[LO] Longeerprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

[LO] Longeerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 19:43

dag allemaal,

Als ik mn paard longeer wil hij niet echt voorwaarts, hij reageert niet echt op mn zweep alleen als je m een optater verkoopt, maar dat vind ik eigenlijk ook niet de bedoeling, dat vind ik zielig, dan lijkt het net alsof ik m afstraf. Hoe kan ik m nou actief maken op mijn stem en/of zweep?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:58

dat is straf ja, omdat hij niet reageert op jouw stem/zweephulp. en terecht, want hij neemt je in de maling zo. 1x stemhulp, geen reactie, mep + stemhulp.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:00

Hoe is het paard verder?
Is ie met rijden ook sloom?
Misschien kan ie dan wel wat meer krachtvoer hebben.
Misschien helpt het om hem 1 x een flinke klets te geven.
Het lijkt dan wel zielig,maar als hij dan weer respect voor de zweep krijgt,is dat beter dan dat je hem steeds weer moet de zweep moet slaan.
Als ie even een keer flink schrikt van de zweep,kijkt ie de volgende keer wel beter uit,en is ie misschien actiever.
Maar blijf hem niet slaan,als de lol er voor het paard af gaat,
zal ie niet snel meer z'n best gaan doen.
Houd het leuk voor je paard,breng er afwisseling in,door er een balkjes of een laag hindernisje bij te doen.

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:04

Ja hij is best sloom met rijden, maar dat gaat al veel beter. Hijis een beetje flegmatiek Lips are sealed bedankt voor je reactie Lindy , ikdenk dat ik er wel wat aan heb

Hartstikke dank je wel !!!!!!!!! Pling

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:04

Ja hij is best sloom met rijden, maar dat gaat al veel beter. Hijis een beetje flegmatiek Lips are sealed bedankt voor je reactie Lindy , ikdenk dat ik er wel wat aan heb

Hartstikke dank je wel !!!!!!!!! Pling