Paard beleren voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Paard beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:37

Hallo,

Ik heb een 12 jarige ruin die ik graag wil laten beleren voor de kar maar wat ik graag wil weten is of hij hier niet te oud voor is en waar ik zoal op moet letten..
Wie heeft ervaringen met het beleren op latere leeftijd voor de kar etc..

Wie weet er verder een bedrijf of particulier die paarden voor de kar beleerd in omgeving gelderland ?

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Paard beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:05

Even zoeken met de zoekfunctie, hier zijn op AR al veel topics over geweest, zelfs de laatste tijd.

In principe kan elk ras beleerd worden, ongeacht de leeftijd. Ook paarden ouder dan 12 jaar worden nog vaak genoeg beleerd, en dit gaat meestal prima.

Naast de pony waarmee ik men, heb ik nog een rijpaard dat inmiddels 22 jaar is. Die heb ik laatst een tuig opgelegd, compleet met oogkleppen en een sleep er achter, en ze liep er zo mee weg. Nu moet ik toegeven dat het een bom-proof Sinterklaaspaard is, maar toch... dit had ze nog nooit gedaan.

Bedenk wel dat elk paard anders reageert op iets dat achter hem hangt, maar ook oudere paarden zijn nog prima te beleren voor de kar.
En als je inderdaad van plan bent dit met iemand te doen die er ervaring mee heeft, maak je een goede kans dat je ruin het goed oppakt.

Lennek

Berichten: 1261
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:06

Wij zijn nu besig met het beleren van mijn jongste haflinger ze is in mei 3 geworden. De eerste keer was er iemand bij die er verstand van heeft vandaag had ze er voor de 2e keer voor gestaan en het ging super. Lachen

Verder hebben we een paar weken terug mijn 14 jarige haflinger er voor gezet hij vond het in het begin wat vreemd maar hij reed er eiglijk zo mee weg. Lachen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Paard beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:04