagentjes rond, wat dus 8 dwergen zijn. De andere twee heb ik ook nog gespot in een andere vorm.

Dwerg nummer 9

En de laatste dwerg, check.
We zijn vervolgens ook naar Annemarie van der Toorn gezien. Een naam die ik kende en ik wilde haar werk wel in het echt zien. In de piste verstonden we voortdurend de naam Penny, maar nogmaals mijn excuses, de tinker heet Paddy. De eigenaren hadden een 'ingereden paard' gekocht bij de handelaar, maar dat bleek niet helemaal waar te zijn. Annemarie helpt de eigenaren om Paddy aan een zadel te wennen.

En dan de hilarische Tristan Tucker. Hij maakte er een leuk optreden van. Wij wilden ook graag Emiel Voest zien, dus helaas hebben we niet zijn Grand Prix ronde gezien, maar het schijnt een mooie show geweest te zijn.

Natuurlijk moet je rekken en strekken voor je het paard op stapt

Ooh, oeps. Zo moet het niet.

Hij showde zijn paard even hoe het wél moet.
We hebben ook nog even snel gespiekt bij de Penny Piste. Er werd een stukje verteld over eventing. We zijn niet lang gebleven, maar een fotootje is er wel gemaakt.

En dan hebben we ook nog even gekeken bij de kraampjes natuurlijk!

En dan als afsluiter, hebben we nog een winnaar. Thirza kwam naar ons toe en vertelde dat ze een hele mooie prijs heeft gewonnen. Meer dan 2000 kinderen deden mee aan de wedstrijd Paardenkanjer 2013. 10 daarvan mochten door naar de volgende ronde en daar zat deze kanjer ook bij.
Hoewel we de winnaar van de eerste plek niet hebben kunnen spreken, hoort Thirza met haar 2e plaats ook een dubbel en dwars op bokt!
Gefeliciteerd Paardenkanjer!

Ik wil iedereen bedanken voor deze geweldige dag. Jammer dat ik er morgen niet bij ben. Had nog best even willen rond struinen. Helemaal top!
- Mijn computer vond dat ik al klaar was, maar was dat nog niet en heeft toen op verzenden geklikt.
- Toestemming van bokker coiyaes om foto te delen van Thirza.
Liefs Marieke en Joyce!