Ik heb een shetlanderruintje van ongeveer een meter hoog. Ik zou met hem graag ritjes voor de kar willen maken (recreatief, zowel verhard als onverhard). Niet iedere dag maar zo’n 2 keer in de week. Hij heeft op een blauwe maandag ooit voor de kar gestaan maar we zullen wel opnieuw moeten beginnen. Ik heb nul ervaring met mennen. Zo, dat was in een notendop de situatie. Uiteraard ga ik niet alleen aan zitten modderen maar wil ik tzt (als tuig en kar beschikbaar zijn) een ervaren iemand erbij halen.
Maarrrrr nu mijn euvel. Ik zie door alle adviezen, meningen en negatieve ervaringen het bos niet meer. Mijn hart ging altijd uit naar een mooie vierwielige marathonwagen. Ik vind deze echter te duur. Ik wil absoluut goed spul en wil er best voor betalen maar mennen wordt niet mijn ‘main’ tijdverdrijf (heb ook een rijpaard) dus ik wil goed, veilig en degelijk spul voor een schappelijke prijs.
Kunnen jullie me adviseren over een kar en waar ik op moet letten (geveerd, ongeveerd, geremd, rubberen banden etc)?
Ik zal mijn eisen erbij zetten?
- Liefst een vierwieler
- Liefst max € 400,- (voor een tweedehands wagentje)
- Liefst max ± 150 kg (ivm met onverharde ritjes)
- Liefst geremd
- Liefst geveerd
- Moet meerpersoons zijn (iig samen met een vriendin)
- Liefst gebruikersvriendelijk (weinig onderhoud, weinig hout, meer aluminium)
Als jullie nog goede tips hebben of vinden dat een 2-wieler wel kan. Kom maar op, ik ga graag goed beslagen ten ijs. Ik wil graag een boek over mennen kopen, is er zoiets als een: hoe-leer-ik-mennen-voor-dummies boek

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!