[AR] Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 09:10

Ik ben benieuwd wat iedereen op bokt zoal voor ras paard voor de wagen heeft staan Lachen
Rijdt je er alleen aangespannen mee of ook ohz ?
Heb je je paard zelf betuigd of laten doen?
Doe je ook mee met wedstrijden? Of is het puur recreatief?

Wij hebben onze tinker gekocht om lekker ohz en voor de wagen te rijden. We zochten een lekker veelzijdig paard.
Ze had 1x voor een karretje gestaan bij de vorige eigenaren maar dat was geen succes.
Uiteindelijk zijn we er zelf mee aan de gang gegaan en pakte ze dat juist heel braaf op.
Wedstrijden doen we niet maar t lijkt me soms best wel leuk, al zouden we dan nog een hoop moeten leren…

whoopylover

Re: Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:28

Ik heb mijn Welsh-A pony ruin van 1.17m voor de wagen staan.

Ik heb ermee onder het zadel gereden, maar aangezien ik te groot ben rijd ik hem alleen aangespannen. (heel af en toe stapt er nog eens een kindje op)

Ik heb hem zelf betuigd, toen ik nog penny was. Ik heb een kar gekocht, tuig gekocht, ingespannen en weggereden...fout...Clown
Nu weet ik beter en zou ik het heel anders aanpakken Haha!

Ik heb binnekort een geremde lichtgewicht 4-wieler waarmee ik wedstrijden wil gaan rijden, tot op heden is het alleen recreatief geweest. Regiocompetities lijkt me wel leuk Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 09:37

Wel heel leuk dat je ondanks dat je te groot bent geworden nu nog wel veel plezier van je welsh hebt Ja
IIg leuke plannen in t vooruitzicht OK dan!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:37

zie profiel. 90% zelf gedaan. ohz gaat een beetje lastig. dubbele longe is het toverwoord.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:38

We hebben een Dartmoor ruin van 1.22 m voor de wagen staan. Het wagentje is een lichte enkelspan marathonwagen. De pony heb ik met deskundige hulp zelf beleerd. Hij is voor mij te klein om onder het zadel te rijden (we hebben em eigenlijk gekocht als gezelschap, maar het mennen is zoooo leuk Haha!). Tzt zoek ik nog wel een klein persoon dat hem goed kan inrijden zodat ie ook onder het zadel kan lopen.
We rijden voornamelijk recreatief, onderlinge wedstrijden en over een paar maanden wil ik D/V gaan rijden. Als ie wat ouder is ook zo af en toe een marathon. Wellicht dat ie over een paar jaar een spangenootje krijgt, dat lijkt me helemaal super. Maar vooralsnog loopt ie enkelspan en we hebben er erg veel plezier aan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:44

ik heb mijn arabier van 1.57 voor de kar staan

waar ik voorheen dressuur ohz mee heb gereden
maar omdat ik bij de paarden moest gaan rijden hebben we hem voor de kar gezet

we hebben hem zelf beleert me hulp van een vriend van ons

we rijden nu sinds een jaar fanatiek wedstrijd
we zijn sinds kort L dressuur, L vaardigheid en heb nu 2 marathons met hem gereden

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:50

Ik heb een fjord.
Hij loopt alleen voor de wagen omdat ik wegens rugproblemen niet (meer) kan rijden.

Ik heb hem voor de helft zelf beleerd (sturen enzo) en daarna heb ik het door mensen laten doen die de hele dag niks anders doen dan paarden beleren.

Ik heb onlangs een wagen gekocht en een paar opstart lessen genomen. Nu ben ik op zoek naar iemand die me wat serieus dressuur les wil komen geven en daarna hoop ik een keertje te kunnen starten in een marathon.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:32

Ik heb shetlanders.
Ik rijd ze ohz en voor de wagen.
Ik heb ze allemaal zelf betuigd.

Ik rijd met een aantal tot nu toe alleen nog recreatief, maar met een paar ook D/V wedstrijden. De bedoeling is dat ze allemaal iig tot het L+1 gestart worden ivm predicaten voor de fokkerij en de gene die het in zich hebben wil ik verder mee gaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:52

xElienx schreef:
zie profiel. 90% zelf gedaan. ohz gaat een beetje lastig. dubbele longe is het toverwoord.

geld voor mij ook Knipoog alleen heb ik een bijrijdster (mijn 12jarige buurmeisje) die de merrie nog wel eens rijd ohz doordeweeks. en waarschijnlijk ga ik straks 2span rijden Lachen

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:59

Ik heb mijn 11 jarige friese merrie 1.60 voor de kar staan en tevens ohz..
Ik heb haar nog maar een paar maanden dus heb haar ook niet zelf beleerd, maar ze doet het zo super dat ik volgend jaar de wedstrijden in wil, zowel aangespannen als ohz.
Mijn moeder is nou druk aan het sparen want ze wil toch ook wel graag een fries voor de wagen en dus kunnen we dan dubbelspan rijden als ze een beetje dezelfde maat kan vinden.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:21

2 welsh a pony's, waarvan er 1 ook onder het zadel wordt gereden.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:44

Ik heb in totaal 5 A-Welshjes waarvan er 3 echte cracks zijn eentje dit jaar beleerd wordt en eentje volgend jaar. Ik heb ze allemaal zelf beleerd. Ik rijd enkelspan, tweespan en klavertje drie. Voor de arreslee, het rijtuig, de marathonwagen of concourswagentje.

Ik wilde aan het eind van de zomer (als de dazen weg zijn) voor het eerst 4-span gaan rijden maar dat plan loopt in de soep omdat 1 van mijn cracks zich zodanig geblesseerd heeft aan de kogel dat ze de rest van het seizoen uitgeschakeld is. Dat plan heb ik dus naar volgend jaar moeten verplaatsen Huilen

Ik rijd ze niet onder het zadel want dan moet ik rolschaatsen aan Knipoog)
Eén van de ponies wordt door een meisje al anderhalf jaar onder het zadel gereden. Ze gaat er ook mee naar de club en het gaat erg goed ondanks het feit dat het echt geen gemakkelijke pony is.

We hebben ook nog 3 KWPNers maar die worden alleen onder het zadel gereden (op 1tje na want die is pas 2)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:51

Ik heb shetlanders die ik dus alleen voor de wagen rij in enkelspan, tweespan en soms tandem. Ik heb voor shetten gekozen omdat het karakter mij gewoon aanspreekt. Lekker eigenwijs, niet snel beledigd en enorm veel werklust. Daarnaast ook makkelijk in onderhoud. Ik heb wel grote maats pony's, die kunnen ook andere goed bijhouden.
Soms wou ik dat ze wat groter waren dat ik ook onder het zadel kon rijden. Vooral als het te slecht weer is om te mennen.
Ik rij voornamelijk recreatief en een paar keer per jaar wedstrijden. Ik heb nog geen startkaart, wellicht aankomend seizoen. Bij de vereniging rij ik M dressuur en L vaardigheid. Dit jaar ga ik ook een mendurance starten en ik rij een paar oefenmarathons.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:22

Een NRPS (96% arabier, rest Welsh) van 1.48, nu 6 jaar.
Wordt ohz en aangespannen gereden.
Zelf betuigd, was al wel zadelmak, maar kon verder niets, stuur was ook onbekend.

Vorig jaar een startkaart aangevraagd en dressuur/vaaridigheid gestart. Daarin zijn we ondertussen L-dressuur startgerechtigd en hebben 1 of 2 winstpuntjes in de vaardigheid gehaald. Sinds dit jaar 3 SMW's gereden, wat hij ook veel te goed oppakt. Hij vind het allemaal veel te leuk.
Ohz wil ik aan het einde van het jaar/volgend jaar dressuur gaan starten. En misschien ooit nog een endurance of SGW.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:14

By the way, ik ook zelf betuigd met het boek van Bartels in de hand. Hero was betuigd was het verhaal maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb daar een tuig op gegooit, wagen erachter en gaan rijden met mijn pennyverstand. Dat bleek zijn eerste keer te zijn. Jimmy heb ik ook zelf gedaan en dat ging ook erg makkelijk net als Nickey trouwens.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:05

Ik heb een fjord die voor de wagen staat. Dat kon hij al toen ik hem kocht. Helaas heb ik nu niet meer de beschikking over een kar en aangezien ik nog een shet heb heb ik besloten die voor het mennen te gaan gebruiken aangezien ik er niet op kan rijden Schijnheilig

Ben nu bezig haar onder begeleiding te beleren. Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:31

2 welsh a ponys beide in het enkelspan (beide zelf betuigd)
1 haflinger word af en toe ook ohz gereden (ook zelf beleerd en betuigd)
1 fries wordt ohz en voor de kar bereden (ook zelf beleerd en betuigd)

We rijden met alle ponys en paarden op 1 welsh na (staat net een paar weken voor de kar) wedstrijden zowel dresuur vaardigheid. als marathons en in/outdoors.

Verder rijden we ook veel ritten vanuit onze menclub.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:40

arabier x hackney

en tuigers

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:48

Zou een leuk topic zijn voor AR-ITP.
"Show je menknol(len)"
Kan iedereen een paar fototjes plaatsen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:52

2 shetlanders en deze zomer een tinkerxshire

mo_flex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:53

Fries Ja was al betuigd, en loopt ook ohz. wedstrijden doen we (nog) niet, ringsteken ligt in de planning Lachen

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:54

Ik heb een welsh/arabier voor de kar staan. Deze pony heb ik nu 6 jaar, rijd hem ook ohz maar door rugproblemen kan ik niet vaak rijden, en niet heel intensief. En voor de kar is dan een ideale oplossing, en we vinden het ook allebei ontzettend leuk.

Ik heb hem zelf beleerd, maar wel hulp gekregen van iemand die het vaker doet. Lachen

@ Blackdevils. Inderdaad erg leuk! Er is toch ook een topic waarin je je kar kan laten zien?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:57

Heb een 21-jarige ouderwets gebouwde Haflinger merrie voor de wagen staan. Heb haar zelf beleerd, en ze is super braaf..Ook rij ik haar soms onder de man, maar in de koets vind ze zelf veel leuker. Ook rij ik regelmatig wedstrijden Lachen

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:01

Onze Babsje (tinker) staat sinds kort voor de kar, we beleren haar zelf en ze doet het super. We rijden haar ook onder het zadel, maar ze lijkt het voor de koets leuker te vinden.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:02