[VD] hoe nu verder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

[VD] hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 11:30

Het gaat eigenlijk best wel heel lekker met vrijheidsdressuur met Polly, ze pakt alles netjes op.
Ze kan nu vanaf de zomer voetjes geven, je legt de zweep tegen haar been en zegt 'voetje' en hopla het been gaat omhoog. Tot zover gaat het prima, maar hoe in vredesnaam krijg ik haar nu zover dat ze er een pas van maakt (dus het been naar voren strekt)??

Groetjes Renee

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:05

Dat probleem had ik met Lucien ook. Ik ben toen gaan trainen met de clicker. Hij werd daar zo enthousiast van dat hij veel hoger voeten ging geven Lovers . Vervolgens ben ik met hem aan de hand gaan stappen (langzaam) en heb ik een voet gevraagd. Ik kreeg een heel laag voetje *click + belonen* en toen een hogere *click + jackpot* Dat is 5 keer trainen geleden. Ik richt mij overigens alleen op het linkerbeen. Inmiddels deed hij afgelopen woensdag al 10 mooie passen met zijn linkerbeen achter elkaar Kwijl . Dat was dus *click+jackpot*.

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:25

Duidelijk verschill maken tussen voetje geven en pas. En als je pas vraag en het voetje gaat naar voren ipv om hoog goed belonen. Totdat ze het door heeft dat met die andere hulp het voetje naar voor moet. Dan alleen belonen als je geen mooiere kan krijgen die dag. Echt alleen de mooie belonen.
Den is met z'n ene voetje heel ijverig, echt heel netjes. En met die ander geeft hij altijd een stamp op de grond en dat is het. Dan krijgt hij dus niet, en doet hij het daarna wel beter.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:29

waarschijnlijk is dit weer een hele stomme vraag maar wat is click...???
het klinkt wel heel grappig.

groetjes joyce

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:38

click is het geluidje dat je maakt met behulp van de clicker.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:34

en waarvoor is dat clickje dan. is dat ergens goed voor?

wordt ie daar blij van ofzo??? hihi ik heb echt geen idee hoor. vind het wel grappig

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:40

bij clickertraining gaat het paard uiteindelijk het cklikje als beloning zien voor het feit dat hij iets goed gedaan heeft.
als je er meer info overwilt moet je maar even de zoekfunctie gebruiken. er zijn zat topics over clickertraining

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:32

Maar Polly, als je haar een voetje laat geven,wat voor voet geeft ze dan precies? Een voet naar voren of een voet naar achteren? Anders is mijn vorige commentaar misschien niet van toepassing.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 11:35

Als ik haar om een voetje vraag dan trekt ze gewoon haar been op, wel heel hoog, maar haar hoef gaat zeg maar naar achteren.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:49

Oh, zo.
Dan is het idd niet van toepassing.
Train je met clicker?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 12:40

nee, als ik bezig ben krijgt ze als beloning een klein stukje wortel of een bixje. Ik zou ook niet weten waar ik een clicker vandaan zou moeten halen eerlijk gezegd.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:56

Bij de dierenwinkel. Ik heb er 1 van Vitakraft, die zijn goed en hij kostte 1,59 (zaterdag gekocht). Je kan ze ook via internet krijgen bij het HOS (voor honden).
Ik kan het je erg aanraden. Ik ben al een tijd bezig met vrijheidsdressuur, maar ik heb nog nooit zulke grote vooruitgangen geboekt als de afgelopen drie maanden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 13:02

Ik zal eens gaan kijken van de week in de dierenwinkel.
Dan moet je als de pony het commando goed opvolgd een click geven en dan iets lekkers toch??

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:10

[UZ] [OV] Clickertraining Hier staat wel wat info, maar verdiep je er even verder in, daar doe je wel je voordeel mee.
Er zijn ook verschillende goede sites over in Nederlands, maar ook veel in Engels. Ook op bokt staat er al heel wat informatie over (volgens mij heb ik er al eens wat links neergezet)
Als je er niet uitkomt, vraag het me gerust. Ik heb al eens een zoekactie gedaan.