[OV] Probleempaard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

[OV] Probleempaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 22:13

Tsja... het kan zijn dat deze verkeerd staat maar ik wist niet waar ik hem neer moest zetten Knipoog

Ik verzorg een mini-shet en die mensen hebben ook twee friezen... Laats een merrie gekocht uit Belgie... Ze was in het begin errug liefen nu is het zoon kreng dat ik af en toen wat bang voor haar ben... als je bijvoorbeeld haar wat hooi of water wilt geven, of haar gewoon even knuffelen of wattan ook kan ze opeens heel sjagi worden en dan begint ze te boijten enzo... Verdrietig Of als je even bij de buurvrouw (mijn vriendinnetje!!! Knipoog Tong uitsteken ) in de stal staat vliegt de op de tralies af en staat er tegen aan te steigeren enzo... ik denk dat het komt omdat haat baasjes haar veel te veel verwennen... qua eten... Frusty (ze kunnen haar trouwens ook niet aan hoor!! Scheve mond
Aangezien mijn zus (die vooral want ik ben nu vaker bij hof!!! Knipoog) en ik daar nogal vaak op moeten passen, ze eten geven enzo, moet we dus ook bij Anke (zo heet ze!) de stal in enzo...

Wat kunnen we hier aan doen?!


Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:54

Bij sommige paarden helpt gewoon negeren. Als ze zien dat je dus echt niet onder de indruk bent, zullen ze snel opgeven.
Als ze toch echt bijt , geef haar één keer een heel harde mep, op de zijkant van haar mond (dus niet op haar hoofd he) en zet maar een harde stem op!! Luisteren moet ze. Wel alleen doen als ze écht bijt .
Als ze dr kont naar je toe draait , duw haar dan weg. Als ze naar je shot , een flinke mep met een zweepje.
Bij paarden die het gewoon doen omdat ze onzeker en bang zijn , mag je vooral niet slaan ofzo!! Dan is het een kwestie van vertrouwen winnen.
En verder heel consequent zijn, niet de ene keer een mep geven als ze bijt , en de andere keer de stal uit rennen.
Misschien ook : gemeen zijn (dan moet je er wel zeker van zijn dat ze niet bang is ofzo) = geen eten. Maar als ze dus alleen maar zuur doet, en geen aanstalten maakt om aan te vallen , mag je dat niet doen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als iemand niet akkoord is met wat ik zeg ... let me know !!
Groetjes , Faustie

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 23:30

Ik wil haar ook wel eens een mep ofzow geven alleen het is een grote fries...!
En die mensen waarvan ze is zijn ook nog een zooo bezorgd over hun paardjes dat is niet normaal meer... vandaar dat je er ook niet echt , zeg maar , mee bezig kan... Scheve mond

Maar bedankt voor je reactie!!! Ik zal hem ook ff aan mijjn zus enzo laten lzen! *LOL*

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:35

Hmm, ik krijg nou ook een beetje de indruk dat je bang bent van dat paard?? Dan zou ik de stal niet binnengaan eigenlijk. Je moet heel zelfzeker de stal binnenstal binnenstappen en heel kordaat zijn. Als je zelf al onzeker bent, dan gaat ze zeker bijten.
De eigenaars zouden eigenlijk geen paarden mogen houden!!!! Bezorgd zijn over je paard is goed , maar dit is ziekelijk!!! Een pard kan best tegen een stootje hoor!! Kijk maar wat het resultaat is van hun verwennerij : een heel vervelend paard!!
Het is niet eens de schuld van het paard.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 16:49

Nou... het bang zijn valt (nu) nog wel mee... all1 als zij zo doorgaat... maar als je in haar stal bent is ze x hartstikke lief en opeens leggt ze de oren in de nek en laat haar tanden zien en keert ze haar kont en zo... en als ze dat doet word ik meestal wel wat bangig... maar nu gaak al niet meer bij haar oin de stal...! ik praat wel met haar met de tralies ertussen! Knipoog
En die man zit ook steeds te zeggen: als we haar straks gaan beleren dan moet ze heel veel leren... blablabla... Nu gaan ze haar niet zelf beleren hoor als je dat nu soms denkt!!! Ze gaat naar ;imburg ofzow... Verward

En idd... eigenlijk zouden ze geen paarden mogen hebben!!! Lips are sealed

Bestaat er ook een cursis: hoe behandel ik mijn paard?! Extreme duivel Tong uitsteken

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:29

Zucht.........
Arm paard is het enige wat ik hier op kan antwoorden.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:26

ja dat vind ik ook.....:[

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 18:36

het word noooooog erger...

Mijn zus zei nu laatst tegen mij dat ze bij het poetsen enzo al zoon klem (ben even de naam kwijt!) Zeg maar zoon stukje touw wat aan een stokje ofzo zit en dat doen ze dan om hun lip heen...(hoe heet dat ook alweer?!) omdoen... omdat ze haar hoeven niet goed wil geven...

ja sorry hoor... zij heeft het nooit geleerd om de hoeven te gevn... vertrouwd hun niet echt dus doen we maar zoon ding om?! Verward


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 22:30

Ja sorry hoor, maar heb je een praam nodig bij de hoeven uitkrabben?
Daar gaat ze het echt niet leuker van vinden, zodra je haar de hoeven uit gaat krabben ga je haar irriteren, het doet geen pijn, maar prettig is het ook niet.
En waarom gaat het paard naar limburg als jullie in Foudgum, of zijn er meerdere foudgums in Ned.?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 15:24

Ik zou 0ok niet weten waarom ze naar limburg gaat...?! Verward Ik zal ze het weleens vragen als het uitkomt!!!