gevr: Leuke grond dingetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

gevr: Leuke grond dingetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 19:28

Ik ben op zoek naar leuke grondwerkjes Haha! Het idee van de parreli games. Dit om de sleur een beetje te doorbreken


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:00

Ga op een stoel zitten en stuur je paard vanuit je stoel achteruit. Zelfde kun je ook staand op een stoel doen.

Speel de friendlygame met een plastic zak of iets anders wat je paard eigenlijk heel eng vind.

Bouw een hindernis op, laat je paard er niet over gaan maar onderdoor (uiteraard moet de hindernis dan wel hoog genoeg staan Knipoog )

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:10

Doe de circling game zittend op de grond of juist op een verhoging.. Stuur hem op en neer over een gekke hindernis, pionnen of autobanden ofzow. Queeze hem over platliggende autobanden heen, of over een slootje, of over een zeiltje of door een plas. Yoyo hem achteruit een plas in, of over een balk. Yoyo hem zn stal in en uit... squeeze hem tussen jou en een tractor door.. Pff.. er is zoveel te verzinnen. Helaas vergeet ik het vaak op het moment dat ik het gebruiken wil LOL

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:11

yoyo hem??? Queeze hem?? over autobanden zijn stal in en uit, een plas in??? Met een paard?? Op je stem? van een afstand? met een tou? met een zweep?? hoe??

I'm going to rule the world

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:28

yreen schreef:
yoyo hem??? Queeze hem?? over autobanden zijn stal in en uit, een plas in??? Met een paard?? Op je stem? van een afstand? met een tou? met een zweep?? hoe??


Ha ha, je haalt de woorden uit mijn mond. Geen idee wat ze daarmee bedoelen en het lijkt mij ook wel leuk om wat meer grondwerk te gaan doen....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:05

Kijk eens op deze website: http://users.knoware.nl/users/veldman/pnh/index.htm en dan bij 'the seven games'
Daar staan ook kleine filmpjes, dus zie je meteen hoe je het moet doen. (gaat wel snel maarja..)

Je hebt wel een touwhalster en leadrope nodig. (zeker in het begin, pas als het aan de leadrope perfect gaat kun je met je paard dezelfde dingen los proberen)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:48

als ik dat ooit met mijn verzorg paard wil gaan doen verklaart iedereen me voor gek en dat paard al helemaal
vind het wel heel erg leuk en mooi zo krijg je echt een band met je paard
maar mijn verzorg paard is daar absoluut het type niet voor die is er veel te wild en druk voor

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:17

bedoel je met grondwerk ook t-team?

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:28

Te druk en te wild?
Ja als je zelf ook druk en wild gaat doen wel ja, mijn verzorgpaard was eerst ook niet te vertrouwen, maar door alles langzaam op te bouwen, gaat het wel steeds beter.
En voor degenen die niet weten waar het over gaat.... dan is het juist leuk om je er in te verdiepen!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:01

hoe leer je een paard in godsnaam door een beetje met je koord te friemelen achteruit gaan. de mijne kan dat als ik dicht sta, maar op zo een afstand?? zo lichtgevoelig is de mijne niet ze!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:01

Tlove schreef:
hoe leer je een paard in godsnaam door een beetje met je koord te friemelen achteruit gaan. de mijne kan dat als ik dicht sta, maar op zo een afstand?? zo lichtgevoelig is de mijne niet ze!


Dat leer je ook niet in 1 keer, dat doe je stap voor stap zoals met alles dat je voor het eerst gaat doen.
Je hebt wel een touwhalster en leadrope nodig. Je paard (en jij vooral!) moet trouwens ook al enigsinds een beetje door hebben hoe game 1 tot en met 3 werken.

Enne hoezo is die van jouw niet zo gevoelig?? Paarden voelen een vlieg op hun huid zitten, die van jouw ook neem ik aan?

Dit is erg offtopic...pb maar als je meer wilt weten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:39

pf die van mij is nog (en das geen grapje maar letterlijk!) bang van een stilstaande schaduw! hij heeft een waterfobie en komt alleen bij hele kliene plastictasjes mety eten in de buurt, maar wanneer ze groter zijn dan een boterhamzakje is het al te eng. Dus nee door autobanden, zeiltjes, tractoren, sloten of zelfskleine plasjes op mijn stem?? Vergeet het maar!!

I'm going to rule the world

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:12

Ik weet niet of dit een variatie is op de Friendly Game, maar nadat Banjer over het dekzijl was heen gelopen, heb ik haar daarna ingepakt.... stond heel grappig.... helaas had ik egen fototoestel bij me.... Banjer in een oranje zijltje.... Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:22

Jawoor, met een zeiltje of wat dan ook, dat is een variatie op de friendly game, hartstikke leuk allemaal. Vaak ben ik nog trotser op Nacino als er een grondwerk oefening goed gaat dan wanneer er met rijden iets goed gaat Lovers . Het is zo leuk en een super voorbereiding op het rijden. Al was het alleen om zn stemming te pijlen.
Voor meer uitleg over de seven games; in het boek uw paard als partner staan ze in het nederlands uitgelegd en op www.parelli.nl kan je een videoband erover bestellen.
Yoyo (paard naar achter laten lopen dmv wiebelen met touw) duurde een heeeleee poos voor ik een fatsoenlijk stapje kreeg, maar als je consequent op het juiste moment beloond (= op het moment dat hij ook maar denkt achteruit te moeten, dus naar achter leunt of zn voet ook maar optilt) krijg je het voor mekaar. van de week kreeg ik hem vier meter achteruit zonder touw!! Mn wijsvinger op en neer bewegen was genoeg... blij dat ik was!! en blij dat hij daarna met mij was Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers