[AR] Wat zouden jullie doen ? Wagen aan passen of ....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Wat zouden jullie doen ? Wagen aan passen of ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:41

Hallo allemaal Doei!

Ik heb naar mijn idee een klein probleempje met mijn wagen.
Ik ben te klein om lekker te kunnen zitten tijdens het mennen Bloos
Een paar maanden geleden heb ik na een dagtocht een week last gehad van m'n rug omdat ik gewoon de hele dag niet goed heb kunnen zitten ..... ik kon daarna echt niet meer op of neer. Terwijl ik toch heel wat kilometers maak normaal gesproken Knipoog

Weten jullie misschien of het mogelijk is om een verstelbaar bokkussen op de wagen te laten plaatsen ?
Of zouden jullie een andere wagen aanschaffen die goed passend is ?

Zowel voor mij als voor m'n paard , want soms heb ik het idee dat de wagen iets te groot is voor m'n tinker.
Ze kan hem met gemak trekken , maar in het totaal plaatje vind ik de wagen er toch vrij groot uitzien vergeleken met m'n paard.
De wagen bevalt me verder qua rijden enz. prima.

Alle meningen, tips en adviezen zijn welkom !

Bij deze even 2 foto's :

1 van de wagen met een duidelijk zicht op het bankje vanaf de zijkant :

Afbeelding

(ik heb helaas geen duidelijke foto gezien vanaf de voorkant)

En even een foto van het totaal plaatje met mij op de bok :

Afbeelding

BlackDevils

Re: Wat zouden jullie doen ? Wagen aan passen of ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:39

Je rugproblemen komen deels omdat je voeten niet goed tegen de schulp kunt zetten omdat deze te stijl is. Alleen een verstelbaar bokkussen verbeterd de stand van je heupen maar je kunt je voeten niet lekker kwijt. Wat denk ik een goede optie is om onder in de schulp een stang te maken waar de bal van je voet op kan rusten net tegen de hak van je schoen. Deze moet dan zo hoog zitten dat je tenen op de stulp kunnen rusten. Je voeten hebben zo een horizontalere stand waardoor je ontspannen kunt zitten.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 02:04

Je kunt een los bokkussen kopen. zo'n schuin aflopende. Waardoor je dus rechter zit en je voeten ook beter staan.

Ik geloof dat je ze los bij oa Rini Rutjens kunt kopen. Ze kosten zo rond 150-175 euro. Of je kunt ze 2e hands zoeken.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:17

Met deze bok heb je ook te weinig steun in je rug, vooral je onderrug. Met een los bokkussen verander je dat niet echt. Een verstelbaar bokkussen met rugleuning monteren zal wel wat aanpassingen aan je wagen vergen, met name het kussen en de rugleuning.

Verder vind ik het een prachtige wagen, en zeker niet overdreven groot voor je tinker!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:57

Ik denk inderdaad dat een goede rugsteun je veel beter kan helpen met dit probleem.
Eventueel kan je ook een soort voetenplankje op je bok maken zodat je wel goed met je voeten erbij kan. Dit is een goedekopere en makkelijkere oplossing dan een verstelbaar bokkussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:50

De hoogte / grootte van je wagen is naar mijn mening eigenlijk precies goed Lachen Jij zit op de bok van het paard op ongeveer dezelfde hoogte als het kruis van het paard.

Mbt het niet lekker zitten heb ik eigenlijk geen aanvullende tips dan de al genoemde. Wellicht kan je met de verkoper van je wagen kijken naar de mogelijkheden tot een andere bok erop te zetten? Je hebt namelijk ook bokkussens die je naar voren / midden kan verstellen zodat jij optimaal zit Lachen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:52

Je hebt ook losse voetenbankjes hiervoor, die gebruikten wij met de lessen voor het koetsiersbewijs altijd Knipoog

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:18

Iedereen tot nu toe bedankt voor de tips en adviezen !

Ik ga nog naar paard en koets en ga daar eens even rond vragen over de kosten van een verstelbaar bokkussen , want dat lijkt me in dit geval het meest ideaal. Ja

En anders kunnen we vast wel met de gegeven tips zelf wat in elkaar knutselen Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:20

Ik vind de combi kar en paard ervoor heel goed passen. Denk dat aanpassingen aan de bok voor jouw nog de beste oplossing (en de minst kostbare) gaat zijn.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:32

Shayla schreef:
Iedereen tot nu toe bedankt voor de tips en adviezen !

Ik ga nog naar paard en koets en ga daar eens even rond vragen over de kosten van een verstelbaar bokkussen , want dat lijkt me in dit geval het meest ideaal. Ja

Ik kom er nu achter dat ik jou ken Bloos

HCA Klarenbeek kan ik je aanraden, hebben veel onderdelen, staan ook op Paard en Koets. http://www.hcaklarenbeek.nl

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:46

HCA heeft ook speciale bokkussens/ oplossingen voor mensen met rugklachten. Print deze foto's even uit en neem ze even mee naar Paard en Koets

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:11

Tja lastig. Persoonlijk vind ik zo'n wagen echt veel te groot en lomp. Maar dat heeft meer met smaak te maken.
Ik heb absoluut niets met een dergelijk 'recreatie-slagschip' of 'sociaal-karretje' zoals mijn buurman het noemt Knipoog.
Voor jezelf zou je eerst eens kunnen proberen een blok of beugel op de plaats waar je voeten staan te maken. Misschien heb je hierdoor meer steun en zit je fijner.
Als dat beter zit kun je altijd nog overwegen een verstelbaar bokkussen te plaatsen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:23

Mijn vader heeft voor mij een rek gemaakt van hout om mijn voeten op te zetten, eenvoudig, maar afdoende.. Ik vind de combinatie er prima uit zien..