[VD] ik heb een clicker...en nu?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

celinde

[VD] ik heb een clicker...en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 09:43

Nou, het onderwerp is eigenlijk al meteen mijn vraag. Nadat ik mensen ZO positief over de clicker heb horen praten, heb ik er zelf ook een gekocht. Maar nu is mijn vraag: Wat moet ik nu doen?
Ik heb de clicker, en hoe moet ik nu gaan beginnen.
groetjes
celinde

keep your head up

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:47

Je kan even kijken op www.klix.nu , daar staan een aantal nuttige dingen. Verder heb ik bij divoza een boek gekocht over klickertraining, heb m alleen uitgeleend aan een vriendin, dus ik heb geen idee van de titel ofzo... Ik zou dus eerst even wat informatie erover zoeken en dan aan het oefenen gaan...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 13:01

Ja ik heb al op klix gekeken maar ik kan niets vinden, ja alleen waar het voor dient maar niet hoe je het moet gebruiken.
Maar ik had wel ergens gelezen dat als je paard iets goed doet dat je dan moet klikken en daarna snoepje. Maar ik dacht kan je niet beter eerst een snoepje geven en dan klikken? Anders blijft hij maar op het snoepje wachten als je hebt geklikt. snappie?

keep your head up

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:34

http://www.theclickercenter.com/guide/index.html

De klik is het teken dat hij iets goeds heeft gedaan, het snoepje is de beloning daarvoor. Dus je paard raakt de target aan (bij mij een zweep) op het moment dat ie het aanraakt klik je en geef je daarna wat lekkers. ZO blijf je door gaan totdat ie doorheeft dat het lekkers volgt op de klik. Dan kan je zeggen ik wil dat je de zweep specifiek op dat ene punt aanraakt, of ik wil dat je hem langer aanraakt. Dan ga je dus specifieker bezig. Je zegt niet alleen je moet dat ding aanraken, maar je zegt je moet hem aaraken, maar dan moet je hem bijvoorbeeld ook volgen met je neus als ik hem beweeg... EN iedere keer als ie een klein stapje verder is ga je weer klikken en belonen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:08

En je MOET na elke klik belonen.. Dr is op inet heel veel te vinden over clickeren.. Gewoon goed zoeken..

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:03

de clicker is opzech wel een goed idee!jammer dat de meeste mensen hem alleen verkeerd gebruiken !

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie