Emiel Voest in Heteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Emiel Voest in Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 21:15

Afgelopen zaterdag gaf Emiel Voest een clinic in Heteren.
Ik ben daar naar toe geweest. Zijn er ook nog andere bokkers geweest? Of zijn jullie naar een andere clinic van Emiel geweest? Hoe was dat?
Ik heb zelf een leuke, informatieve avond gehad.
Is er hier iemand die een cursus bij Emiel of een steunpunt heeft gevolgd?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:37

ik ben naar de paasseminar geweest bij hem thuis. was erg gaaf.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:11

Ik heb eind augustus een drie daagse basiscursus gevolgd. Verschikkelijk gaaf! Heel duidelijk werdt alles uitgelegd, het loswerken, grondwerk en het rijden. Ik rij zelf dressuur en endurance en heb dus niet meteen mijn zadel bij de vuilnis gezet, maar alles wat ik daar geleerd heb kan ik heel mooi gebruiken bij het rijden en het omgaan met mijn paard.

Ik ga in het voorjaar dan ook zeker de vervolg cursus doen.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:49

Hoi Silvia,

Elke maand wordt er bij mij aan huis les gegeven door Daan Simoons, officieel instructeur van Emiel. Mocht je een demo van mij willen, wil ik je graag het e.e.a. laten zien. Indien je interesse hebt in lessen moet je het me maar laten weten, er zijn net weer twee nieuwe gestart zou jij je zo bij aan kunnen sluiten. Wil je meer weten moet je maar even bellen.

Groetjes.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 20:36

Odi, hartstikke bedankt voor de tip!
Ik PB je een dezer dagen wel even. Beek is wat dat betreft stukken dichterbij dan Ruinen. Knipoog

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:42

Silvia, ik ben er ook geweest in Heteren. Was wel mooi om te zien.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 21:30

Vrijdagavond ga ik naar een "open avond" in Ruinen, ben heel erg benieuwd, zit er heel sterk over te denken een cursus te gaan volgen met Japik daar.... Gelukkig is Ruinen voor mij maar hooguit 15 minuten met de auto..

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 20:52

mammasan schreef:
Ik heb eind augustus een drie daagse basiscursus gevolgd. Verschikkelijk gaaf! Heel duidelijk werdt alles uitgelegd, het loswerken, grondwerk en het rijden.


Wat ik me afvraag is hoe groot het aandeel rijden is bij die cursus. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten op dat gedeelte. Zie mezelf echt niet zonder zadel rijden. En een vriendin van mij wil graag haar pony mee nemen maar die gaat alleen voor de kar en heeft nog nooit een zadel op gehad. Dus die kan het rij-gedeelte niet meedoen. Zou dat een probleem zijn?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:47

In de driedaagse cursus bestond 1 dag uit het rijden. Ik denk niet dat het een probleem hoeft te zijn, anders bel je gewoon even naar Emiel Voest.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:54

Freestyle is een manier van rijden, hoeft niet perse zonder zadel. Alleen zonder zadel kun je beter aanvoelen hoe het paard de benen neer zet, hoe de rug voelt etc.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 22:17

Vanavond ben ik op de open avond geweest en heb me ingeschreven voor de basiscursus terwijl ik ook met geen geweer op mijn paard te krijgen ben...
Ik heb daar met die mensen over gesproken en het is geen probleem als ik niet wil rijden, dan ga ik met iemand van de leiding iets anders doen...

Begin volgend jaar zijn er ook een aantal "grondwerk" cursussen, die zijn dus helemaal zonder te rijden...Misschien is dat een idee voor jou en je vriendin??

Ik ga nu al over 2 weken de basiscursus doen omdat ik toch tegen eenn flink aantal problemen aan begin te lopen, daarom wilde ik niet wachten tot volgend jaar....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:37

Ik ben al 2 x naar een infodag/avond geweest bij de jaquima hoeve in rockanje, werk ook vaak"los" op die manier met mee paard, en het werkt echt super.
Wil ook les van die mensen. Maar ze geven les aan minimaal 3 personen in een groep en wij zijn maar met zijn 2en en bovendien hebben we geen goede bak, vind ik echt super jammer!
maar ja ik heb de boeken ook en daar uit gaat het ook prima!
maar ik vind het iniederegeval een super methode!
groetjes leonie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lotusje555 en 3 bezoekers