[AR] Enkelspan pony altijd als eerste... waarom ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

[AR] Enkelspan pony altijd als eerste... waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 01:05

Ik merk dat bij wedstrijden meestal de volgorde wordt gehanteerd van:
1. Enkelspan pony
2. Tweespan pony
3. Enkelspan paard
4. Tweespan paarden
enz.

Met een enkelspan pony betekent dit in de praktijk dat je steeds stervensvroeg op moet en dan gelijk aan de bak. Op zich is dat niet zo'n probleem natuurlijk maar het is ook zo dat je veel minder tijd hebt om het parcours goed te verkennen en dat er maar weinig mis hoeft te gaan om nog zonder stress op tijd op een wedstrijd te arriveren.

Ook heb je nooit gelegenheid om het parcours "af te kijken" van andere deelnemers om daarna toch te besluiten om anders te gaan rijden.

Het lijkt me veel redelijker om de volgorde af te wisselen, zeker met indoors. Halverwege de dag weet ik altijd precies hoe ik het "HAD MOETEN DOEN" Haha! Haha!

Bovendien krijg ik een beetje het gevoel dat er een soort "volgorde van belangrijkheid" insluipt en dat begrijp ik al helemaal niet.

Bertus.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:36

Op de wedstrijden waar mijn kennis rijd, rijden weinig tweespannen. Maar vaak rijden paarden en pony's wel apart. Ze wisselen hier af of paarden of pony's eerst gaan. En tweespannen gooien ze er meestal tussendoor. Dus ik heb dat gevoel helemaal niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:06

Die vervelende kwestie hebben B-ruitertjes die met A/B-pony's springen ook. Toen wij thuis nog B sprongen, moesten we ook altijd stervensvroeg naar wedstrijd, ook al reden we met een C of D. Want zoveel kleintjes waren er niet, dus was je met je D met een beetje pech nog om 9 uur aan de beurt. Pas toen er een E kwam, konden we een beetje aan uitslapen gaan denken... en toen waren er ineen organisaties die op het slimme idee kwamen om van hoog naar laag te gaan starten, dus E-pony's eerst 'want dan hoefden die kleintjes niet altijd het spits af te bijten'. Konden we nog om 6 uur ons nest uit. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:23

Met de Geldropse Mencompetitie rijd alles door elkaar heen.

Het is net wat je zegt, kun je even afkijken bij een ander Haha!

robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:30

ik snap opzich je probleem Haha! maar reken wel dat je er voordelen mee hebt wel eens gedacht aan de trajecten en de hindernissen met slecht weer?? Verward (dat is et nogal eens) stel je moet met je schetland tweespan helemaal op et eind iedereen including de vierspanpaarden heeft gereden, dan zit je lichtelijk met een probleem niet dat ze et niet aankunnen maar het terrein zijn kapot overal modder etc.....

robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:31

en verkennen is toch altijd de dag tevoren?????

Albert

Berichten: 5728
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 18:57

Wij moeten met het tandem ook altijd vroeg starten.
Ik vind dat nooit erg omdat:
Het terrein nog heel is, na de vierspannen starten is een crime.
Het vroeg op de dag lekker koel is ( of stervenskoud)
je lekker vroeg thuis kan zijn of de hele dag nog op je gemak kunt kijken.
Hindernissen verkennen gaat het best alleen.
Enkelspan pony's rijden in de hindernissen zowiezo altijd de kortste route en daar is er maar één van.

Hoe vroeger je opstaat des te langer duurt je weekend!!! Knipoog

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 12:14

robertus schreef:
en verkennen is toch altijd de dag tevoren?????


Niet bij indoorwedstrijden al heb ik inmiddels begrepen dat dit bij sommige wedstrijden ook wel weer het geval kan zijn.
Wat het terrein betreft heb je natuurlijk een punt, al hoeft dit lang niet altijd zo te zijn.
Bij de "indoors" natuurlijk niet.

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:37

Stel je voor dat je met kleine pony's komt en de bak is al aardig ingelopen en vol sporen! Dan is het echt heel zwaar lopen voor die kleintjes en heb je kans op minder punten daardoor! ik vind het zo wel handig!!!

LeT LovE RUle... hih SiEtS!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:02

Bij mijn vereniging werd -zeker bij de indoor- het startprogramma wel eens omgeruild. Dus eerst de paarden, dan de ponys.....

Maar ben het wel eens met wat de meeste zeggen, als je met een tweespan pony nog een marathon moet starten na de vierspan paarden, ben je niet happy Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers