Lange teugelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 13:02

Dennis en ik hebben wat nieuws uitgevonden. En het gaat heel goed.
Netjes nagevelijk halt houden, stappen, draven, achterwaards, allemaal figuren. Allemaal perfect.
Maar ik wil wel wat meer. Ik heb wel 2 boeken die er over gaan(of iig die richting in). Dennis kan zelf al wijken(een kennis van ons kreeg dat binnen 15 min voor elkaar, en netjes ook!) maar ik heb het gevoel niet. Het lukt niet maar ik weet(in theorie) wel hoe het moet.

Wie kan mij verder helpen?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:24

ik weet niet of je een instructeur hebt. en zo niet zou ik er eentje gaan zoeken. want via de comp kunnen wij niet zien hoe je paard loopt.

groetjes joyce

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 22:10

Nee, ik heb geen instructeur. Zijn die eigenlijk wel te vinden om te lange teugelen?
Als ik opzoek ga naar een instructeur moet het wel erg alround zijn(of ik moet heel veel instructeurs hebben). Den en ik doen bijna alles, rijden, mennen, langeteugelen, vrijheidsdresuur.
Wie wil me een X een middagje helpen?

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:57

Hoi, ik weet niet in welke omgevind je woonplaats ligt, maar de beste instructeur in lange teugelwerk is Piet Bakker, die is echt expert daarin zal ik maar zeggen. Hij heeft een manege gehad met allemaal Lipizzaners en leert die lipizzaners ook aan de lange teugel. Ik heb weer van een leerling van hem les in het lange teugelen en het is inderdaad erg leuk om hier heel ver in te komen. Passage, piaff, appuyementen, zo gaaf als je dat onder de knie krijgt! De site van Piet Bakker is www.lipizzaners.nl kijk maar of je er wat aan hebt! Groetjes Regine

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:59

En als je echt serieus interesse hebt om een keertje les van hem te krijgen kan ik je zijn telefoonnummer wel geven.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:11

Ja, als je echt serieus met langeteugelen aan de gang wil en je hebt de kans om les te krijgen van Piet, moet je dat echt doen!
Ik heb ook van hem leren langeteugelen, zowel met de Lipizzaners als met Karin, en heb ontzettend veel van hem geleerd!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 10:56

Ik zal iig ff kijken. Ben bang dat les van hem wel aardig duur zal zijn. En ik moet al alles betalen van een bijbaantje. Hij lijkt mij iig heel leuk dus zal gaan informeren.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 21:41

Weet iemand nog wat? Of kan iemand mij(als groentje) nog wat bij brengen?
Vandaag weer lekker aan de slag geweest. Hij was super braaf. Veel overgangen gedaan. Ook halt-draf, achterwaards-stappen, draf-halt enz. Zo braaf terwijl hij er onder het zadel geen zin in heeft.