[AR] Wat voor wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Wat voor wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:26

hallo,
ik heb hier al eerder een topic geopend, maar nu het dichterbij komt en ik binnenkort een wagen aan wil gaan schaffen, toch nog graag even jullie mening. ik ben op zoek naar een wagen voor zowel een shet van 97 cm als een welsh die rond de 1,25 zal worden. zelf had ik een wagen gezien van Dutch voor een leuk prijsje, waar ik graag wil gaan kijken maar het is 100 km ver, dus voor we aan de reis beginnen lijkt het me handig om te weten of dat überhaupt zin heeft om heen te gaan.

verder graag tips voor goede wagens, voorbeelden zijn ook welkom!

dit is dus de wagen die ik nu op het oog heb, een marathonwagentje van het merk Dutch. ik heb al contact gehad met de verkoper en deze wagen zou op zich qua maat goed moeten zijn voor mijn beide ponies, heeft schijfremmen (afzonderlijk te remmen voor en achter) en een verplaatsbaar bokkussen. hij wordt geleverd met langboom en lamoen. qua type etc. is dit wel het soort wagen wat ik wil hebben, deze kost nu 1750 Euro, een mooi prijsje lijkt mij, maar ik wil er wel zeker van zijn dat de wagen veilig en degelijk is. overigens staat exact dezelfde wagen bij een andere dealer voor 2300 Euro, en ergens anders tweedehands voor 1750 Euro.

Afbeelding

wat vinden jullie van deze wagen, en hebben jullie ervaringen met dit merk?

Dennis

Re: Wat voor wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:44

Hij lijkt erg veel op mijn wagen van Reijer Brink. Die vind ik iig erg fijn Knipoog.

Maar rijd ook erg fijn met m'n sulky en concours wagen. Wel allemaal voor hun eigen doel. Sulky kan mooi mee in de auto naar het bos of strand. Concours wagen is voor de IBOP en het concours wedstrijden en m'n marathon wagen voor dresuur, vaardigheid en indoor-marathon wedstrijden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:52

Is dat een wagen van van Dorpel uit Vlagtwedde??
En waarom in vredesnaam een voor en achterrem en een verplaatsbaar bokkussen, dit weegt er behoorlijk in. Denk met kleine pony's aan het gewicht!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 00:19

de wagen weegt 120 kilo. ikzelf weeg tussen de 50 en 55 en mijn zusje ook, en zij is degene die voornamelijk zal gaan groomen. echt zwaar terrein hebben we hier niet, een paar privé bospaadjes zijn zo ongeveer het zwaarste wat we hebben, verder zijn het wegen, licht verharde paden (aangestampte zand-landwegen en van die puinpaden), en grasweiden (onze trainingswei) (geen hoog gras en geen blubber). mij lijkt het op zich wel een goed gewicht voor Flicka, ik heb ook enkele miniwagentjes gezien en de ultra lichte voor de échte mini's wegen 95 kilo. Flicka is 97 cm hoog, en loopt nu voor een houten ponywagentje, zo één met een tweepersoonsbok en achterin twee bankjes tegenover elkaar (wagonette idee).

kon helaas geen foto vinden, maar ik denk dat we deze allemaal wel kennen. ik denk dat deze wel een stuk zwaarder is/ rijdt.