Ik ben nu namelijk bezig met mijn shetlander te beleren voor de kar.. en dat pikt ze heel goed op.. alsof ze het al jaren doet..
de kar heeft er al 2 keer achter gestaan en t gaat heel goed.
Ze heeft alleen een heel gevoelige mond, dat is te merken bij longeren / lange lijnen / lopen aan de hand ( met hoofdstel ) , enz.
Ze heeft een rubber bitje gehad , en een enkel gebroken bitje, maar bijde vind ze niet goed ( heb met bijde nu zeker een maand geprobeert of ze er aan went ) maar nee..
ik ben nu bezig om gewoon zonder bit te longeren/mennen / lange lijnen enz. ( dan bevestig ik de lijdsels aan de neus riem van t hoofdstel ) en daar reageert ze net zo goed op als met bit, alleen vind ze dit veel fijner..
nu heb ik een vraagje, is er een bepaald hoofdstel voor bitloos mennen..? en zo ja kan iemand mij zeggen waar dat te koop is..?
en ik zie ook heel vaak van die fel gekleurde biothane ( weet niet zeker hoe je het schrijft.. in ieder geval fel gekleurde) hoofdstellen, voor mee te rijden,(oa bitloos).
Bestaan die ook voor het mennen..? of gewoon een biothane hoofdstel die ook voor mennen te gebruiken is..? ( natuurlijk hoeven er geen oog kleppen op te zitten

T moet natuurlijk wel in mini shet maat of shet maat zijn, het is namelijk maar een ponytje van 85 cm ..