[VD] "hij wordt een beetje hitsig..."

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

[VD] "hij wordt een beetje hitsig..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 23:49

Hoi,

Ik had een vraagje en alles is welkom!!

Woestein kan nu zo goed als goed het compliment en de buiging (zie foto's bij ITP) maar het probleem is dat hij nogal hitsig wordt.
Wat kan ik daar het beste mee doen??? Verward Hij is al iets meer dan een jaar ruin dus castreren is ook geen optie meer
Heb ook al geprobeerd om er niets meer aan te doen, dus niet meer te oefenen en hem de tijd te geven om wat rustigger in zijn koppie te worden...werkt dus niet Frusty
Hij krijg wel gelijk na zijn goede uitvoering iets lekkers als beloning, misschien dat afschaffen????

Alle tips zijn echt welkom!!!

Groetjes en tot snel

Angenita

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:35

Eh wat bedoel je precies met hitsig? Wil die op jouw springen ofzo? Leg is duidelijker uit Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 12:25

Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar bij Tiko gaat standaard zijn l*ul naar buiten als ik vrijheidsdressuur oefen. Mijn probleem met Tiek is ook, en ook de reden waarom ik het nu een tijdje laat rusten, is dat ik hem altijd een b eloning heb gegeven, en hij kwaad en boos wordt als hij niks krijgt. Als ik hem niks geef, en zijn kwade blikken negeer, begint hij het niet meer te snappen, of wanhopig nog honderd keer uitzich zelf gaan knielen, en elke keer weer komen bedelen.....

Wat je moet doen...I really don't know. Weet ook niet precies wat je bedoelt met hitsig, verklaar je nader Haha!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 13:05

nou net wat je zegt tiko, standaard gaat meneer zijn jongeheer eruit en wordt gigantisch opdringerig.
Hij wordt niet boos ofzo en zal ook niet tig keer het kunstje doen maar ja weet ook niet echt hoe je het beste kan omschrijven wat het betekend, maar ben wel blij dat hij niet de enigste is.....

Alvast bedankt voor de reacties

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 14:05

Die van mij is nog een ukje, en nog hengst ook, maar z'n "jongeheer" is ook altijd te zien hoor ... heb nog maar een paar keer gehad dat "ie" niet te zien was. Daarvoor is het ook een ventje hé!!!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:54

Mijn paard showt hem ook als we bezig zijn met vrijheidsdressuur.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:51

mijnes doet dat ook en ik vind het meer een teken van ontspanning,hij word ook niet opdrinnerig en aanhankelijk of zo ,maar doet gewoon goed zijn best...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:16

Mijn ruin doet het ook, hij raakt opgewonden van de clicker. Maar verder hebben we er geen last van dus laat ik het maar zo. Bovendien is het wel prettig dat hij wat vaker uitschacht, zo blijft het zaakje ook wat schoner Knipoog