Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
jina001 schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien dekhengsten vaak veel geluid maken maar daar wordt de boel erg goed schoongehouden.Kokeren kan in alle omstandigheden voorkomen; als er echter (veel) geluid aan te pas komt houdt dit in dat de penis en de koker vuil is: korrelig, zwarte pekachtige stukjes aan de binnenkant en op de penis.
dus 's winters is het wat lastiger). Katja schreef:jina001 schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien dekhengsten vaak veel geluid maken maar daar wordt de boel erg goed schoongehouden.Kokeren kan in alle omstandigheden voorkomen; als er echter (veel) geluid aan te pas komt houdt dit in dat de penis en de koker vuil is: korrelig, zwarte pekachtige stukjes aan de binnenkant en op de penis.

Mijn 3 jarige doet het ook af en toe onder het zadel maar wel erg lichtjes. Andere ruinen die ik ken deden het alleen als ze druk waren of lekker looplustig. mriekie schreef:is het niet een optie om dit topic naar rijtechnisch te verplaatsen?
Er zullen ongetwijfeld ruiters zijn die hier ervaring mee hebben maar niet op het aangespannen deel komen.
Dennis schreef:Als het er is kan je het niet missen hoor. Het is een heel raar geluid in het ritme van de passen.
Tot de stalhulp mij het heel tactisch en netjes even uitlegde, want ik wilde natuurlijk altijd het 'hoe en waarom' van dingen weten