[AR] je paard wegbrengen om te beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

[AR] je paard wegbrengen om te beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 12:36

Hoe ging dat bij jullie? Ik weet dat Pinky beleerd is door een stal en zijn er nog andere mensen die hun paard op een prof. stal hebben laten aanspannen?

Wat waren de kosten, hoe lang duurde het en vooral: waren jullie tevreden?
Ik ben nu al aan het bedenken hoe ik straks Udinde zal (laten) beleren. Wie ik evt. om hulp kan vragen hier op het eiland of dat ik haar naar het vaste land zal sturen.

Ik twijfel daar enorm over. Als ik haar wegbreng is ze veel sneller voor elkaar als dat ik het zelf doe, puur en alleen omdat ik niet alle dagen volle tijd heb. Natuurlijk zijn zij ook enorm bedreven in dit soort dingen.

Maar ik ben Udinde wel kwijt voor een maand (wsch langer) en ik kan haar bijna niet bezoeken. Ik heb dan compleet geen zicht op wat ze doen en hoe ze verzorgt wordt.
(na die gruweldingen in dat nieuwe blad kreeg ik al helemaal de kriebels!)
Daarnaast kost het me natuurlijk ook handen vol geld. (alleen het vervoer al)

Ik heb op VMR al gevraagd of iemand bekend is met stal Cazemier in Nuis, ergens in Groningen bij Leek.
Misschien hebben jullie ook adressen hier Friesland/ Groningen waar jullie ervaringe mee hebben?


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:10

gewoon een vraagje maar waarom laat je het niet door Eduard doen?
Die staat juist zo bekend hier in het groningerwereldje dat hij zijn paarden zo vreselijk braaf en mak voor de wagen heeft lopen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:32

Goldie is op de boer idema stallen beleerd in buitenpost friesland,
vlak erna heb ik haar gekocht, dus ik weet niets over prijzen. ik ben wel heel tevreden, ze is heel erg op zit beleerd en heeft hele goede stalmanieren want dat vinden ze daar ook heel belangrijk.
De eigenaresse is heel streng maar heel rechtvaardig en is absoluut tegen geweld bij paarden. De eerste keer dat ze van mij een tik kreeg was ze dan ook zwaar beledigd.... gna gna

op dit moment is goldie vreselijk aan het puberen en heel dwars, (ook nog aan het wisselen) maar (tussen de dwarse buien door) is het een heel fijn paard om te rijden!

All people smile in the same language....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:55

Zoals ik las wist je nog van Pinky Haha!
Voor jou (en ook voor anderen) nog een keertje mijn ervaringen Lachen

Toen Pinky 2,5 was heb ik hem naar Cor (vd kimmenade in Nederwetten) gebracht.
Zelf heb ik alle beginselen (langteugelen, verkeersmak, tuig enz enz) al aangeleerd. Dus hij was niet compleet groen.

Cor heeft 3 weken lang (het minimum, 5 is bij hem het maximum, duurt het langer dan is het geen karrepaard Haha! Knipoog ) iedere dag varierend van 30 min tot een uur getraind.
Week 1 met het tuig en de band (steeds zwaarder).
Week 2 met de kar op de binnenplaats
Week 3 met de kar buiten
Daarna ben ik met hem terug naar huis gement

Ik ben achteraf erg blij dat ik het heb laten doen. Ik heb dan wel een stuk minder ervaring dan jou Jantina, maar toch lijkt het me niet verkeerd.
In 3 weken kreeg ik een compleet beleerde pony terug (en goed beleerd, vind ik).
Omdat Pinky nog jong was (2.5 jaar). Heb ik hem daarna heel veel rust gegeven. We gingen meestal maar 1 keer in de 2 weken mennen. (ondertussen nog niet veel meer ivm tijd maar nu doen we er andere dingen bij Haha!).

De kosten, tja ook belangrijk.
Cor vroeg toen (een jaar geleden dus) 125 gulden per week voor Pinky. Een groter paard was duurder, want die at meer Tong uitsteken
Pinky is dus beleerd voor 375 gulden. IMO niet erg duur...

Succes ermee!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 20:07

375 gulden is zeker niet veel. Was jij vaak bij Pinky? Kon je te pas en te onpas binnen vallen en kregen jullie ook samen les?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:55

Mijn eigen pony kon al met tuig etc lopen. Dus toen heeft mijn kennis gevraagd of hij hem niet mocht inspannen etc. Ik vond het best. Hij heeft er even achter gelopen, maar het ging goed, dus gelijk maar ingespannen. Hij deed alles gelijk goed.
Deze zomer heeft hij een merrie op stal gehad, moest beleerd worden onder het zadel en voor de kar. Gewoon elke dag geoefend, met een paar weken liep ze keurig voor de kar en netjes onder het zadel.
Daar is ongeveer 450 euro voor betaald. Maar het was een groene pony, net over uit Engeland, en toen kon ze dus voor de wagen en onder het zadel. Ook gelijk trailermak en verkeersmak.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:00

jantina schreef:
375 gulden is zeker niet veel. Was jij vaak bij Pinky? Kon je te pas en te onpas binnen vallen en kregen jullie ook samen les?


Ik had het geluk dat het voor mij niet zo ver weg was.
Cor ging meestal tussen 2 en 5 mennen dus als ik er rond die tijd was mocht ik gewoon mee.
Ik ging zo'n 4 keer in de week.
Daarvan meestal 2/3 keer mee helpen en trainen.
2 keer hebben we samen les gehad. Omdat ik nog niet eens wist hoe ik de teugels vast moest houden. Maar dit kwam meer spontaan dan dat het afgesproken was hoor Lachen

Ik mocht gewoon door de dag heen komen voor Pinky.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker