Vraag over Barebackpad?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myke

Vraag over Barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 15:30

Hi,

Kan iemand mij misschien uitleggen wat een bareback pad (hoop dat ik het goed schrijf) precies is. Zijn ze er in verschillende maten of 1 maat, je hebt met leer/kussen.

Is er misschien iemand die er mee rijdt & hoe bevalt het? In hoeverre rij je ermee, bijv. zitles/buiten/'zonder zadel'. Verschilt het veel met een 'gewoon' zadel dat je erop legt? (Ja, natuurlijk!) Heb je meer gevoel, contact met je paard. Wat zijn de VD/ND? Hoe is het om op te stijgen, bijv.

Tweedehands zijn ze waarschijnlijk goedkoper dan nieuw? Maar wat is ong. een richtprijs. Waar moet je bij aanschaf op letten.

Als iemand mij zou kunnen helpen

Heel errug bedankt maar weer. B)

boontje

Bareback-pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:43

Ik rij zelf af en toe met een bareback pad en gebruik het voor verschillende doeleinden.Bv om een jong paard te laten wennen , voor het verbeteren van de zit , om zonder zadel te rijden maar wel iets comfortabeler te zitten(voor mijn billen en voor zijn rug) ik geef er zitles mee en als het zadel even niet kan(naar de zadelmaker is).Ik heb een barback pad zonder stijgbeugels en het opstappen doe ik via het hek(mijn paard is 1.72 hoog)maar ook als ik hem op ponies leg stap ik op via het hek.Je zit net even comfortabeler en als je paard een sprong zou maken steviger want op die van mij zit een greepje voorop.De prijs was dacht ik ongeveer 150 euro , best prijzig dus , de kwalitiet is erg goed en stevig en gaat vele jaren mee.De kosten zijn dus over vele jaren te spreiden.O ja ik leg er wel altijd een sjabrakje onder zodat de onderkant niet zo vies wordt(zweet en vuil)het sjabrakje kan je wassen , de bareback pad niet.

De mijne is van Equestor te verkrijgen bij Emiel Voest.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:32

Zie hetzelfde topic in dit forum. Ook met de zoekfunctie vind je erg veel.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie