clinic vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

clinic vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 20:41

weten jullie misschien wie er clinics/cursussen geeft in vrijheidsdressuur?
vooral het gedeelte spaanse pas.
ik zou mijn fries dit graag willen leren en ik weet wel zo'n beetje hoe dat moet maar hij interesseert zich er dus echt niet voor lijkt wel Verward
ik moet keihard tikken om ook maar een ieniemienie beetje reactie te krijgen(reactie: knipperen met ogen Schijnheilig )
lijkt me dus niet echt de juiste manier Knipoog
iemand tips, ik hoor het graag!!!
toedeledoki
gillian

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:45

Hahah ik herken het...
Ik heb ook eens geprobeert een fries een beetje vrijheidsdressuur bij te brengen... hij vond het helaas niet intressant genoeg, dus heb ik er maar genoegen mee moeten nemen dat dit niet aan hem besteed was.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 21:00

zo frusty he Lips are sealed
ik zie in veel barokke bladen al die foto's van friezen in de spaanse pas, geweldig gewoon.
mijn vorige paard had ik al wel voetje optillen kunnen leren en hij kon het compliment, en een ander paard bij ons op stal al echt de beginselen van de sp.
ik heb ook al regelmatig op een lusitanohengst gereden die dit al onder de knie had, echt een gaaf gevoel joh!!
maar mijn fries doet helaas niks voor snoepjes of andere beloningen.
ik zou graag willen weten welke hulpmiddelen er nog meer zijn buiten je paard helemaal lens slaan zodat ie zn poot eindelijk eens optilt Haha!
heeel veeel geduld misschien en vaak oefenen ofzo Verward
toedeledoki
gillian

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:52

Timing is heel belangrijk. Het kan best zijn dat je paard gewoon niet goed doorheeft wat de bedoeling is en hij daarom zo onverschillig is. Niet te snel gaan en vooral heeeeeeeel goed op je timing letten vwb beloning etc.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:50

Het is misschien een beetje ver bij je uit de buurt, maar ik was laatst op het Friesche paardencentrum in Drachten, en daar gaven ze toen les in vrijheidsdressuur met een hele groep. Misschien dat je daar eens heen kan bellen, of zij iets weten?